خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » هشدار فرانسه درباره قطع کامل واردات گاز روسیه/ هکرهای روس: 50 تا 70 هزار نظامی اوکراینی کشته شدند/ اعتراف مقام ارشد اروپایی به بازنده بودن در جنگ اوکراین/اوکراین: به گنبد آهنین اسرائیل نیاز نداریم

دانلود کتاب های امتحان شده

هشدار فرانسه درباره قطع کامل واردات گاز روسیه/ هکرهای روس: 50 تا 70 هزار نظامی اوکراینی کشته شدند/ اعتراف مقام ارشد اروپایی به بازنده بودن در جنگ اوکراین/اوکراین: به گنبد آهنین اسرائیل نیاز نداریم

هشدار فرانسه درباره قطع کامل واردات گاز روسیه/ اعتراف مقام ارشد اروپایی به بازنده بودن در جنگ اوکراین/اوکراین: به گنبد آهنین اسرائیل نیاز نداریم

بین الملل تابناک: صد و سی و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

هکرهای روس: 50 تا 70 هزار نظامی اوکراینی کشته شدند
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ – ۱۶:۰۸

گروه هکری «RaHDlt» روسیه به خبرگزاری «ریانووستی» گفته است که وزارت اطلاعات اوکراین با همکاری مجرمین و قاچچیان تسلیحات، سلاح‌های غرب را در «بازار سیاه» مجدداً به فروش می‌رسانند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که پیش از این ارتش بلغارستان گزارش کرده بود که ارتش اوکراین دو سلاح فرانسوی سزار را هرکدام به قیمت 120 هزار دلار در به ارتش روسیه عرضه کرده است و این در حالی است که قیمت یکی از «هوویتزرها» هفت میلیون است. در مجموع، فرانسه 18 سلاح سزار با کالیبر 155 میلی‌متری به اوکراین عرضه کرده است.

یکی از هکرهای روس که خواست نامش فاش نشود گفت: «ما به طور قطع می‌دانیم که واحد اطلاعات اوکراین با گروههای مجرم و با قاچاقچیان همکاری می‌کند. نمی‌توانیم بگوییم که پولی که از فروش سلاح‌های اروپا به اوکراین در بازار سیاه به دست می آید، کجا می‌رود و شاید آن‌ها به نوعی بودجه اضافی برای خود کسب می‌کنند اما بیشتر گمان ما بر این است که که این پول برای دوران بازنشستگی ذخیره می‌شود».

وی ادامه داد که از فروش سلاح‌های سبک حرف نمی‌زنند بلکه از عرضه سامانه‌های ضدتانک حرف می‌زنند و در این خصوص گفت: «اطلاعاتی در اختیار داریم مبنی بر آن که نارنجک‌اندازها، سامانه‌های ضدتانک به غرب فروخته شده است و تقاضا برای آن وجود دارد».

این گروه هکری همچنین گفته است که ایالات متحده تصاویر ماهواره‌ای در اختیار اوکراین قرار می‌دهد تا بتواند به روسیه حمله کند.

بر اساس این گزارش، یکی از اعضای گروه هکری روسی RaHDIt که خواست نامش فاش نشود به ریانووستی گفت: «واحد اطلاعات آمریکا به همکاران اوکراینی خود داده‌های راداری و همچنین تصاویر ماهواره‌ای از جمله مربوط به خاک روسیه را می‌دهد که سپس مواضع روسیه در معرض حملات موشکی و توپخانه‌ای علیه غیرنظامیان قرار می‌گیرد».

در شب سوم ژوئیه، ارتش اوکراین با سه موشک توچکا-یو با کلاهک‌های خوشه‌ای، به بلگرود روسیه حمله کردو سامانه‌های پدافند هوایی روسیه هر سه موشک‌ را در هوا منهدم کردند اما در نتیجه سقوط موشک‌های اوکراین بر روی یک ساختمان مسکونی، دست‌کم سه نفر جان خود را از دست دادند.

این هکر روس در این خصوص گفت: «به قطع به یقین می‌دانیم که واحد اطلاعات آمریکا، تصاویر ماهواره‌ای، داده‌های راداری از جمله تصاویر ماهواره‌ای از قلمرو روسیه را در اختیار واحد اطلاعات اوکراین قرار می‌دهد و سپس موشک‌ها و خمپاره‌های اوکراین به سمت این مواضع حرکت می‌کنند».

گروه هکری RaHDIt همچنین اعلام کرد که بر اساس اطلاعاتی که در اختیار دارد، ارتش اوکراین بین 50 تا 70 هزار نظامی خود را از دست داده است.

یکی از هکرهای گروه فوق به ریانووستی گفت: «تلفات ارتش اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی بین 50 تا 70 هزار نفر می‌باشد». اوایل ماه ژوئن (ماه گذشته میلادی)، «الکسی آرستوویچ» مشاور دفتر «ولودیمیر زلنسکی» اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ اوکراین، بیش از 10 هزار نظامی اوکراینی جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: «تلفات ارتش اوکراین واقعاً بسیار زیاد است و بسیار بالاتر از آن چیزی است که دفتر رئیس‌جمهور اوکراین رسماً‌اعلام کرده است. سیاستمداران اوکراینی آمار رسمی داده‌اند…این آمار بسیار کمتر از تعداد واقعی است و 10 هزار نفر نیست بلکه دست‌کم 50 تا 70 هزار تلفات غیرقابل جبران است».

اذعان اوکراین به تلفات و فرسودگی ارتش در نبرد با روسیه
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ – ۱۶:۰۷

بعد از تبلیغات گسترده کشورهای غربی به سردمداری آمریکا مبنی بر کمک‌های نظامی گسترده به اوکراین، کی‌یف اما به تلفات و فرسودگی ارتش خود در جنگ با روسیه اذعان کرد.

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین شامگاه یکشنبه در مصاحبه با نشریه «وال استریت ژورنال» از تلفات زیاد، فرسودگی شدید و اتمام مهمات ارتش این کشور خبر داد.

رزنیکوف در این‌باره توضیح داد: «ما باید یگان‌های خود را ارتقا دهیم، آنها را جایگزین و تعدیل کنیم، زیرا تلفات سنگینی داریم. ما خودروهای زرهی بیشتر، سلاح‌های بیشتری از شرکای خود می‌خواهیم».

به نوشته وبگاه «ریانووستی» به نقل از این مصاحبه، وی ادامه داد: «ما باید برخی مناطق را بازسازی کنیم، استحکامات را به‌روز کنیم و یک استراتژی عملیاتی جدید را برنامه‌ریزی نمائیم».

وزیر دفاع اوکراین همچنین با بیان اینکه سامانه‌های موشکی کوتاه‌برد جاولین و موشک‌های ضد تانک سبک دیگر در فهرست تجهیزات اولویت‌دار نیروهای مسلح اوکراین نیستند، اظهار داشت که کی‌یف اکنون به تاسیسات توپخانه دوربرد نیاز دارد.

چند هفته قبل بود که منابع آلمانی خبر دادند دولت کی‌یف از برلین درخواست کرده که یکصد دستگاه توپخانه خودکششی از مدل «هوویتزر» را خریداری کند.

درخواست مقام لهستانی برای تجزیه روسیه
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ – ۱۶:۰۳

رئیس‌جمهور سابق لهستان معتقد است برای رسیدن به امنیت در جهان، روسیه باید “تجزیه شود”. او توضیح داد: “یا سیستم سیاسی روسیه را تغییر دهید یا آن را به جمعیتی کمتر از ۵۰ میلیون نفر برسانید.”

به گزارش  تاس، لخ والسا، رئیس جمهور سابق لهستان، برنده جایزه صلح نوبل، در گفتگو با شبکه تلویزیونی ال اس آی اذعان داشت که غرب علاقه مند به گسترش حوزه های نفوذ است. او گفت: ما باید درک کنیم که غرب در حال گسترش قدرت خود از طریق ناتو، اتحادیه اروپا، از طریق توسعه به روش های دموکراتیک است.

روزنامه فرانسوی “لو فیگارو” بخش‌هایی از این مصاحبه را منتشر کرد که وی در آن از غرب خواسته است تلاش‌های خود را فراتر از آزادسازی اوکراین ببرد و برای آزادسازی روسیه نیز بکوشد.

لخ والسا گفت: ضروری است که برای تغییرات در سیستم سیاسی روسیه تلاش کنیم. جمعیت روسیه نباید از ۵۰ میلیون تن فراتر رود. ۶۰ قوم مختلف وجود داشتند که به روسیه الحاق شدند. این ۶۰ قوم همان طور که اوکراینی‌ها امروز بلعیده می‌شوند، بلعیده شده‌اند. ما باید به این مردم کمک کنیم تا به پا خیزند. ما باید یا سیستم سیاسی روسیه را تغییر دهیم یا جمعیت روسیه را به کمتر از ۵۰ میلیون تن کاهش دهیم.

وی با اشاره به دوران پس از فروپاشی جماهیر شوروی سابق گفت: ما این مردم را تنها گذاشتیم. این اشتباه غرب بود. می‌خواستم این بار متفاوت عمل کنم اما اجازه فعالیت نداشتم.

وی مدعی شد: در حال حاضر تغییر سیستم سیاسی روسیه یا حتی سازماندهی یک قیام مردمی در روسیه ضروری است.

لخ والسا ۷۸ ساله تصریح کرد: حتی اگر اوکراین در جنگ با روسیه پیروز شود، پنج تا ۱۰ سال دیگر شاهد همین اتفاق و ظهور ولادیمیر پوتینی دیگر خواهیم بود. اگر تغییر سیستم سیاسی روسیه غیرممکن است، تنها با تجزیه روسیه امروز می‌توانیم امنیت جهانی را تضمین کنیم.

لخ والسا گفت: غرب به شیوه‌ای دموکراتیک و از طریق ناتو و اتحادیه اروپا در حال توسعه نفوذ خود است اما روسیه این کار را با کمک خشونت انجام می‌دهد.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که جهان احتمالا مجددا به دو دسته تقسیم می‌شود: یکی غرب با ناتو و دیگری روسیه و چین.

اوکراین: به گنبد آهنین نیاز نداریم چون ناکارآمد است
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ – ۱۶:۰۰

وزیر دفاع اوکراین در اظهاراتی تازه در جریان یک کنفرانس به میزبانی شرکت رسانه‌ای و مجله آمریکایی «فوربس» سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را ناکارآمد خواند.

بنا بر گزارش «یاهو نیوز»،الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین اعتقاد دارد که آسمان اوکراین امن است البته از امنیت ۱۰۰ درصدی برخوردار نیست و اوکراین به سامانه پدافندی خاص خودش نیاز دارد و به «گنبد آهنین» نیازی ندارد.

رزنیکوف در جریان کنفرانس به میزبانی شرکت رسانه‌ای و مجله آمریکایی «فوربس» توضیح داد که گنبد آهنین برای اوکراین ناکارآمد است.

وزیر دفاع اوکراین همچنین تاکید کرد که ضروری است این کشور سامانه پدافند هوایی و ضد موشکی خاص خودش را ایجاد کند.

وی گفت: «همه ما نمونه اسرائیل را می‌دانیم که به خوبی از آسمانش محافظت می‌کند. همه ما نام گنبد آهنین را می‌شناسیم اما حتی ۱۰۰ درصد محافظت نمی‌کند. من به اسرائیل رفته‌ام و با سازندگان و شرکت‌های دولتی آنها صحبت کرده‌ام».

اولکسی رزنیکوف ادامه داد: «گنبد آهنین (برای محافظت) در برابر موشک‌های با سرعت کم و ارتفاع پایین که اساسا در گاراژ ساخته می‌شدند ساخته شد. گنبد آهنین در برابر موشک‌های کروز و بالستیک محافظت نمی‌کند. سیستم پدافند هوایی دیگری نیز وجود دارد که در خود اسرائیل در حال توسعه است و در جمهوری چک و آمریکا موجود است. بنابراین ما باید سامانه پدافند هوایی و ضد موشکی خودمان را توسعه دهیم یا یکی از این سامانه‌ها را از شرکای خود را به دست آوریم».

الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین پیشتر در مصاحبه با نشریه «وال استریت ژورنال» از تلفات زیاد، فرسودگی شدید و اتمام مهمات ارتش این کشور خبر داد.

وزیر دفاع اوکراین با بیان اینکه سامانه‌های موشکی کوتاه‌برد جاولین و موشک‌های ضد تانک سبک دیگر در فهرست تجهیزات اولویت‌دار نیروهای مسلح اوکراین نیستند، اظهار داشت که کی‌یف اکنون به تاسیسات توپخانه دوربرد نیاز دارد.

هشدار فرانسه درباره قطع کامل واردات گاز روسیه

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اعلام کرد: قطع کامل واردات گاز از روسیه به اروپا یک احتمال واقعی است.

به گزارش روزنامه لوموند، «برونو لو مِر» روز یکشنبه در جریان نشست اقتصادی که در شهر «اکس آن پروانس» (Aix-en-Provence) برگزار شد، اظهار داشت: اروپا باید برای قطع کلی واردات گاز روسیه آماده شود.

به گفته لو مر، بهترین راه آماده‌شدن برای شرایط احتمالی این است که به مصرف انرژی خود بسیار توجه کنیم.

وی با بیان اینکه در پیش‌بینی‌های فعلی، قطع کامل گاز روسیه محتمل‌ترین سناریو است، ادامه داد: دولت فرانسه در حال آماده شدن برای مواجهه با این احتمال است.

لو مر اضافه کرد: دولت فرانسه برنامه‌های اضطراری را برای مقابله با حذف این منبع انرژی در پی بحران ناشی از تهاجم به اوکراین طراحی کرده است.

به گفته وی، قطع کامل گاز روسیه در حال حاضر مشکل‌ساز است زیرا ناوگان هسته‌ای فرانسه برای جایگزینی با مشکل مواجه است و بسیاری از راکتورهای این کشور برای عملیات تعمیر و نگهداری تعطیل شدند.

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اضافه کرد: من فکر می‌کنم که قطع کامل عرضه گاز از روسیه یک احتمال واقعی است و ما باید برای این گزینه آماده شویم.

در همین حال لوموند در گزارش دیگری اضافه می‌کند که اروپایی‌ها برای زمستان بدون گاز روسیه آماده می‌شوند.

بر اساس گزارش این روزنامه پرشمارگان فرانسه، در حوزه انرژی، مسکو استاد زمان است و گاز خود را به قاره کهن جیره‌بندی می‌کند و سوخت‌های فسلی خود را با قیمت‌های گزاف و به صورت قطره چکانی می‌فروشد. لوموند یادآوری می‌کند که از فردا (دوشنبه ۱۱ ژوئیه) شرکت روسی گازپروم عملیات تعمیر و نگهداری خط لوله نورد استریم ۱ را آغاز می‌کند و این امر تا حد زیادی خدمات این شرکت را کاهش می‌دهد.

این روزنامه فرانسوی ادامه می‌دهد: هرچند که این اقدام یک عملیات معمولی است اما از پاریس تا برلین و رم، این نگرانی وجود دارد که غول روسی در پایان این عملیات یعنی ۲۱ ژوئیه، به بهانه بروز مشکلات نامشخص، عرضه خود را به طور کامل قطع کند. بر اساس این گزارش، گاز روسیه پیش از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، ۴۰ درصد از واردات اتحادیه اروپا را تشکیل می‌داد.

بر اساس مطالعه اندیشکده بروگل (Bruegel) که در تاریخ هفتم ژوئیه منتشر شد، اگر مسکو عرضه خود را قطع کند، کشورهای اروپایی باید مصرف گاز خود را ۱۵ درصد نسبت به پیش از جنگ کاهش دهند که این برای آلمان به معنای کاهش ۲۹ درصدی تقاضا و برای کشورهای بالتیک رقم ۵۴ درصد است.

تاس: روسیه توان رهگیری موشک‌های هارپون آمریکا را دارد

خبرگزاری تاس به نقل از یک کارشناس نظامی نوشت که رادارها و سامانه‌های موشکی روسیه قادر به شناسایی و رهگیری موشک‌های ضد کشتی هارپون آمریکایی هستند.

 دیمیتری لیتوکین سردبیر نشریه «همکاری نظامی- فنی» روز دوشنبه به خبرگزاری تاس،گفت: رادارهای دریایی و سامانه‌های موشکی ضد هوایی روسیه قادر به شناسایی موشک‌های کروز ضد کشتی آمریکایی هستند درحالیکه سیستم‌های دفاع هوایی عملیاتی در ارتش روسیه توانایی رهگیری این تسلیحات را نیز دارند.

این کارشناس نظامی افزود: ارتش روسیه سامانه‌های دفاع هوایی (اس-۳۰۰، اس-۴۰۰، بوک، تور و پانتسیر-اس) دارد که می‌توانند اهداف هوایی از برد ۳ تا ۴۰۰ کیلومتر را رهگیری و موشک‌های هارپون را نابود کنند.

لیتوکین در عین حال گفت که این بدین معنی نیست که موشک هارپون نتواند به هدف خود برسد. به گفته وی، موشک‌های این کلاس به علت ارتفاع پایین پرواز و همچنین امکان آشیانه یابی یک خطر واقعی ایجاد می‌کند.

وزارت دفاع روسیه روز ۸ ژوئیه (۱۷ تیر) اعلام کرد که تسلیحات هدایت شونده دریایی دو پرتابگر موشک هارپون که از طرف انگلیس برای اوکراین ارسال شده را در منطقه اودسا منهدم کرده است.

موشک های کروز ضد کشتی هارپون توسط شرکت مک‌دانل داگلاس مستقر در ایالات متحده در دهه ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ توسعه یافت و در حال حاضر توسط شرکت بوئینگ تولید می شود. این موشک ها در سه نسخه AGM-۸۴ هوا پرتاب، RGM-۸۴ کشتی پرتاب و UGM-۸۴ زیردریایی تولید می شوند.

اعتراف نماینده ارشد اروپا به بازنده بودن در جنگ اوکراین

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با توجه به نشست گروه۲۰ در «بالی» اندونزی، ضمن ابراز تاسف از چرخش دیدگاه‌ها در روایت ها از جنگ اوکراین؛ به صراحت اعتراف کرد که درحال حاضر «ما برنده این جنگ نیستیم».

 بورل با صدور بیانیه‌ای که بر روی تارنمای اتحادیه اروپا قرار گرفته است، نوشت: نشست وزاری خارجه گروه۲۰ در بالی اندونزی به من نشان داد که دیدگاه های متفاوتی در جهان در قبال روایت ها و وضعیت جنگ در اوکراین وجود دارد.

در بیانیه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این نشست که هفتم و هشتم ماه جولای برابر با ۱۶ و ۱۷ تیرماه با حضور وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه در اندونزی برگزار شد، آمده است: بطور اصولی هر کشوری حمله به تمامیت ارضی و قلمرو یک کشور دیگر را محکوم می کند اما زمانی که قرار به اسم بردن از کشور متجاوز و این که کدام طرف مسئول پیامدهای آن است، به میان می‌آید؛ بسیاری بدلایل مختلف از آن امنتاع می ورزند.

بورل همچنین نوشت: ماه مارس گذشته در رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل، ۱۴۰ کشور جهان تجاوز روسیه را محکوم کردند و هیچ یک از کشورهای عضو گروه۲۰ بجز کشور متخاصم، با این قطعنامه مخالفتی نکرد؛ اما اکنون دیدگاه‌ها (با توجه به نشست گروه۲۰ در بالی) به شدت متفاوت شده است.

در بیانیه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید شده است: روایت نبرد جهانی در نوسانی کامل است و ما برنده جنگ اوکراین نیستیم.

خبرگزاری تاس ضمن پوشش این خبر نوشت: سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه که در نشست وزرای خارجه گروه۲۰ در بالی اندونزی شرکت کرده بود، با شماری از همتایان خود در حاشیه این نشست، دیدار و گفتگو کرده است.

گفت‌وگوی وزرای خارجه ژاپن و آلمان درخصوص جنگ اوکراین

خبرگزاری کیودو ژاپن گزارش داد که وزیر خارجه این کشور روز (دوشنبه) با همتای آلمانی خود درخصوص تحریم روسیه و ارائه کمک به اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد.

 یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن گفت: «حمله روسیه به اوکراین، نظم جهانی را تضعیف می‌کند و ما به اتحاد کشورهای متحد نیازمندیم.»

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان و هایاشی بر تعهد خود نسبت به همکاری برای منطقه آزاد هند – آرام تاکید کردند و همچنین متعهد شدند تا به کشورهایی که با بحران غذایی مواجه شده‌اند، چه به صورت دوجانبه و چه در گروه ۷ کمک کنند.

آلمان ریاست (G۷) را در سال ۲۰۲۲ برعهده دارد و ژاپن ریاست آن را در سال ۲۰۲۳ برعهده خواهد داشت.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها