اگر در حین رانندگی از ویژگی CarPlay اپل استفاده می‌کنید و با دریافت اعلان‌ها دچار حواس‌پرتی می‌شوید، می‌توانید با فعال کردن ویژگی Do Not Disturb While Driving این مشکل را از سر راه خود بردارید.

 

قابلیت Do Not Disturb While Driving چگونه کار می‌کند؟

قابلیت Do Not Disturb While Driving برای اولین بار در iOS 11 معرفی شده است. و یک حالت ایمنی ویژه‌ای است که در حین رانندگی پیام‌ها و اعلان‌های ورودی را محدود می‌کند تا دچار حواس پرتی نشوید، و می‌تواند شما را از یک تصادف مرگ‌بار نجات بدهد.

 

اگر در حین استفاده از ویژگی CarPlay اپل حالت Do Not Disturb While Driving فعال باشد، آیفون شما موقع دریافت پیام‌های متنی و دیگر اعلان‌ها بدون صدا خواهد بود. و می‌توانید تنظیماتی را در اپ Settings انجام دهید که برای فرستنده یک پیام به صورت خودکار ارسال شود.

 

 

با فعال بودن حالتDo Not Disturb While Driving  موقع استفاده کردن از ویژگی CarPlay اپل، برای دریافت تماس‌های تلفنی همانند حالت عادی از سیستم صوتی ماشین استفاده خواهد شد.

 

نحوه فعال کردن Do Not Disturb While Driving موقع استفاده کردن از ویژگی CarPlay

ابتدا CarPlay را از صفحه نمایش ماشین خود فعال کنید. برای انجام این کار، بر روی صفحه لمسی اتومبیل انگشت خود را به سمت چپ یا راست بکشید تا اپلیکیشن Settings را پیدا کنید، سپس روی آن ضربه بزنید.

 

 

در این‌جا، گزینه Do Not Disturb While Driving را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

 

 

سپس، روی دکمه غیرفعال در مقابل Activate with CarPlay ضربه بزنید تا فعال شود.

 

 

پس از این، هر وقت آیفون شما از طریق ویژگی CarPlay به اتومبیل شما متصل شود، به‌طور خودکار روی حالتDo Not Disturb While Driving خواهد رفت.