خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » نماینده ولی فقیه در سپاه: دشمن می‌پرسد چرا نظام ولایی بیش از ۴۳ سال عمر کرده/پزشکیان: می‌گفتید برجام بد است؛ خب آن را پاره کنید، سفره مردم مشکل دارد، آن را رنگی کنید/خرازی: خواستاز آغاز گفت‌وگوی منطقه‌ای با حضور عربستان، ترکیه، مصر و قطر هستیم

دانلود کتاب های امتحان شده

نماینده ولی فقیه در سپاه: دشمن می‌پرسد چرا نظام ولایی بیش از ۴۳ سال عمر کرده/پزشکیان: می‌گفتید برجام بد است؛ خب آن را پاره کنید، سفره مردم مشکل دارد، آن را رنگی کنید/خرازی: خواستاز آغاز گفت‌وگوی منطقه‌ای با حضور عربستان، ترکیه، مصر و قطر هستیم

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

واکنش «حجت‌الاسلام سرلک» به‌ ممنوعیت برگزاری مراسم ترحیم برای کسانی‌که خودکشی کرده‌اند
حجت‌الاسلام علی سرلک، کارشناس مذهبی: درست است که خودکشی حرام و گناه کبیره است، اما ممنوعیت برگزاری مجلس ترحیم برای چنین فردی نه با عقل می‌سازد نه با حکم دینی و نه با اخلاق ایرانی. خانواده کسانی‌که خودکشی کرده‌اند در رنج مضاعف هستند، چنین اقداماتی بیشتر تنبیه خانواده و افزایش ناراحتی و غصه آن‌هاست. این تصمیمات شبیه بنزین ریختن روی آتش است، چنین تصمیم‌هایی به دلیل نا آگاهی از روال دین است. خودکشی حتما گناه کبیره است، اما شاید آن فرد به خاطر خوبی‌های دیگر مورد بخشش قرار بگیرد. نباید با مفاهیم دینی و اجتماعی برخورد سبک سرانه و هیجانی کنند. /خبرآنلاین

خرازی: خواستاز آغاز گفت‌وگوی منطقه‌ای با حضور عربستان، ترکیه، مصر و قطر هستیم
رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی ایران در مصاحبه با الجزیره: ما خواستار آغاز گفت‌وگوی منطقه‌ای با حضور کشور‌های مهمی مانند عربستان، ترکیه، مصر، قطر و سایر کشور‌ها هستیم. تنها راه حل بحران‌های منطقه تشکیل مجتمع گفت و گوی منطقه‌ای برای حل اختلافات سیاسی و امنیتی است. صحبت در مورد ناتو خاورمیانه، یک ایده سطحی است و عربستان سعودی تایید کرد که روی میز نیست. از اظهارات عربستان سعودی مبنی بر دراز کردن دست دوستی استقبال می‌کنیم و آماده گفت‌وگو و بازگرداندن روابط با آن‌ها به حالت عادی هستیم.

رامبد جوان: مخاطب تلویزیون ریزش پیدا کرده
رامبد جوان: مخاطب تلویزیون ریزش پیدا کرده و به طور مثال از مسابقه خنداننده‌شو و تعداد آرای دوره‌های قبل و این دوره، متوجه این کم شدن مخاطب می‌شویم. حالا اینکه چقدر می‌توانیم جذابیت خندوانه را حفظ کنیم و اینکه چقدر بلد هستیم که مخاطب را به سمت خودمان بکشانیم، کاری است که هر سال عوض می‌شود. /فارس

نماینده ولی فقیه در سپاه: دشمن می‌پرسد چرا نظام ولایی بیش از ۴۳ سال عمر کرده
حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی: دشمن این پرسش را مطرح می‌کند که چرا در انقلاب اسلامی، نظام ولایی دهه پنجم خود را شروع و بیش از ۴۳ سال عمر کرده است، در حالی که در تاریخ اسلام و در تاریخ، هیچ پیامبری حکومت الهی بیش از ۱۰ سال عمر نکرده است. /ایرنا

فارس: زنِ تذکرگیرنده نسبت به کشف حجاب در اتوبوس بازداشت شد
خبرگزاری فارس نوشته است: روز گذشته ویدیویی از درگیری دو نفر در اتوبوس در رسانه‌های ضدایرانی منتشر شد و آنطور که در این ویدئو مشخص است، پس از تذکر یکی از شهروندان نسبت به کشف حجاب در اتوبوس، فرد تذکر گیرنده با کمک یکی از همراهانش اقدام به هتاکی و ضرب و شتم آمر به معروف کرده و با فیلمبرداری از این اقدام خود آن را منتشر کردند. پیگیری از مسئولان حاکی است که عامل این هتاکی بعد از انتشار فیلم بازداشت شده اند. گفته شده این حادثه مربوط به یک ماه پیش بوده که به تازگی ویدیوی آن منتشر شده است.

عقب نشینی میرسلیم در واکنش به منتقدان کفش او
در روز‌های اخیر انتشار تصویری از سید مصطفی میرسلیم که در صحن مجلس با کفش ریباک (Reebok) از برند‌های معروف ورزشی آمریکایی در حال قدم زدن بود، جنجال بسیاری را در پی داشت. دلیل اصلی انتقاد‌ها این بود که میرسلیم چندی پیش در اظهاراتی به دفاع از خودروسازان داخلی پرداخت و بر الزام حمایت و استفاده از خودروی ملی تاکید کرد. او که بر استفاده از تولیدات داخلی و مقابله با واردات تاکید کرده بود، انتشار این تصویر با کفش آمریکایی انتقادات بسیاری را علیه او برانگیخت. تا اینکه بالاخره امروز خودش هم به این جنجال‌ها و انتقاد‌های تند واکنش نشان داد و در توئیتی ضمن موجه ندانستن کار خود، نوشت: «پوشیدن کفش کتانی خارجی ولو هدیه‌ای باشد از سال‌های قبل، در صحن مجلس، کار موجهی نیست. اصالت با تولیدات داخلی و تشویق آن است حتی اگر برترین کیفیت را نداشته باشد.»

زن و بچه مردم را در خیابان، همسایه با همسایه و خواهر و برادر را جان هم انداخته اید
محمدرضا زائری در صفحه خود نوشت: بزرگان و مسئولان جامعه مثل پدر و مادر خانواده اند، باید دل‌های بچه‌ها را علیرغم همه اختلاف‌ها به هم نزدیک کنند، نه این که خواهری را علیه برادر بشورانند و برادر را علیه خواهر تحریک کنند! با وضعیتی که امروز داریم پیش می‌رویم و متاسفانه تنش‌ها و حساسیت‌های عصبی در فضای اجتماعی بین آحاد مردم تشدید می‌شود، کاملا می‌شود تصور کرد چه بر سر ما خواهد آمد! به جای این که خواهر‌ها و برادر‌های این خانواده غمخوار و دوستدار هم شوند و “چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضو‌ها را نماند قرار” و … مع الاسف بزرگتر‌های ما دارند کاری می‌کنند که زن و بچه مردم توی خیابان به هم بپرند و دیگر همسایه از دست همسایه امنیت و آرامش نداشته باشد!

انتقاد روزنامه همشهری از ظلم‌هایی که بر رهبر انقلاب می‌شود
همشهری نوشت: روزانه صد‌ها مطلب در شبکه‎های مجازی در رابطه با فرزندان رهبرمعظم انقلاب می‎چرخد و اتهام‎های سراسر دروغ به بیت رهبر انقلاب زده می‎شود و هیچ‎کسی از خود سؤال نمی‎کند این حجم مطالب دروغ چرا و با چه هدفی منتشر می‎شود؟ چرا با وجود اینکه رهبری ‎انقلاب وظیفه خود را به‎ نحو احسن انجام داده‎اند، باز نوک پیکان حمله در ضعف‎ها و کاستی‌ها به سمت ایشان نشانه می‎رود و افرادی که خود روزگاری نه‎چندان دور در این کشور مسئولیت داشته‎اند، تلاش نمی‎کردند که با اجرای این سیاست‎های کلان حرکت کشور در ریل درست قرار بگیرد و امروز در جایگاه مدعی قرار گرفته و حرف‎های آن‌ها از شبکه‎های دشمن پژواک می‌شود. آیا این ظلم آشکار دیگری به نظام نیست؟ در زمان حیات امام راحل مصوبه‎ای را مجلس می‎خواست به تصویب برساند. برخی نمایندگان که نگاه امام (ره) را نسبت به آن موضوع می‎دانستند، به مرحوم هاشمی‎رفسنجانی می‎گفتند این مصوبه خلاف نظر امام است و ایشان می‎گفتند برای تصویب قیام بفرمایید و با یک قیام و قعود مصوبه‎ای از مجلس می‎گذشت که خلاف‎نظر امام بود. در دوران رهبری آیت‎الله خامنه‎ای نیز روسای مجلسی بودند که وقتی به آن‌ها گفته می‎شد این مصوبه خلاف‎نظر و سیاست‎های کلی فلان بخش ابلاغ شده از سوی رهبری است، به‎صراحت می‎گفتند شما تصویب کنید، من نظر رهبری را جلب می‎کنم.


می‌گفتید برجام بد است؛ خب آن را پاره کنید، سفره مردم مشکل دارد، آن را رنگی کنید
پزشکیان، نماینده مجلس: شما می‌گفتید برجام بد است؛ خب آن را پاره کنید، سفره مردم مشکل دارد، آن را رنگی کنید، دولت، مجلس و قوه قضائیه هم دست شماست، پس شرایط را درست کنید. غیرممکن است که بتوانند شرایط را درست کنند، در حقیقت با روشی که در پیش گرفتند روز به روز مشکلات اقتصادی مردم بدتر خواهد شد. شما که می‌گفتید برجام بد است، خب بفرمایید مشکل را حل کنید، چرا مشکل را حل نمی‌کنید؟ دیروز مجلس مشکل داشت، در دولت فرد دیگری بود، حالا که مجلس، دولت و قوه قضائیه در دست خودتان است، مشکل را حل کنید.

صادرات سگ به تهران!
روزنامه شهروند در گزارشی درباره دلایل افزایش شدید سگ در حاشیه شهر تهران از رهاسازی سگ‌های بدون صاحب شهرستان‌ها در برخی مناطق پایتخت خبر داد. احمدصادقی، عضو شورای شهر تهران:اخباری وجود دارد که شهرستان‌های اطراف تهران که مشکلات دارند و امکان نگهداری سگ‌ها را ندارند، آن‌ها را در شهر تهران رها می‌کنند. این اتفاق در مناطق حاشیه‌ای مانند منطقه ۴ و ۱۵ و غرب تهران رخ می‌دهد که در حال پیگیری برای برخورد با افرادی هستیم که این اقدام را انجام می‌دهند. پلاک خودرو را مخدوش و سگ‌ها را در حریم تهران رها می‌کنند.

وزارت بهداشت: اختیار سقط جنین ناسالم از پزشک سلب شده؛ این اجازه با حکم قاضی صادر می‌شود
رییس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت:در گذشته بنا به تشخیص پزشک و گواهی پزشک قانونی، فرایند سقط جنین ناسالم اجرایی می‌شد. در شرایط فعلی بر اساس ماده ۵۶ قانون جوانی جمعیت این اختیار از پزشک سلب شده است و پس از طی کردن یک فرایند اجرایی، اجازه سقط جنین ناسالم با حکم قاضی صادر می‌شود. / ایسنا

فارس: رتبه اقتصاد ایران بالاتر از سوئد و اسپانیاست
فارس به نقل از صندوق فارس بین المللی پول در گزارشی اعلام کرد، اقتصاد ۱.۷ تریلیون دلاری ایران، چهاردهمین اقتصاد جهان است و بالاتر از کشور‌های مکزیک، ترکیه، اسپانیا، سوئد، عربستان قرار گرفته است.

جزییات فرار مالیاتی سه شرکت فولادی
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام خبر شناسایی نحوه فعالیت سه شرکت فولادی که اقدام به معاملات صوری کلان نموده و مرتکب فرار‌های مالیاتی سنگینی شده اند، گفت: این سه شرکت اقدام به معاملات صوری به طرفیت شرکت‌های کاغذی کرده بودند که با توجه به عدم معرفی ذی نفعان اصلی شرکت‌های صوری از طرف شرکت‌های فولادی سه گانه، برای این سه شرکت پرونده قضایی تشکیل شده و محاسبه مالیات و وصول بدهی‌های معوق شرکت‌های صوری یاد شده، با توجه به تعهد شرکت‌های فولادی در پرداخت بدهی مالیاتی شرکت‌های صوری به استناد ماده ۱۸۲ قانون مالیات‌های مستقیم، از سه شرکت فولادی فوق در حال اجراست و هم اکنون پس از وصول اصل مالیات‌ها، در مرحله وصول جرایم قرار دارد. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: این سه شرکت فولادی در مجموع در سال‌های ۹۱ لغایت ۹۷، تعداد ۵۹۸ رکورد از مجموع معاملات اقتصادی خود را به مبلغ ۵۷ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال به طرفیت ۲۳۶ شرکت کاغذی در سامانه معاملات فصلی سازمان امور مالیاتی کشور درج نموده بودند که پس از رسیدگی در دادسرای جرایم اقتصادی تهران و تعهد پرداخت، هم اکنون پس از وصول مبلغ ۲۹۶ میلیارد ریال بابت اصل مالیات، مانده اصل و جرایم مالیاتی بابت معاملات صوری به مبلغ ۲۸۶۴ میلیارد ریال و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز بابت جرایم مالیات عملکرد و ارزش افزوده شرکت‌های یاد شده در جریان وصول قرار دارد.

 

لپ‌تاپ‌های دست دوم اروپایی به ایران رسید

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از رونق واردات غیررسمی لپ‌تاپ‌های استوک اروپایی به کشور خبر داد و گفت: لپ‌تاپ‌های دست‌دوم از اروپا قاچاقی از امارات وارد کشور شده و بیشتر از طریق فضای مجازی، کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی به مردم فروخته می‌شود. محمدرضا فرجی تهرانی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه واردات لپ‌تاپ دست دوم این بار از اروپا به ایران رونق گرفته است، گفت: علت رونق قاچاق لپ‌تاپ دست دوم به ایران، افزایش هزینه‌های حقوق گمرکی است و اینکه هزینه تمام‌شده واردات این مدل لپ‌تاپ‌ها، حدود هشت تا ۱۵ درصد ارزان‌تر از کالا‌هایی است که تاجران به شکل رسمی وارد کشور می‌کنند. همچنین به‌دلیل کاهش قیمت‌های تمام‌شده، میل خرید مردم برای خرید لپ‌تاپ دست دوم بیشتر شده است.

نماینده تهران در مجلس: رئیس جمهور گفته بود که قیمت دارو اضافه نمی‌شود؛ متأسفانه شاهد افزایش قیمت هستیم

فرهاد بشیری در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: معیشت و اقتصاد مردم در تنگناست. ۳۷ قلم خوراک پرمصرف مردم ۵۱ درصد تورم داشته است. نیاز به اقدام جدی و برنامه‌ریزی دقیق از سوی تیم اقتصادی دولت برای کاهش قیمت‌ها وجود دارد. وی در ادامه اظهار کرد: در نشست مشترک مجلس و دولت تأکید داشتم که تیم اقتصادی دولت در اداره دقیق امور اقتصادی موفق نبوده است. باید رئیس جمهور در تیم اقتصادی خود تجدیدنظر کند. رئیس جمهور گفته بود که قیمت دارو اضافه نمی‌شود. متأسفانه شاهد افزایش قیمت دارو هستیم و لازم است فکر اساسی در این حوزه شود.

ایرنا: واردات اروپا از ایران ۴۵ درصد بیشتر شد

ابرنا نوشت:در پنجمین ماه سال جاری میلادی تجارت ایران و اتحادیه اروپا با رشد ۲ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۴۰۲ میلیون یورو رسیده است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در می ۲۰۲۲ با رشد ۴۵ درصدی نسبت به می ۲۰۲۱ به ۱۰۲ میلیون یورو رسیده، اما صادرات اروپا به ایران با کاهش ۸ درصدی به ۳۰۰ میلیون یورو بالغ شده است.

پای روبل روسیه به بازار متشکل ارزی باز شد
بانک مرکزی از راه‌اندازی نماد معاملاتی روبل در بازار متشکل ارزی کشور از روز جمعه (۲۸ تیرماه) خبر داد.

سازمان استاندارد: تولید ۴ خودروی بی‌کفایت را متوقف کردیم

رئیس سازمان استاندارد با اعلام اینکه ما معتقدیم باید محصول باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد، گفت: قرار است خودروسازان قالب شروطی از جمله امکان جایگزینی محصولات و ارائه خدمات پس از فروش رایگان از سه تا پنج سال به همراه رفع عیوب خودرو‌ها و انعقاد قراردادی جهت رضایت مشتری تعهدات خود را در این دو محصول انجام دهند. اسلام پناه با تاکید بر اینکه ما به هیچ عنوان حاضر به تضییع حقوق مردم نیستیم، تصریح کرد: بعد از شش ماه از حضور خود در سازمان استاندارد خط تولید ۴ خودروی بی کیفیت را متوقف کرده ایم این موضوع یک توفیق قابل توجه به شمار می‌آید.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها