آیکون‌ها به‌عنوان یک روش شناسایی و دست‌رسی سریع به اطلاعات در رایانه ایجاد شده‌اند، اما گاهی اوقات برخی آیکون‌ها در ویندوز 10 عمومی هستند و برای دست‌رسی سریع مفید به‌نظر نمی‌رسند. شما می‌توانید به‌راحتی این‌گونه آیکون‌ها را سفارشی‌سازی کنید. در این‌جا روش انجام این کار را به شما خواهیم گفت.

 

ابتدا، میانبری که می‌خواهید آیکون آن را تغییر دهید از File Explorer یا دسک‌تاپ خود پیدا کنید. سپس بر روی آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.

 

 

در Properties، به برگه Shortcut بروید، سپس روی دکمه Change Icon کلیک کنید.

 

 

در این‌جا، پنجره Change Icon ظاهر می‌شود که شامل یک قسمت دارای آیکون‌های مختلف است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این‌ها به‌طور پیش‌فرض از یک فایل سیستم Windows به نام imageres.dll می‌آیند.

 

اگر نمی‌خواهید از آیکون‌هایی که به‌طور پیش‌فرض ظاهر شده‌اند استفاده کنید، می‌توانید روی گزینه Browse کلیک کرده و یک فایل EXE، DLL یا ICO انتخاب کنید. می‌توانید از هر تصویری که دوست دارید استفاده کنید، فقط باید ابتدا آن را به قالب ICO تبدیل کنید. سپس، آیکون‌هایی که می‌توانید استفاده کنید را در کادر زیر مشاهده خواهید کرد.

 

آیکون موردنظر خود را انتخاب کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.

 

 

در پنجره Properties مشاهده خواهید کرد که آیکون میان‌بر موردنظر به آیکونی که انتخاب کرده‌اید تغییر کرده است. برای بستن Properties و ذخیره تنظیمات، بر روی گزینه OK کلیک کنید.

 

 

به این شکل می‌توانید آیکون هر میانبری را سفارشی‌سازی کنید. و یک روش عالی برای شخصی‌سازی ویندوز است.