خانه » همه » مذهبی » نماز زیارت عاشورا

نماز زیارت عاشورا


نماز زیارت عاشورا

۱۳۹۸/۰۷/۲۳


۱۷۳۶ بازدید

سلام علیکم . چرا در مفاتیح در طریقه ختم زیارت عاشورا دو بار نماز زیارت ذکر شده – یکی قبل از زیارت و یکی بعد از زیارت؟؟ ایا نماز اولی منظور زیارت حضرت علی (ع) هست؟؟

1. آنچه که علامه مجلسی به عنوان قول اظهر نقل کرده این است که زیارت عاشورا خوانده شود، و در آخر آن، سجده را بجا آورد، و بعد از سجده دو رکعت نماز بخواند، ( بحار الانوار، ج 101، ص301 ) .
2. علامه محمد علی طهرانی در حاشیه یک مفاتیح قدیم، پس از ذکر مطلبی از طریقه مرحوم آیت الله سید محمد کاظم یزدی صاحب عروة الوثقی (ره) می نویسد: «این عاصی خودم از آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری (مؤسس حوزه علمیه قم، متوفی 1355 ه . ق) شنیدم که طریقه انتخابی خود در مورد خواندن زیارت عاشورا را چنین نقل کرد، و می فرمود: طریقه میرزای شیرازی بزرگ (مرحوم آیة الله العظمی میرزا محمد حسن شیرازی متوفی 1312 ه . ق) نیز چنین بود، و آن این که: آنان که از راه دور از کربلا می خواهند این زیارت را بخوانند، به مکان بلند بروند، ابتدا سلام مختصری با توجه به ناحیه کربلا به امام حسین (ع) کنند و سپس به لعن بسیار شدید به قاتلان و دشمنان آن حضرت بپردازند، آنگاه دو رکعت نماز بگذارند، سپس زیارت عاشورا را بخوانند، و سرانجام پس از سجده پایانی زیارت، دو رکعت نماز بخوانند.» همین طریقه دو فقیه و مرجع بزرگ (میرزای شیرازی و حاج شیخ عبدالکریم حائری) که دو مرجع عادل و بسیار عمیق بودند برای ما حجت و کافی است، ( مجله پاسدار اسلام، شماره 239 )
مأخذ: حوزه نت

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد