خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » نسل هشتم سیستم سرگرمی بی ام و iDrive رونمایی شد

دانلود کتاب های امتحان شده

نسل هشتم سیستم سرگرمی بی ام و iDrive رونمایی شد

بی‌ام‌و ۲۰ سال پیش برای اولین ‌بار سیستم سرگرمی iDrive را در مدل E65 سری ۷ مورد استفاده قرار داد؛ ‌اکنون با ورود به دوره‌ی جدید عصر فناوری، خودروساز آلمانی از نسل هشتم سیستم سرگرمی و اطلاعاتی iDrive رونمایی کرد. به گزارش کارادوایس، نسل تازه iDrive با استفاده از سیستم «BMW ID»، سطح هوش و یادگیری ماشین مبتنی بر خدمات ابری را فراهم می‌کند و برای نظارت بر الگوهای تکراری رانندگی و ارائه ویژگی‌‌های پیشنهادی، جایگزین «BMW ConnectedDrive» می‌شود.

نمای کابین و سیستم سرگرمی و اطلاعاتی / infotainment خودرو BMW iDrive 8

سیستم ناوبری ماهواره‌ای iDrive ‌اکنون دارای ویژگی جدیدی به نام «یادگیری ناوبری» است که می‌تواند عادات راننده را پیش‌بینی کند و حتی اگر مسیری از طریق اتصال 5G به آن وارد نشده باشد، راهنمایی آنلاین درباره‌ی ترافیک در مسیرهای پیش رو ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال، این سیستم مسیر معمول طی یک‌‌بار رفت‌وآمد را برای کار بررسی می‌کند و در صورت بروز حادثه یا ترافیک، برای جلوگیری از آن به راننده اطلاع می‌‌دهد.

عملکرد «حالت‌های من» این امکان را برای راننده فراهم می‌کند تا تنظیمات پیش‌فرض کاملاً یکپارچه‌تری را براساس افرادی که پشت فرمان هستند، انجام دهد. این سیستم اولویت خاص هر راننده را برای عملکرد خودرو در جاده به خاطر می‌آورد که از جمله این تنظیمات می‌توان به حالت رانندگی، کنترل جعبه‌دنده، فرمان، سیستم تعلیق و حتی صداهای مصنوعی پیشرانه اشاره کرد.

سیستم سرگرمی و اطلاعاتی / infotainment خودرو BMW iDrive 8 در کنسول مرکزی

سیستم جدید iDrive همچنین تنظیمات مربوط به علایق سرنشین و راننده را در زمینه‌ی آب‌وهوا و سیستم تهویه مطبوع یاد می‌گیرد و می‌تواند دما، سرعت فن، گرمایش صندلی و تهویه و گرمایش فرمان را تنظیم کند. پیکربندی از پیش تعیین‌شده‌ای نیز در خودرو برنامه‌ریزی شده است که بی‌ام‌و می‌گوید با ارزیابی بیش از ۴۴۰ میلیون سفر مشتریان در سراسر جهان، برای انجام بهترین انتخاب تصمیم‌گیری می‌کند.

سرنشینان می‌توانند با خودرو صحبت کنند. گفتن جملاتی مانند «پاهای من سرد است» باعث افزایش دما در محل قرارگیری پاهای سرنشینان خواهد شد، زیرا بی‌ام‌و در نسل جدید سیستم iDrive، توسعه‌ی کنترل صوتی را در اولویت قرار داده است.

سیستم iDrive 8 روی یک صفحه‌نمایش منحنی کار خواهد کرد و نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی سرگرمی و صفحه کنترل ۱۴٫۹ اینچی را در یک واحد با وضوح ۲۰۰ پیکسلی با کیفیت بالا ادغام می‌‌کند. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار به‌صورت بی‌سیم است، درحالی‌که برنامه‌های شخص ثالث (مانند سیستم‌عامل‌های پخش موسیقی) در دسترس مشتریان خواهند بود. این سیستم با اپلیکیشن جدید خود برای تلفن‌های هوشمند ادغام شده که «My BMW App» نامیده می‌شود و خودروساز آلمانی می‌گوید در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

فرانک وبر، یکی از مدیران اجرایی بی‌ام‌و، در اعلامیه‌ای گفت:

نسل جدید بی‌ام‌و iDrive ارتباط شخصی بین انسان و خودرو ایجاد می‌کند. عملکرد کاملاً شهودی آن از طریق کنترل صوتی هوشمند، صفحه‌نمایش منحنی لمسی و صفحه‌نمایش هدآپ، آن را به کاربرپسندترین و ایمن‌ترین سیستم عامل در صنعت خودرو تبدیل می‌کند. 

مسلما سیستم iDrive بی‌ام‌و یکی از اولین سیستم‌‌های سرگرمی کاملاً یکپارچه در یک خودروی تولیدی بود که در سال ۲۰۰۱ با هدف از بین ‌بردن ده‌ها دکمه اختصاص داده‌شده برای کنترل آب‌وهوا و سیستم چندرسانه‌ای راه‌اندازی شد. ‌اکنون این سیستم با استفاده از فناوری نمایشگر لمسی و ابتکارات در زمینه‌ی فرامین صوتی، از تجهیزات دیجیتال برای آسان‌ شدن رانندگی و رفاه سرنشینان بهره می‌گیرد. 

نمای جلو سیستم سرگرمی و اطلاعاتی / infotainment خودرو BMW iDrive 8

ایده‌ی استفاده از بخش مرکزی برای کنترل وظایف سرگرمی و اطلاعاتی خودرو از زمان ظهور این فناوری در صنعت مطرح شده بود؛ اما نسل اول iDrive در آن زمان به دلیل غیر شهودی و پیچیده بودن بیش از حد، با انتقادهایی مواجه شد. در نسل‌های بعدی، بی‌ام‌و دوباره دکمه‌های میانبر را برای کمک به کاربران در ناوبری راحت‌تر دوباره وارد سیستم کرد. جدیدترین سیستم سرگرمی و اطلاعاتی iDrive 8 در شاسی‌بلند کاملاً برقی بی‌ام‌و iX و به ‌دنبال آن بی‌ام‌و i4 عرضه می‌شود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها