خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » نگاهی آماری به وضعیت نژاد پرستی آمریکا در سال 2019

دانلود کتاب های امتحان شده

نگاهی آماری به وضعیت نژاد پرستی آمریکا در سال 2019

نگاهی آماری به وضعیت نژاد پرستی آمریکا در سال 2019

نژاد پرستی از زمان‌های گذشته در دنیا مطرح بود. به طوری که سفید پوستان خود را نسبت به رنگین پوستان دارای برتری می دانستند و به همین خاطر خود را نژاد برتر می نامیدند. اما در عصر حاضر نیز با وجود پیشرفت‌های فراوان در زمینه‌های مختلف، در جای جای دنیا هنوز تفکرات نژاد پرستانه وجود دارد و تبعیض‌های مختلفی شامل افراد غیر سفید پوست می‌شود. در این مقاله با یک نگاه آماری به وضعیت نژاد پرستی در آمریکا در سال 2019 پرداخته شده است تا با تفکرات افراد مختلف در زمینه نژاد پرستی آشنایی بیشتری صورت گیرد.


نگاهی آماری به وضعیت نژاد پرستی آمریکا در سال 2019

وضعیت نژاد پرستی در آمریکا

بیش از 150 سال پس از لغو سیزدهمین اصلاحیه‌ی برده داری در ایالات متحده، اکثر افراد در ایالات متحده معتقدند برده داری میراثی است که همچنان بر جایگاه سیاه‌پوستان در جامعه‌ی آمریکا تاثیر خودش را دارد. بررسی‌های جدید نشان می دهد که همیشه این شک و تردید در بین سیاه‌پوستان وجود دارد که آیا آن‌ها از حقوق برابر برخوردار خواهند شد یا خیر؟

نظرات در مورد وضعیت فعلی نژاد پرستی و رسیدگی ترامپ به این موضوع هنوز هم منفی است. در آمریکا از هر 10 نفر، 6 نفر می گویند که روابط نژادی در ایالات متحده بد است. همچنین تعداد معدودی معتقدند که این وضعیت در حال پیشرفت است (1) .

به خصوص سیاه پوستان از این موضوع بسیار ناراحت هستند. بر اساس تحقیقات به عمل آمده، از هر 10 سیاه پوست، 8 نفر بر این باورند که میراث برده داری هنوز بر جای مانده است و بر جایگاه سیاه پوستان در امریکا تاثیر می گذارد و 59 درصد از آن‌ها می گویند این موضوع تاثیر زیادی بر آن‌ها می گذارد.

همچنین از هر 10 سیاه پوست، 8 نفرشان معتقدند که امریکا به اندازه کافی به سمت حقوق برابر سفید پوستان و سیاه پوستان نرفته است و نیمی از آن‌ها می گویند بعید است که امریکا نهایتا به برابری نژادی برسد (1) .

نگاهی آماری به وضعیت نژاد پرستی آمریکا در سال 2019

اعتراضات مربوط به نژاد پرستی در امریکا

مقایسه ترامپ و اوباما در برخورد با نژاد پرستی

اکثر آمریکایی‌ها (یعنی حدود 56 درصد از آن‌ها)  و همچنین دموکرات‌ها و کسانی که به دموکرات‌ها وابسته هستند، بر این باورند که از زمان انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور، اظهار نظرهای نژاد پرستانه و همچنین رفتارهایی در این زمینه برای مردم رایج‌تر و قابل قبول‌تر شده است و حدود 45 درصد از افراد می گویند این موضوع قابل قبول‌تر از قبل می باشد. همچنین حدود 42 درصد از جمهوری خواهان بر رایج‌تر شدن دیدگاه‌های نژاد پرستانه معتقدند.

نگاهی آماری به وضعیت نژاد پرستی آمریکا در سال 2019

درصد پذیرش رفتارهای نژاد پرستانه در زمان ترامپ
 

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که در حدود 84 درصد از دموکرات‌ها بر این باورند که ترامپ روابط نژادی را بدتر کرده است. حدود یک سوم جمهوری خواهان (حدود 34 درصد از آنها)  بر این باورند که ترامپ، روابط نژادی را بهبود بخشیده است و 25 درصد معتقدند که او تلاش خودش را در این زمینه انجام داده، اما نتوانسته پیشرفت کند.

19 درصد از جمهوری خواهان می گویند که او به این مسئله‌ای توجه‌ای نداشته است. در حالی که 20 درصد می گویند که روابط نژادی را بدتر کرده است (1) و (2).

نگاهی آماری به وضعیت نژاد پرستی آمریکا در سال 2019

مقایسه وضعیت عملکرد ترامپ و اوباما در برخورد با نژاد پرستی
 

وقتی صحبت از نحوه برخورد اوباما با روابط نژادی می‌شود،  5 درصد از دموکرات‌ها می گویند که وی در دوران ریاست جمهوری خود، روابط نژادی را بهبود بخشیده است. فقط 8 درصد می گویند که او روابط نژادی را بدتر کرده است. در مقابل، 51 درصد از جمهوری خواهان می گویند اوباما روابط نژادی را بدتر کرده است.

در حالی که 14 درصد از آن‌ها معتقدند که او در این زمینه پیشرفت داشته است. دموکرات‌های سیاه پوست و سفید پوست، ارزیابی‌های تقریبا مشابهی را در مورد نحوه برخورد اوباما در زمان ریاست جمهوری اش ارائه می دهند. در مقابل، 37 درصد می گویند که باراک اوباما در زمان ریاست جمهوری خود، در روابط نژادی پیشرفت داشت و 27 درصد معتقدند که او تلاش خودش را در این زمینه انجام داد اما شکست خورد.

عده‌ای نیز معتقدند که اوباما روابط نژادی را بدتر کرد. اما این دیدگاههای فعلی در مورد عملکرد اوباما در مورد نژاد پرستی، نسبت دیدگاه‌های زمان ریاست جمهوری او متفاوت است (1) و (3) .
 

نظرات جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در مورد نژاد پرستی

جمهوری خواهان و دموکرات‌ها، دیدگاه‌های بسیار متفاوتی در مورد نژاد پرستی دارند. حزب گرایی به طور گسترده تری با نگرش‌های نژادی همراه است. به عبارت دیگر، پس از کنترل عوامل دیگر، حزب گرایی ارتباط بیشتری با دیدگاه‌های مربوط به نژاد پرستانه کشور، نسبت به عوامل جمعیتی دارد (1) و (3).

از آنجا که سفید پوستان و افراد غیر سفید پوست، غالبا دیدگاه‌های متفاوتی با موضوعات نژادی دارند و افراد غیر سفید پوست، به طور نامتناسب با حزب دموکرات شناخته می شوند؛ شکاف بین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در بین سفید پوستان بیشتر دیده می‌شود. به طوری که از بین هر 10 نفر، 8 دموکرات سفید پوست در مقابل 40 درصد از جمهوری خواهان سفید پوست می گویند میراث برده داری همچنان بر جایگاه سیاه پوستان در جامعه آمریکا تاثیر می گذارد(1).
 

تاثیرات منفی نژاد پرستی بر پیشرفت سیاه پوستان

نیمی از افراد سیاه پوست (در حدود 52 درصد) می گویند که سیاه پوست بودن به پیشرفت آن‌ها کمی خدشه وارد کرده اند. 18 درصد از آن‌ها معتقدند که این موضوع، آسیب فراوانی برای آن‌ها در پی داشته است. در عین حال حدود یک چهارم از اسپانیایی‌ها و آسیایی‌ها (هر کدام 24 درصد) و 5 درصد از سفید پوستان می گویند که نژاد و قومیت آن‌ها تاثیر منفی داشته است. سفید پوستان احتمالاً می گویند که پیشینه‌ی نژادی آن‌ها حداقل به آن‌ها کمک کرده است (1) و (4).

نگاهی آماری به وضعیت نژاد پرستی آمریکا در سال 2019

تاثیرات منفی نژاد پرستی بر پیشرفت سیاه پوستان
 

در بین سیاه پوستان، افرادی که تجربه دانشگاهی دارند، معتقدند که سیاه بودن بر پیشرفت آن‌ها تاثیر منفی گذاشته است. حدود دو سوم سیاه پوستان یعنی 68 درصدشان می گویند سیاه بودن به طور کلی به پیشرفت یک فرد صدمه می زند. طبق آمار،  سیاه پوستان کمتر به شغل‌های پر درآمد و یا مدارس خوب دسترسی دارند.

سیاه پوستان، اسپانیایی‌ها و آسیایی‌ها احتمالاً بیش از سفید پوستان معتقدند که سفید بودن به افراد برای پیشرفت کردن کمک می کند. در میان سفید پوستان کسانی که تحصیلات بیشتری دارند و یا کسانی که با حزب دموکرات ارتباط دارند، احتمالاً از سفید پوست بودن، مزایای بیشتری می بینند (1) و (4).
 

برخورد ناعادلانه پلیس و سیستم عدالت کیفری با سیاه پوستان

سیاه پوستان و سفید پوستان، برداشت‌های متفاوتی از نحوه‌ی برخورد با سیاه پوستان در آمریکا دارند. اما اکثریت در هر دو گروه معتقدند که در برخورد با سیاه پوستان، سیستم عدالت کیفری و پلیس،  کمتر عادلانه برخورد می کند.  (1) و (5)
 

تبعیض بین رنگین پوستان و سفید پوستان

حدود سه چهارم سیاه پوستان و آسیایی‌ها (76 درصد از هرکدام) و 58 درصد از اسپانیایی‌ها معتقدند که تبعیض را تجربه کرده اند. آن‌ها می گویند به دلیل نژاد یا قومیت خود، با آن‌ها ناعادلانه برخورد شده است. در مقابل حدود دو سوم از سفید پوستان یعنی حدود 67 درصد می گویند که آن‌ها هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده اند(1) و (5).

پی نوشتها

  1. www.pewsocialtrends.org
  2. www.nytimes.com
  3. www.pewsocialtrends.org
  4. www.pewresearch.org
  5. www.time.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها