خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » همه چیز راجع به ‌‌‌‌‌آلوپسی آره آتا در کودکان

دانلود کتاب های امتحان شده

همه چیز راجع به ‌‌‌‌‌آلوپسی آره آتا در کودکان

همه چیز راجع به ‌‌‌‌‌آلوپسی آره آتا در کودکان

ریزش مو مشکلی نیست که فقط مختص بزرگسالان باشد. ممکن است کودکتان هم درگیر این عارضه شود اما خبر خوب این است که نشانه های ریزش موی کامل یا ریزش موی منطقه ای در کودکان به راحتی قابل درمان است.


همه چیز راجع به ‌‌‌‌‌آلوپسی آره آتا در کودکان

آلوپسی آره آتا در کودکان

آلوپسی آره آتا یک مشکل شایع که در بین زنان و مردان در تمام سنین اتفاق می افتد که بیشترمواقع افراد جوان را تحت تأثیر قرار می دهد. آلوپسی آره آتا در هر سنی تجربه متفاوتی دارد و این وضعیت هنگامیکه در دوران کودکی بروز می کند علاوه بر بیمار اعضای خانواده را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. انجمن آلوپسی آره آتا (NAAF) برنامه های زیادی برای تحمل راحت این بیماری در خانواده ای که فرزندشان مبتلا به این بیماری هستند، ترتیب داده است.
 

کودکان کمتر از 5 سال

کودکان زیر 5 سال واکنش کمتری به این بیماری نشان می دهند، و طبیعتا” ضربه کمتری هم می خورند. کودک کودکستانی که ظاهرش قابل توجه برای خود و هم سن و سالهایش است سرگرم کاووش در دنیای اطرافش، کسب مهارت و استقلال است. نداشتن مو ممکن است فقط باعث ایجاد ناهنجاری شود. بیشتر هم سن و سالهایش توجه زیادی به ظاهر متفاوت او ندارند.
 

کودکان بین 6 تا 12 سال

بین سنین 6 تا 12 سال، کودکان به دنبال کسب مهارت، برقراری ارتباط با دیگران بمنظور کشف دیدگاه و نگرش آنها درباره دنیای متفاوت هستند و اینکه دیگران چه فکری یا چه حسی نسبت به آنها دارند خیلی برای آنها مهم است.

توجه به چیزهایی که دیگران می اندیشند به کودک کمک می کند تا محتاط باشند. همچنین باعث می شود که کودکان اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

برای کودکان در سن بلوغ اینکه دیگران در مورد آنها چه می گویند، چگونگی تفاوت آنها با دیگران و آیا دیگران آنها را مسخره می کنند

خیلی نگران کننده است زیرا آنها در این سن درمورد تفاوتهای فردی آگاهی می یابند. متأسفانه آنها بیشتری لطمه را از کسانیکه از آنها تعریف مناسبی برای یک شخص عادی ندارند می خورند.

حتی اگر کودکی از زمان نوزادی مبتلا به آلوپسی آره آتا باشد، اکنون با مشکلاتی جدیدی از سازگاری روبرو می شود. هم سن و سالان مهمترین مهمترین قسمت در زندگی او هستند حتی یک کودک با داشت روحیه ای شاد ممکن است از این بیماری احساس ترس کند با این وجود اگر کودکی حس خوبی نسبت به خود و کارهایی که از آن لذت می برد داشته باشد احتمال اینکه بتواند این مشکلات را با موفقیت پشت سر بگذارد وجود دارد. 1
 

انواع آلوپسی کدامند؟

سه نوع ریزش مو وجود دارد. که شامل موارد زیر می باشد:
 

آلوپسی آره آتا

این ریزش مو، رایج ترین نوع آن است. در این وضعیت کودک موهای خود را در لکه های کوچک و به اندازه سکه روی پوست سر و سایر قسمت های بدن از دست می دهد.
 

آلوپسی توتالیس

آلوپسی توتالیس منجر به از بین رفتن کل موهای سر می شود. موهای قسمت های دیگر بدن به طور طبیعی باقی می مانند.
 

آلوپسی کلی

در این وضعیت ریزش کلی مو در سراسر صورت و کل بدن رخ می دهد. کمتر شایع است و فقط در حدود 5٪ افراد مبتلا به آلوپسی مشاهده می شود.3

همه چیز راجع به ‌‌‌‌‌آلوپسی آره آتا در کودکان

عوامل و علل ابتلا به آلوپسی آره‌آتا

محققان نمی‌دانند علت آلوپسی آره‌آتا چیست، اما ژنتیک در آن نقش دارد. از هر پنج نفری که مبتلا به این اختلال است، یک نفر عضوی مبتلا به آن در خانواده‌اش دارد. آلوپسی آره‌آتا همچنین در خانواده‌های با سابقۀ آسم، تب یونجه، درماتیت آتوپیک، دیابت دوران کودکی یا سایر بیماری‌های خودایمنی شایع‌تر است.

ممکن است که یک عامل خارجی، مثل یک بیماری ویروسی جرقه‌ٔ شروع این عارضه را بزند. درحالی‌که ریزش مو اغلب به استرس و عارضه‌های عصبی ارتباط داده می‌شود، اما آلوپسی آره‌آتا توسط استرس ایجاد نمی‌شود.2
 

تشخیص و علائم آلوپسی آره‌آتا

اگر کودک شما کمتر از شش ماه دارد و موهایش می‌ریزد، به احتمال زیاد ناشی از آلوپسی آره‌آتا نیست. در واقع، برای کودکان کاملاً نرمال است که در این سن موهای خود را به دلایلی بی‌ضرر از دست بدهند.

اما اگر کودک بیش از شش ماه دارد و متوجه شده‌اید که توده‌هایی از موهایش می‌ریزد و تکه‌های گرد یا بیضی شکل کچلی به طور ناگهانی روی سرش ظاهر شده، مشکل ممکن است آلوپسی آره‌آتا باشد.

آن قسمت‌های بدون موی سر، صاف و ممکن است چند موی کوتاه‌تر و روشن‌تر دور ناحیهٔ طاس وجود داشته باشد. اگر تکه‌های طاسی روی سر شوره‌زده یا پوسته‌دار باشد، ممکن است کودک کچلی قارچی داشته باشد. ناخن‌های کودک نیز ممکن است چیزی شبیه ردیفی از فرورفتگی‌های خیلی کوچک داشته باشد.2
 

آلوپسی چگونه درمان می شود؟

هیچ درمانی برای آلوپسی آره آتا وجود ندارد. پزشک با توجه به وسعت بیماری و سن کودک، چند روش برای مدیریت بیماری پیشنهاد می کند:
 

استروئیدهای موضعی و داخل وریدی

کرم های استروئیدی موضعی و استروئیدهای تزریقی کمک می کنند تا خود ایمنی را بهتر مدیریت کنید. کرم های موضعی کورتیکواستروئید معمولاً اولین انتخاب مدیریت هستند.

با این وجود، استروئیدها اثرات محدودی در معکوس کردن اثرات این اختلال نشان داده اند. رشد مجدد مو اغلب ظرف چهار هفته پس از مصرف استروئید قابل مشاهده است، اما اگر در شش ماه بهبودی حاصل نشود، درمان آن قطع می شود. استروئیدها همچنین نمی توانند یک راه حل طولانی مدت باشند زیرا دارای عوارض جانبی هستند و همچنین در موارد شدید آلوپسی بی اثر هستند.
 

ایمونوتراپی

در ایمنی درمانی از ترکیبی استفاده می شود که به صورت موضعی و خوراکی تجویز می شود تا سیستم ایمنی بدن اصلاح شود تا خود ایمنی بدن متوقف شود. انتخاب ایمونوتراپی به عوامل مختلفی از جمله در دسترس بودن چند داروی محلی و اینکه آیا پزشک معتقد است برای کودک مفید است یا خیر بستگی دارد.
 

فتوتراپی

از نور ماورابنفش برای پیشگیری از ریزش مو و تحریک رشد مجدد مو استفاده شده است. اما کاملاً مشخص نیست که آیا فتوتراپی می تواند به طور کامل آلوپسی را درمان کند. بنابراین، در ترکیب با استروئیدهای خوراکی استفاده می شود.

اگر کودک زیر سن ده سال باشد، استروئیدهای موضعی تنها روش درمانی استفاده شده است. برای کودک بزرگتر از ده سال، پزشک میزان ریزش مو را بررسی می کند.

اگر ریزش مو کمتر از 50٪ باشد، استفاده از استروئیدهای موضعی با قدرت بالاتر وجود دارد.

اگر ریزش مو بیش از 50٪ باشد، ایمنی درمانی موضعی و خوراکی می تواند یک گزینه بهتر باشد.

همه چیز راجع به ‌‌‌‌‌آلوپسی آره آتا در کودکان
 

مزوتراپی

تحقیقات محدودی در مورد اثربخشی استفاده از ویتامین های مو و هومیوپاتی در درمان آلوپسی وجود دارد که غالباً برای ایجاد درمانی به نام مزوتراپی ترکیب می شود. متخصصان نیاز به تحقیقات بیشتری در مورد اثربخشی مزوتراپی را می بینند.

آلوپسی آره آتا هیچ مشکلی در سلامتی ایجاد نمی کند. تنها تأثیر آن فشار روانی ناشی از خجالت اجتماعی ناشی از ریزش مو در سنین پایین است. اثرات ذهنی آلوپسی کاملاً به سن کودک و میزان خوب بودن این بیماری بستگی دارد.3
 

راه های پیشگیری و مقابله با ریزش مو در کودکان

شما نمی توانید از آلوپسی پیشگیری کنید زیرا این وضعیت کاملا ژنتیکی است. فقط می توانید شرایط را مدیریت کنید تا تأثیر روانی بر کودک نداشته باشد.

والدین می توانند روش های زیر را برای مدیریت وضعیت و ایجاد احساس بهتر در کودک انجام دهند:
 

کودک را تشویق کنید با بیماری کنار بیاید

آلوپسی نوعی اختلال ژنتیکی است و در این زمینه هیچ کاری نمی توان انجام داد. والدین می توانند به فرزندشان مشاوره دهند که ریزش مو بر مهارت، استعداد و توانایی های فرد تأثیر نمی گذارد. کودک می تواند زندگی عادی داشته باشد، به مدارس عادی برود و کارهای دیگری را که بچه های آن گروه سنی انجام می دهند انجام دهد.

خودپذیری به کودک کمک می کند تا اعتماد به نفس پیدا کند. آلوپسی هیچ مشکلی در سلامتی یا عقب ماندگی رشد ایجاد نمی کند. همچنین، این بیماری مسری نیست. بنابراین، هیچ کس نمی تواند با گذراندن وقت با کودکی که دارای این اختلال است، به این بیماری مبتلا شود.
 

از کلاه گیس استفاده کنید

والدین ممکن است برای پنهان کردن طاسی کلاه گیس سفارشی را برای کودک خود در نظر بگیرند. شما می توانید از کلاه گیس های مصنوعی الیاف مو استفاده کنید که ارزان، نگهداری آسان و همچنین ماندگاری بیشتری نسبت به کلاه گیس های ساخته شده از موی واقعی انسان دارند.

استفاده از کلاه گیس کاملاً انتخاب شخصی والدین و کودک است زیرا ممکن است بیماری را پنهان کنند اما کودک ممکن است مجبور باشد با ترس از ریزش یا افتادن کلاه گیس از سر زندگی کند.2

پینوشتها
1.www.bartarinha.ir
2.www.madarsho.com
3.www.pezeshket.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها