مطمئناً همگی شما می‌دانید که علم کامپیوتر و سیاست، ارتباط زیادی با یکدیگر ندارند. اما با کمی تفکر در این باره می‌توان به نتایجی رسید که تا قسمتی باور نکردنی است و نظریه‌های مختلفی را به وجود می‌آورد. به عنوان مثال چگونه یک فونت ویندوز با حادثه 11 سپتامبر و یا یکی از شهرهای آمریکا می‌تواند ارتباطی داشته باشد؟ تا زمانی که این ترفند را آزمایش نکنید متوجه منظور ما نخواهید شد!

برای تست این موضوع، به یک نرم‌افزار ویرایش‌گر همانند MS Word یا Wordpad نیاز دارید.
اکنون بیایید اندکی وارد دنیای سیاست شویم. همان‌طور که می‌دانید شماره پرواز هواپیمایی که در روز 11 سپتامبر به برج‌های دوقلوی معروف اصابت کرد Q33NY بود.
حال (ترفندستان) به نرم‌افزار Word وارد شوید و عبارت Q33NY را در آن وارد کنید. سپس عبارت Q33NY را به حالت انتخاب در بیاورید و از قسمت مربوط به فونت‌ها، فونت Wingdings را انتخاب کنید. نتیجه تا حدودی عجیب به نظر میرسد!
اما این قضیه بعد دیگری هم دارد، این بار به جای فونت Wingdings، فونت Webdings را انتخاب کنید. قضیه‌ای کاملاً عکس اتفاق بالا را مشاهده می‌کنید.

این موضوع ادامه هم دارد. این بار عبارت NYC به معنی New York City را تایپ کنید. عبارت را به حالت انتخاب درآورید و این بار هم با هر دو فونت Wingdings و Webdings متن را مشاهده کنید. تضاد غیر قابل باوری وجود دارد!

اما آیا به نظر شما تمامی این نتایج اتفاقی بوده است؟! این را باید از بیل گیتس و کارمندان مایکروسافت پرسید که این دو فونت رو طراحی کرده‌اند.