خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » همه چیز درباره خودرویی که حامد سلطانی با آن تصادف کرد

دانلود کتاب های امتحان شده

همه چیز درباره خودرویی که حامد سلطانی با آن تصادف کرد

فرارو– تصادف حامد سلطانی کمتر از یک هفته پیش رخ داد. مجری برنامه اعجوبه‌ها زمان تصادف سوار MVM 315 بوده است. الان تیپ اسپرت اکسلنت این محصول در بازار آزاد نزدیک ۳۵۰ میلیون تومان ارزش دارد. البته خودرو حامد سلطانی حالا تصادفی به‌شمار می‌رود و جالب بدانید در بازار مدل‌های کارکرده برای فروش چنین خودرویی ۱۰۰ میلیون تومان تقاضا می‌کنند. تصادف حامد سلطانی منجر به فوت همسر و پسر خردسال این مجری شد و معاون ترافیک پلیس راه بی‌مبالاتی سازمان استاندارد، باز نشدن ایربگ خودرو و خستگی راننده را سه عامل اصلی در واژگونی خودرو حامد سلطانی معرفی کرده است.

تاریخچه MVM 315 در ایران

به گزارش فرارو، خودرو حامد سلطانی MVM 315 بود. مدلی که برای اولین بار در سال ۹۱ پا به ایران گذاشت و سال ۹۴ فیس‌لیفت جدید آن با نام 315 New یا همان 315 جدید توسط مدیران‌خودرو عرضه شد. تولید نسخه‌های مختلف MVM 315 جدید تا سال ۱۴۰۰ ادامه داشت. این مدل تا سال ۹۵ در دو نسخه ساده و اسپرت لاکچری فروخته می‌شد، اما تولید تیپ ساده در آن سال متوقف شد و سال بعد یعنی ۹۶ به‌جای MVM 315 ساده، تیپ اسپرت لاکچری به‌فروش رسید که داشتن مانیتور لمسی، دکمه‌های کنترلی روی فرمان و بلوتوث آپشن‌های جدید آن به‌شمار می‌رفت. نهایتا در سال ۹۷ مدیران‌خودرو تولید MVM 315 جدید در نسخه اسپرت لاکچری را به‌پایان رساند و از آن موقع تا سال ۱۴۰۰ نسخه اسپرت اکسلنت را که تفاوتش با نسخه اسپرت لاکچری داشتن سیستم پخش VIFA و باربند محسوب می‌شد، تولید کرد. حجم موتور MVM 315 در تیپ‌های مختلف ۱.۵ لیتر و حداکثر گشتاور خروجی و توان خروجی این موتور به‌ترتیب ۱۴۰ نیوتون‌متر و ۱۰۷ اسب‌بخار است. از دیگر مشخصات فنی MVM 315 جدید که خودور حامد سلطانی مجری تلویزیون بود، می‌شود به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب ۱۱.۸ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اشاره کرد.

قیمت MVM 315 ؛ تقریبا ۳۵۰ میلیون

خودرو حامد سلطانی در چهار سال گذشته حدود هفت برابر رشد قیمت داشته است. قیمت MVM 315 صفر کیلومتر درحالی خرداد امسال تقریبا ۳۵۰ میلیون تومان بود که سال ۹۷ اولین نسخه‌های تیپ اسپرت اکسلنت که به مرحله فروش رسیدند، ۵۰ میلیون تومان ارزش داشتند. یک سال بعد MVM 315 تیپ اسپرت اکسلنت با قیمت ۱۴۴ میلیون تومان در بازار معامله می‌شد و سال ۹۹ آن را ۱۷۰ میلیون تومان دست به دست می‌کردند. در سال ۱۴۰۰ قیمت MVM 315 به ۳۰۰ میلیون تومان رسید و بعد دو ماه و نیم از شروع سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ میلیون تومان به قیمت این خودرو اضافه شد. درحال حاضر قیمت MVM 315 حدود ۳۵۰ میلیون تومان است. این رقمی است که سایت‌های خبری به‌عنوان قیمت فعلی MVM 315 اسپرت اکسلنت مدل ۱۴۰۰ روی خروجی خود قرار می‌دهند.

قیمت MVM 315 در بازار خودرو‌های کارکرده

خودرو حامد سلطانی بعد از تصادف اخیر در بازار مدل‌های کارکرده می‌تواند نزدیک ۱۰۰ میلیون تومان ارزش داشته باشد. یک نفر MVM 315 کارکرده خود را که دچار حریق شده، ۱۰۰ میلیون تومان می‌فروشد و شخصی دیگر در یکی از شهر‌های اطراف شیراز MVM 315 تصادفی خود را ۸۰ میلیون تومان آگهی کرده است. شخصی MVM 315 اسپرت اکسلنت مدل ۹۷ را با کارکرد ۱۹ هزارکیلومتر، ۳۲۰ میلیون تومان آگهی کرده است. خرید MVM 315 اسپرت اکسلنت مدل ۹۸ با ۷۴ هزارکیلومتر کارکرد، ۳۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود. شخصی در تهران این رقم را برای فروش خودرو خود درنظر گرفته و رنگ خودرو مشکی است. یک نفر دیگر در تهران MVM 315 آبی‌رنگ مدل ۹۷ را ۲۶۵ میلیون تومان می‌فروشد. کارکرد این یکی ۹۳ هزارکیلومتر است و رنگ آن آبی است. قیمت MVM 315 هاچبک ساده مدل ۹۲ را در یک آگهی ۲۰۰ میلیون تومان نوشتند که کارکرد آن در این مدت ۶۱ هزارکیلومتر بوده است. همچنین MVM 315 اسپرت لاکچری مدل ۹۶ با ۲۰۰ هزارکیلومتر ۲۲۰ میلیون تومان آگهی شده است.

قیمت MVM 315 کارکرده

خودرو

مدل

کارکرد

وضعیت

قیمت

MVM 315 اسپرت اکسلنت

۹۷

۱۹ هزارکیلومتر

بدنه و موتور سالم

۳۲۰ میلیون تومان

MVM 315 اسپرت اکسلنت

۹۸

۷۴ هزارکیلومتر

بدنه و موتور سالم

۳۰۰ میلیون تومان

MVM 315 اسپرت اکسلنت

۹۷

۹۳ هزارکیلومتر

خط‌و‌خش جزیی روی بدنه، موتور سالم

۲۶۵ میلیون تومان

MVM 315 هاچبک ساده

۹۲

۶۱ هزارکیلومتر

بدنه و موتور سالم

۲۰۰ میلیون تومان

اسپرت لاکچری

۹۶

۲۰۰ هزارکیلومتر

خط‌و‌خش جزیی روی بدنه، موتور سالم

۲۲۰ میلیون تومان

MVM 315 اسپرت اکسلنت

۹۹

۲۵ هزار کیلومتر

بدنه اوراقی، موتور نیاز به تعمیر

۱۰۰ میلیون تومان

MVM 315 اسپرت اکسلنت

۹۸

۳۶ هزارکیلومتر

تصادفی

۸۰ میلیون تومان

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها