خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » هشدار چین به آمریکا درباره وخیم شدن روابط/ پاسخ تند ترکیه به سخنان وزیر خارجه انگلیس/ شرط حزب‌الله لبنان برای خلع سلاح خود/ بیانیه وزارت خارجه ترکیه درباره سفر اردوغان به ایران

دانلود کتاب های امتحان شده

هشدار چین به آمریکا درباره وخیم شدن روابط/ پاسخ تند ترکیه به سخنان وزیر خارجه انگلیس/ شرط حزب‌الله لبنان برای خلع سلاح خود/ بیانیه وزارت خارجه ترکیه درباره سفر اردوغان به ایران

هشدار چین به آمریکا درباره وخیم شدن روابط/ پاسخ تند ترکیه به سخنان وزیر خارجه انگلیس/ شرط حزب‌الله لبنان برای خلع سلاح خود/ بیانیه وزارت خارجه ترکیه درباره سفر اردوغان به ایران

بین الملل تابناک: هشدار چین به آمریکا درباره وخیم شدن روابط، پاسخ تند ترکیه به سخنان وزیر خارجه انگلیس، شرط حزب‌الله لبنان برای خلع سلاح خود، بیانیه وزارت خارجه ترکیه درباره سفر اردوغان به ایران و توافق آمریکا و امارات برای تقویت همکاری‌های امنیتی و نظامی از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

هشدار چین به آمریکا درباره وخیم شدن روابط

چین به ایالات متحده نسبت به تخریب بیشتر روابط دوجانبه پرتنش و تقسیم‌بندی منطقه آسیا – اقیانوسیه به بلوک‌هایی از ائتلاف‌ها هشدار داد.

به گزارش سایت سوث چاینا مورنینگ پست، این هشدار وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در پایان سفر یازده روزه‌اش به منطقه جنوب‌شرق آسیا مطرح شد که همچنین شامل نشست پنج ساعته با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بالی اندونزی بود.

«شینهوآ» خبرگزاری دولتی چین به نقل از وانگ یی گزارش داد: آمریکا باید تشویش درباره تهدید را حذف کرده و از فکر همیشگی خود مبنی بر اینکه “یا شما می‌بازید، یا من برنده می‌شوم” (همیشه فقط یک پیروز هست)، دست بکشد.

هشدار چین به آمریکا درباره وخیم شدن روابط/ پاسخ تند ترکیه به سخنان وزیر خارجه انگلیس/ شرط حزب‌الله لبنان برای خلع سلاح خود/ بیانیه وزارت خارجه ترکیه درباره سفر اردوغان به ایران

وانگ گفت: ایالات متحده باید از یک سری اقدامات اشتباه که به روابط چین و آمریکا و ثبات استراتژیک منطقه آسیب می‌زند، دست بردارد و با چین برای مدیریت مؤثر درگیری‌ها و اختلافات همکاری کند. دو ملت همچنین باید به دنبال همزیستی مسالمت‌آمیز در منطقه آسیا و اقیانوسیه و تعاملات مثبت باشند.

وزیر خارجه چین در جریان گفت‌وگو با بلینکن در حاشیه نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ در اندونزی، سه لیست از خواسته‌ها و فهرستی از زمینه‌هایی را که چین می‌خواهد با ایالات متحده همکاری کند، مانند تغییرات آب و هوایی و بهداشت عمومی ارائه کرد.

وانگ همچنین گفت که ایالات متحده باید از مداخله در امور داخلی چین از طریق تایوان، سین‌کیانگ و هنگ‌کنگ و همچنین اختلافات دریایی بین چین و همسایگانش دست بردارد. با این حال، وانگ همچنین گفت که حفظ ارتباط منظم با ایالات متحده ضروری است و هر دو کشور مایلند راه‌هایی را برای تعامل مثبت در منطقه آسیا و اقیانوسیه بررسی کنند.

پاسخ تند ترکیه به سخنان وزیر خارجه انگلیس

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه شنبه شب در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر اینکه لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس خواستار امضای توافقنامه مشابه انتقال پناهجویان به رواندا با ترکیه خواهد شد، اظهار کرد که ما برای هیچ کشوری اردوگاه پناهجویان یا مرزبان هیچ کشوری نخواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، تانژو بیلگیچ در این باره افزود که کشورش به هیچ وجه تعهدات بین المللی سایر کشورها [درخصوص پناهجویان] را بر عهده نخواهد گرفت.

وی اخباری در رسانه‌های انگلستان منتشر شده مبنی بر اینکه تراس در صورت انتخاب به سمت نخست وزیری، خواستار امضای توافقنامه‌ای با آنکارا برای انتقال مهاجران غیرقانونی به ترکیه خواهد شد، گفت: امیدواریم این ادعاهای رسانه‌های انگلیس بی‌اساس باشد.

هشدار چین به آمریکا درباره وخیم شدن روابط/ پاسخ تند ترکیه به سخنان وزیر خارجه انگلیس/ شرط حزب‌الله لبنان برای خلع سلاح خود/ بیانیه وزارت خارجه ترکیه درباره سفر اردوغان به ایران

بیلگیچ اظهار کرد: ترکیه که بیش از هشت سال هست، میزبان بیشترین تعداد پناهجو در جهان بوده و نمی‌تواند بنا به درخواست کشورهای دیگر بار بیشتری به دوش بکشد.

وی افزود: آنکارا همچنین نمی‌تواند رویکردی در پیش گیرد که مغایر با مقررات بین المللی در خصوص حق پناهندگی باشد.

بیلگیچ گفت: ترکیه اردوگاه پناهجویان یا مرزبان هیچ کشوری نخواهد بود و تعهدات بین المللی کشورهای دیگر را به هیچ وجه بر عهده نخواهد گرفت.

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس قصد دارد تا طرح پرحاشیه و ضد مهاجرتی انتقال برخی از پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا را به ترکیه تعمیم دهد.

روزنامه تایمز چاپ لندن روز شنبه نوشت که تراس به طور خصوصی به نمایندگان مجلس گفته که مایل است از توافق منعقد شده با رواندا، در ترکیه نیز تقلید کند. یک منبع نزدیک به وزیر خارجه انگلیس گفته که ترکیه “نوع کشوری است که تراس به طور بالقوه در این خصوص مد نظر دارد”. وی اضافه کرد: “اینکه ترک ها برای این کار آماده هستند یا خیر، سوال دیگری است. “

کریستوفر شوپ، نماینده محافظه کار در این باره گفت که تراس در روزهای اخیر به او گفته که قصد دارد معاملات مهاجرتی مشابهی را با سایر کشورها داشته باشد و در این خصوص به ترکیه و اسپانیا اشاره کرده است.

شرط حزب‌الله لبنان برای خلع سلاح خود

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان از شرط حزب متبوعش برای بررسی پرونده سلاح‌های این حزب خبر داد.

نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با المنار گفت: موضع حزب الله این است که هیچ جایی برای سلاح در مسائل داخلی نیست و تنها کاربرد آن برای مقاومت در برابر اشغالگران و حمایت از حاکمیت است. زمانی که ارتش امکاناتی داشته باشد که بتواند با آن با اسرائیل مقابله کند و از لبنان دفاع کند در آن صورت مساله سلاح‌های حزب‌الله بررسی خواهد شد. هر جنگی که رخ بدهد حزب الله روشی متفاوت با قبل در پیش گرفته و دشمن در تعدادی از زمینه‌ها عقب نشینی کرده و پیروزی از آن ما است.

هشدار چین به آمریکا درباره وخیم شدن روابط/ پاسخ تند ترکیه به سخنان وزیر خارجه انگلیس/ شرط حزب‌الله لبنان برای خلع سلاح خود/ بیانیه وزارت خارجه ترکیه درباره سفر اردوغان به ایران

وی گفت: بعد از سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان ما نمی‌خواهیم وارد بحث و درگیری شویم. ما به منابع نفت نیاز داریم و در سایه اوضاعی که در آن هستیم برایمان مهم است.

نعیم قاسم گفت: وجود حزب‌الله در دولت بهتر از عدم وجود آن است. مخالفان در چنین کشوری نه عقب می‌روند و نه جلو. زمانی که وارد دولت می‌شویم از تصمیمات سیاسی کشور و مقاومت حمایت می‌کنیم. حضور ما در دولت اجازه می‌دهد تا تجربه خود را ارائه کنیم و در اصلاحات نقش داشته باشیم. کسی که فکر می‌کند حزب الله باری برای کشور است این مشکل خودش است. مشارکت در دولت ضروری است.

وی گفت: اگر دولت تشکیل نشود و رئیس جمهور در موعد خود انتخاب نشود کشور به سمت شرایط بدتری پیش می‌رود. ما خواهان همبستگی و همکاری هستیم. ما موضع خوبی درباره همگان داریم. امیدواریم که رئیس جمهور و نخست وزیر درباره تشکیل دولت به تفاهم برسند چراکه وجود دولت بهتر از عدم ان است. مشکل ما به دلیل فساد و محاصره آمریکا داخلی است و باید در مقابل آمریکایی‌ها بایستیم.

بیانیه وزارت خارجه ترکیه درباره سفر اردوغان به ایران

وزارت امور خارجه ترکیه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای امور خارجه ایران و ترکیه روز شنبه در تماس تلفنی درباره آمادگی برای برگزاری نشست آتی در سطح عالی (روند آستانه) گفت‌وگو کردند.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» به نقل از وزارت خارجه ترکیه، «مولود چاووش اوغلو» وز یر خارجه ترکیه و «حسین امیرعبداللهیان» ویر خارجه ایران پس از سفر رسمی وزیر امور خارجه ایران به آنکارا در تاریخ ۲۷ ژوئن (دوشنبه ۶ تیر)، این گفت‌وگو را انجام دادند.

بر اساس این گزارش، قرار است روسای جمهور سه کشور ضامن روند آستانه در مورد سوریه، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران و «ولادیمیر پوتین » رئیس جمهور روسیه قرار است اواخر ماه جاری نشستی سه جانبه در تهران برگزار کنند.

مذاکرات آستانه برای صلح در سوریه در سال ۲۰۱۷ به ابتکار این سه کشور آغاز شد. این نشست همچنین به پیشرفت روند دیپلماتیک به رهبری سازمان ملل متحد در ژنو کمک می‌کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تایید کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر ماه) به ایران سفر می‌کند. سخنگوی کرملین با تایید سفر هفته آینده رئیس‌جمهور روسیه به ایران اعلام کرد که در این سفر دیدار سه‌جانبه‌ای میان «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و پوتین برگزار خواهد شد.

توافق آمریکا و امارات برای تقویت همکاری‌های امنیتی و نظامی

دولت‌های آمریکا و امارات عربی متحده تمایل خود را برای تعمیق همکاری‌های امنیتی فشرده ابراز کرده‌اند که به ادعای آنها باعث امنیت بیشتر و برقراری صلح و ثبات منطقه‌ای می‌شود.

این توافق در جریان دیدار و گفتگوهای بین «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «محمد بن زائد آل نهیان» رئیس کشور امارات در جده و حین اجلاس سران کشورهای منطقه صورت گرفت.

هشدار چین به آمریکا درباره وخیم شدن روابط/ پاسخ تند ترکیه به سخنان وزیر خارجه انگلیس/ شرط حزب‌الله لبنان برای خلع سلاح خود/ بیانیه وزارت خارجه ترکیه درباره سفر اردوغان به ایران

به نوشته خبرگزاری «وام»، واشنگتن و ابوظبی بر تعهد خود به تعمیق همکاری های امنیتی فشرده تاکید کرده و به همکاری نزدیک در طول چندین دهه در یک ماموریت مشترک برای مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی متعهد شدند.

علاوه بر این، سران امارات و آمریکا همچنین «بر تعهد خود برای ادامه استفاده از وضعیت دیپلماتیک فراگیر برای کاهش تنش و پایان دادن به درگیری‌ها در سایر بخش‌های منطقه خاورمیانه به غیر از یمن تأکید کردند».

طبق این گزارش، بایدن یادآور شد که امارات تنها کشوری در غرب آسیا است که از زمان عملیات طوفان صحرا در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱، نیروهای مسلح خود را همراه با ارتش آمریکا در تمامی اتحادهای امنیتی بین‌المللی مستقر کرده است.

رئیس جمهور آمریکا بر تعهد کشورش برای محافظت از امارات در برابر حملات تروریستی و سایر اقدامات خصمانه، از جمله حملات به اهداف غیرنظامی، تأکید کرد.

رئیس امارات نیز به نوبه خود تاکید کرد که «ایالات متحده شریک اصلی امارات در زمینه امنیت است».

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها