حتماً بارها برای شما پیش آمده است که هنگام ثبت‌نام در سایت‌ها و یا ایجاد یک ID جدید در یاهو، برای خود یک Password تعیین کنید. اما آیا تاکنون به این موضوع توجه کرده‌اید که پسوردهای ساده همانند اسم‌ها و تاریخ تولد، بسیار ساده لو می‌روند؟ اکنون 7 راه بسیار مفید را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بهترین رمزهای عبور را برای خود تعیین کنید، رمزهایی که در عین پیچیدگی در خاطر شما می‌مانند!

1- برای ایجاد کلمه عبور، از حروف بزرگ و کوچک و به صورت یک‌در‌میان و غیر متناوب استفاده کنید. مثال: TaRfAnDeStAn

2- حروف اول کلمات یک جمله را به عنوان رمز عبور خود انتخاب کنید. مثلاً در جمله “If sentence is longer password would be safer” که رمز عبور آن Isilpwbs می‌شود.

3- عدد یا تاریخی را برای خود در نظر بگیرید و آن را با دکمه Shift تایپ کنید. مثلاً تاریخ 13.06.2002 با دکمه Shift به این کلمه تبدیل می‌شود: !#>)^>@))@.

4- لغتی را در نظر بگیرید (ترفندستان) و سپس حروف سمت راست آن را که بر روی صفحه کلید قرار دارد، بنویسید: مثال: Hardware تبدیل می‌شود به Jstfestr.

5-لغت یا ترکیبی را برای خود در نظر بگیرید مانند “24October” و بعد آن را بهم بریزید به این صورت که حروف اول آن را با حرف آخر، حرف دوم را با حرف ماقبل آخر و به همین ترتیب بقیه را بنویسید: 2r4eObcot.

6- لغات یک جمله را به اختصار بنویسید؛ این اختصارات را خود شما تعیین می‌کنید و از قاعده خاصی پیروی نمی‌کنند. مثلاً عبارت White meat with cabbage تبدیل می‌شود به whtmtwtcabge.

7- در رمز عبور از علائم ویژه استفاده کنید. مثال: “c/Om%u §E~r.