خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » همه جیز راجع به خارش چشم

دانلود کتاب های امتحان شده

همه جیز راجع به خارش چشم

همه جیز راجع به خارش چشم

داشتن خارش چشم، نوعی از مشکلات رایج مربوط به چشم است ، هنگامی که خارش چشم دارید، چشم هایتان دردناک، متورم و قرمز می شوند حالتی که می تواند نگران کننده باشد.


همه جیز راجع به خارش چشم

علت خارش چشم

مشکلات و بیماری‌های متعددی ممکن است باعث ایجاد خارش چشم در طول شب شوند.

تعدادی از این بیماری‌ها عبارت‌اند از:
 

استنوپیا یا خستگی چشم

این مشکل بر اثر خیره شدن به صفحه کامپیوتر برای مدت طولانی یا به خاطر رانندگی‌های طولانی‌مدت اتفاق می‌افتد.
 

آلرژی

آلرژی تماس با یک عامل خارجی است که باعث ایجاد خارش و قرمزی در چشم می‌شود. این عامل خارجی ممکن است مواد آرایشی، گرده گل‌ها و گیاهان و شوره بدن حیوانات خانگی باشد.
 

خشکی چشم

خشکی چشم زمانی ایجاد می‌شود که چشم نمی‌تواند به اندازه کافی در طول روز رطوبت ایجاد کند و رطوبت طبیعی چشم از بین می‌رود.
 

درماتیت آتوپیک

درماتیت آتوپیک نوعی اگزما است که باعث ایجاد خارش و قرمزی در پوست و خشکی چشم می‌شود.
 

التهاب ملتحمه

التهاب ملتحمه یا کنژنکتیویت یک بیماری عفونی مسری است. این بیماری باعث ایجاد علائمی مثل قرمزی چشم، خارش و سوزش چشم می‌شود.

همه جیز راجع به خارش چشم
 

بلفاریت

بلفاریت التهاب پلک است که بر اثر مسدود شدن فولیکل ایجاد می‌شود.
 

اختلال عملکرد غدد میبومین

این بیماری در شرایطی ایجاد می‌شود که غدد میبومین مسدود می‌شوند و نمی‌توانند مایع کافی برای ایجاد رطوبت در چشم را ایجاد کنند.
 

مصرف برخی داروها

برخی داروها ممکن است باعث ایجاد خشکی چشم شوند. این داروها عبارت‌اند از آنتی هیستامین ها و انواع داروی فشار خون.1
 

علائم خارش چشم چیست؟

در اینجا برخی از علائم شایع خارش چشم وجود دارد:

احساس سوزش در چشم وجود دارد

داشتن چشم های آبی

پلک ها ملتهب می شوند

چشم ها قرمز می شود

تخلیه از چشم ها وجود دارد

ممکن است به نور حساس باشید

داشتن خارش چشم یک مشکل جدی نیست

با این حال، باعث ناراحتی زیادی می شود

شما نباید خیلی نگران باشید، زیرا در ادامه این بخش از سلامت نمناک در مورد درمان طبیعی خانگی برای خارش چشم شما را راهنمایی میکند که چگونه علائم مزمن خارش چشم را سریعا برطرف کنید.3
 

تشخیص علت اصلی خارش چشم

از آنجا که خارش چشم می تواند نشانه بیماری های مختلف باشد، تشخیص مناسب و درمان به موقع می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. برای این منظور، پزشک علائم شما را بررسی کرده و شرح حال کاملی از شروع، مدت زمان و دفعات علائم و عوامل تشدید کننده می پرسد.

گرچه خارش چشم معمولاً یک مشکل خفیف است و هیچ عارضه جدی ندارد، اما لازم است در موارد زیر به پزشک مراجعه کنید:

درد چشم

خارش همراه با قرمزی

خارشی که بینایی را تحت تاثیر قرار داده

مشکلی که بیش از یک یا دو روز طول می کشد.

خارش بدون حضور عوامل تحریک کننده شناخته شده رخ می دهد.

اگر خارش در چشم شما با خارش تمام بدن همراه باشد، ممکن است علت آن سیستمیک باشد. در این شرایط شما به یک متخصص آلرژی معرفی می شوید.2
 

پیشگیری از خارش چشم

با انجام کارهای ساده‌ای می‌توان از خارش چشم پیشگیری کرد، این کارها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

همه جیز راجع به خارش چشم
 

شستشوی دست‌ها

اغلب اوقات روی دست‌های شما آلودگی و میکروب وجود دارد که در صورت برخورد به چشم، می‌تواند باعث آلوده شدن آن و ایجاد مشکلات مختلف شود. برای جلوگیری از انتقال آلودگی دست‌ها به چشم، مرتب دستان خود را با آب گرم و صابون شستشو دهید یا اینکه از محلول‌های ضدعفونی کننده حاوی الکل استفاده نمایید.
 

از تماس دست با چشم خودداری کنید

هنگامی که چشم شما شروع به خارش می‌کند، مخصوصا در حساسیت‌های فصلی، ممکن است بخواهید با دستان خود چشم‌هایتان را بمالید. مالیدن چشم‌ها با دست می‌تواند آن‌ها را تحریک کرده یا باعث خراشیده شدن سطح چشم گردد. در صورت نیاز، می‌توانید از داروهای ضد حساسیت برای برطرف شدن خارش چشم خود استفاده نمایید. 
 

آرایش خود را پاک کنید

هرشب قبل خواب آرایش خود را از روی صورتت بشویید تا از مسدود شدن منافذ پوست و فولیکول‌های مو جلوگیری نمایید. یکی دیگر از کارهای بسیار خوب در این زمینه، این است که لوازم آرایشی خود را پس از گذشت حدود شش ماه از مصرف، دور بیندازید تا از رشد و گسترش باکتری‌ها در آن جلوگیری شود. توجه داشته باشید که لوازم آرایشی خود را به صورت مشترک با دیگران استفاده نکنید.
 

در استفاده از لنزهای تماسی دقت و احتیاط لازم را داشته باشید

در صورت استفاده از لنزهای تماسی، حتما در مورد نحوه تمیز و ضدعفونی کردن لنزها از چشم پزشک خود مشورت بگیرید. همچنین پیش از تماس دستتان با لنز، حتما دست‌های خود را کامل بشویید. در صورتی که استفاده از لنز باعث خارش چشم شما شد، فورا به چشم پزشک خود اطلاع دهید. 4
 

درمان خارش چشم

روش درمان خارش چشم به علت اصلی بستگی دارد؛ بنابراین، برای راه حل مناسب، به خصوص اگر مشکلات شدید و مکرر دارید، با پزشک مشورت کنید.
 

قطره چشم و داروها

قطره های نمکی می توانند به تسکین خارش چشم کمک کنند. با این حال، بهتر است که قطره چشمی OTC را به درستی انتخاب کنید، زیرا قطره چشمی ضد احتقان می تواند وضعیت را بدتر کند. در صورت ادامه یافتن بیماری، برای تجویز قطره های چشمی مناسب با شرایط خود با پزشک مشورت کنید.
 

شستشو

شستشوی چشم با آب شیرین و پاک کردن مژه ها و پلک ها با دستمال مرطوب آلودگی و گرده را از چشمان شما برطرف می کند و بنابراین باعث تسکین می شود. استفاده از آب در دمای اتاق بسیار مهم است زیرا آب گرم می تواند شرایط را بدتر کند.

همه جیز راجع به خارش چشم
 

اشک مصنوعی

استفاده دوره ای از اشک مصنوعی می تواند در از بین بردن مواد حساسیت زا محیطی و سایر عواملی که باعث خارش چشم می شوند، موثر باشد. آنها به دو صورت قطره چشمی نسخه ای و OTC موجود هستند، اما شما باید به دنبال محصولاتی باشید که حاوی هیچ ماده حساسیت زا یا مواد شیمیایی بالقوه ای نیستند.

ساده ترین گزینه استفاده از محصولات OTC، غیر نگهدارنده است، زیرا مواد نگهدارنده باعث حساسیت یا آلرژی می شوند و بنابراین علائم را بدتر می کنند؛ اما اگر وضعیت شما بهبود پیدا نکرد، از پزشک خود بخواهید که مورد قویتر را برای شما تجویز کند.2

پینوشتها
1.www.chetor.com
2.www.pezeshket.com
3.www.namnak.com
4.www.drdr.ir

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها