اگر صفحه‌نمایش آیفون شما در حین ظاهر شدن اعلان روشن شود، هرکسی که به اعلان ظاهر شده نگاه کند می‌تواند آن را بخواند. اگر می‌خواهید مکالمات خصوصی WhatsApp خود را از روی صفحه قفل خود مخفی کنید، می‌توانید پیش‌نمایش اعلان را از دو طریق غیرفعال کنید.

 

غیرفعال کردن پیش‌نمایش اعلان زمانی که صفحه‌نمایش شما قفل است

یکی از ویژگی‌های جدید معرفی شده Face ID در آیفون X بود که قابلیت مخفی کردن پیش‌نمایش اعلان‌ها را داشت. این ویژگی در iOS 11 به بازار عرضه شد و برای همه آیفون‌ها از جمله آیفون‌های قدیمی با Touch ID در دسترس است.

 

این گزینه به‌طور پیش‌فرض در گوشی‌های دارای سنسور Face ID فعال شده است، اما در صورت داشتن آیفون قدیمی‌تر می‌توانید آن را به صورت دستی فعال کنید.

 

در صورت فعال شدن، محتوای همه اعلان‌ها پنهان می‌شوند. فقط نام فرستنده نشان داده می‌شود و به جای متن کلمه Notification نمایش داده می‌شود.

 

 

هنگامی که آیفون خود را با Face ID باز می‌کنید، محتوای اعلان برای شما به نمایش در می‌آید.

 

 

اگر این ویژگی را غیرفعال کرده باشید، یا از آیفون قدیمی استفاده کنید، می‌توانید آن را از اپ تنظیمات روشن کنید.

 

برای فعال کردن، اپ Settings را باز کرده و روی گزینه Notifications ضربه بزنید.

 

 

در اینجا، روی گزینه Show Previews در بالا ضربه بزنید.

 

 

گزینه When Unlocked را انتخاب کنید. اکنون، آیفون شما فقط پس از اسکن چهره شما با استفاده از Face ID، یا بعد از قرار دادن انگشت شما بر روی حسگر Touch ID، محتوای اعلان را نشان خواهد داد.

 

اگر می‌خواهید بسیار محتاط باشید و نمی‌خواهید محتوای هیچ اعلانی زمانی که صفحه‌نمایش قفل است نشان داده شود‌، گزینه Never را انتخاب کنید.

 

غیرفعال کردن پیش‌نمایش اعلان WhatsApp

روش قبلی برای هر اعلانی بود که در صفحه‌نمایش آیفون شما ظاهر می‌شد. اما اگر بخواهید فقط پیش‌نمایش اعلان WhatsApp را غیرفعال کنید و برای سایر اپلیکیشن‌ها فعال باشد، می‌توانید این کار را با استفاده از تنظیمات اپ واتس‌اپ انجام دهید.

 

اپلیکیشن WhatsApp را باز کنید و روی گزینه Settings در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید.

 

 

در آن‌جا گزینه Notifications را انتخاب کنید.

 

 

در اینجا، روی دکمه غیرفعال موجود در مقابل گزینه Show Preview ضربه بزنید.

 

 

اکنون، هنگامی که پیام جدیدی در واتس‌اپ دریافت کنید، اعلان ظاهر شده فقط نام فرستنده و در قسمت محتوا کلمه Message را به شما نمایش می‌دهد.