وقتی منوی Start را در ویندوز 10 باز می‌کنید، به‌طور معمول لیست برنامه‌های نصب شده بر روی سیستم خود را بر اساس حروف الفبا مشاهده می‌کنید. اگر می‌خواهید منوی استارت کوچک‌تری داشته باشید، می‌توانید این لیست را مخفی کنید. در این‌جا به چگونگی انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

در اینجا، به‌عنوان مثال تصویر یک منوی Start که دارای لیست برنامه‌های نصب شده روی سیستم است را قرار داده‌ایم، اگرچه لیست شما براساس نحوه پیکربندی رایانه شخصی شما متفاوت خواهد بود. ما لیست برنامه‌ها را با یک کادر قرمز مشخص کرده‌ایم.

 

 

شما با ایجاد یک تغییر کوچک در تنظیمات ویندوز می‌توانید این لیست را از منوی Start مخفی کنید.

 

ابتدا منوی Start را باز کرده و بر روی نماد چرخ‌دنده کلیک کنید تا پنجره تنظیمات ویندوز باز شود. همچنین از دکمه‌های میان‌بر Windows + I نیز می‌توانید استفاده کنید.

 

 

در این‌جا، بر روی گزینه Personalization کلیک کنید.

 

 

در پنجره Personalization، روی گزینه Start در نوار کناری کلیک کنید.

 

 

در تنظیمات منوی Start، گزینه Show app list in Start menu را پیدا کرده و کلید آن را روی حالت Off قرار دهید.

 

 

از این پس، منوی Start را که باز کنید، یک منوی بسیار کوچک و بدون لیست برنامه‌های نصب شده مشاهده خواهید کرد. اما این لیست برای همیشه از بین نرفته است. اگر بخواهید دوباره لیست برنامه‌ها را ببینید، روی دکمه All Apps در نوار کناری کلیک کنید.

 

 

با کلیک کردن بر روی این گزینه، لیست کامل برنامه‌های نصب شده را بر اساس حروف الفبا مشاهده خواهید کرد. اما منوی Start در حالت کوچک باقی خواهد ماند.

 

برای بازگشت از لیست برنامه‌ها به نمای قبلی منوی Start، کافیست روی دکمه Pinned Tiles درست روی دکمه All Apps کلیک کنید.