بعضی اوقات، جلب توجه کسی در یک گپ گروهی بزرگ iMessage در iPhone یا iPad کار دشواری است. با این حال، اگر آن شخص را در پیامی منشن کنید، آن شخص پس از ارسال پیام در گروه اعلانی دریافت خواهد کرد.

 

iOS 14 ، iPadOS 14 و بالاتر دارای ویژگی‌های iMessage مخصوص گپ‌های گروهی هستند. در چت‌های گروهی iMessage می‌توانید مخاطبی را منشن کنید و حتی اگر آن شخص هشدارهای گپ گروهی را غیرفعال کرده باشد، یک اعلان دریافت خواهد کرد.

 

منشن کردن یک شخصی برای جلب توجه او چیز جدیدی نیست. شما احتمالاً در گذشته از این ویژگی در Twitter، WhatsApp یا Slack استفاده کرده‌اید.

 

نحوه منشن کردن یک شخص در iMessage کمی متفاوت است. در iMessage به جای اینکه علامت @ را قبل از نام شخص تایپ کنید، فقط کافی است نام آن شخص را تایپ کنید.

 

چگونه می‌توان شخصی را در پیام‌ها منشن کرد

برای شروع، اپ Messages را باز کرده و به گپ گروهی مورد نظر خود بروید. در اینجا، نام شخصی که می‌خواهید منشن کنید را همان‌گونه که در مخاطبین شما تایپ شده است تایپ کنید.

 

نام یا نام خانوادگی شخص مورد نظر را کاملاً تایپ کنید، خواهید دید که به رنگ خاکستری در خواهد آمد. بر روی آن ضربه بزنید.

 

 

نام کامل و عکس نمایه آن شخص را در یک پنجره بازشو خواهید دید. برای انتخاب کردن مخاطب، روی آن ضربه بزنید.

 

 

اکنون، نام شخص با رنگ آبی در کنار متن پیام شما قرار خواهد گرفت. این بدان معنی است که وی نشان یا منشن شده است. برای ارسال پیام خود روی نماد ارسال پیام ضربه بزنید.

 

 

سپس گیرنده پیام حتی اگر چت گروهی را هم بی‌صدا کرده باشد، اعلانی دریافت می‌کند که شما او را منشن کرده‌اید. هر زمان که مخاطب شما روی اعلان ضربه بزند، مستقیماً به پیامی که شما فرستاده‌اید منتقل می‌شود.

 

 

نحوه بی‌صدا کردن همه اعلان‌ها به جز موارد منشن شده

اگر در یک گپ گروهی بزرگ iMessage عضو هستید، می‌توانید همه پیام‌ها را به‌جز پیامهایی که شخصی شما را منشن می‌کند بی‌صدا کنید.

 

برای انجام این کار، اپ Messages را باز کرده و وارد گپ گروهی مورد نظر خود شوید. و روی پیکان بالای مکالمه ضربه بزنید.

 

 

سپس، روی گزینه info ضربه بزنید.

 

 

در تنظیمات گپ، گزینه Hide Alerts را فعال کنید.