خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » هیوندای توسان پلاگین هیبریدی مدل ۲۰۲۲ معرفی شد

دانلود کتاب های امتحان شده

هیوندای توسان پلاگین هیبریدی مدل ۲۰۲۲ معرفی شد

هیوندای روز سه‌شنبه در بیانیه مطبوعاتی تأیید کرد که کراس‌اور پلاگین هیبریدی توسان (Tucson Plug-In Hybrid) مدل ۲۰۲۲ هنگام فروش در سال جاری، ۵۱ کیلومتر (۳۲ مایل) ظرفیت پیمایش الکتریکی خواهد داشت. به گزارش GreenCarReports، این ظرفیت پیمایش الکتریکی برآورد شده، حدود ۶ کیلومتر (۴ مایل) بهتر از پیش‌بینی هیوندای در سال گذشته است. کراس‌اور برقی پلاگین هیبریدی هیوندای قرار است در اواخر سال جاری به مدل استاندارد و نسخه‌ی N Line بپیوندد. 

نمای کراس اور هیوندای توسان پلاگین هیبرید / 2022 Hyundai Tucson Plug-In Hybrid قرمز رنگ در کنار ساختمان شیشه ای

خودروساز کره جنوبی هم‌اکنون میزان بهره‌وری ۷۰ مایل‌درهرگالن‌بنزین‌معادل (MPGe) و ۷/۸۴ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت را برای هیوندای توسان پلاگین هیبریدی ۲۰۲۲ اعلام کرده است. هیوندای پیش از این گفته بود که کراس‌اور توسان در صورت مجهز بودن می‌تواند تا ۹۰۷ کیلوگرم وزن را نیز یدک بکشد.

سیستم محرکه از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱/۶ لیتری توربوشارژ و جعبه‌دنده ۶ سرعته خودکار در ترکیب با موتور الکتریکی و یک باتری ۱۳/۸ کیلووات ساعت تشکیل می‌شود. قدرت خروجی کل سیستم ۲۶۱ اسب‌بخار و سیستم به‌صورت استاندارد چهار چرخ محرک است و همراه‌با یک شارژر داخلی ۷/۲ کیلوواتی که امکان شارژ را با ولتاژ ۲۴۰ ولت در کمتر از دو ساعت فراهم می‌کند.

نمای جلو کراس اور هیوندای توسان پلاگین هیبرید / 2022 Hyundai Tucson Plug-In Hybrid قرمز رنگ در جاده

پیشرانه و جعبه‌دنده مدل بنزینی با هیوندای توسان پلاگین هیبریدی ۲۰۲۲ مشترک است، اما مدل پلاگین هیبریدی از بسته باتری بزرگ‌تر و یک موتور الکتریکی قدرتمندتر بهره می‌برد. همچنین هر دو مدل، سیستم e-handling هیوندای را دریافت می‌کنند که برای بهبود هندلینگ، گشتاور موتور الکتریکی را تعدیل می‌کند. این اولین‌بار است که هیوندای نسخه هیبریدی یا پلاگین هیبریدی توسان را ارائه می‌دهد و همین باعث می‌شود که این مدل در مقایسه با نسخه‌های هیبریدی هوندا CR-V و تویوتا RAV4 رقابتی‌تر باشد.

اما در این حالت، هیوندای توسان پلاگین هیبریدی ۱۶ کیلومتر (۱۰ مایل) کمتر از پیشتاز فعلی این بخش یعنی تویوتا راو۴ پرایم پلاگین هیبرید شعاع حرکتی دارد. همچنین نمی‌تواند با قدرت ۳۰۲ اسب‌بخار تویوتا مطابقت داشته باشد. هیوندای توسان پلاگین هیبرید ظرف چند ماه پس از خودروی برقی آیونیک ۵، محصول برند فرعی جدید هیوندای وارد بازار خواهد شد. چنین اقدامی ما را به فکر می‌اندازد که آیا هیوندای قصد دارد به شیوه‌ای متفاوت این خودروی الکتریکی پلاگین هیبریدی (PHEV) را به بازار عرضه کند؟

نمای عقب کراس اور هیوندای توسان پلاگین هیبرید / 2022 Hyundai Tucson Plug-In Hybrid قرمز رنگ

به گزارش CNET، توسان پلاگین هیبرید از فناوری هندلینگ الکتریکی هیوندای بهره می‌برد که با استفاده از ترمزگیری روی چرخ‌های جلو به بهبود عملکرد در پیچ کمک می‌کند. ظاهراً این باعث افزایش سطح تماس تایرها با جاده برای چسبندگی بیشتر و پاسخ بهتر فرمان می‌شود. هنگام خروج از پیچ، این سیستم اساساً همان کار را در محور عقب انجام می‌دهد.

مانند مدل معمولی بنزینی توسان، مدل پلاگین هیبرید از تم طراحی Sensuous Sportiness این خودروساز بهره می‌برد؛ به این معنی که دارای چین و زاویه‌های زیادی است و از جلوپنجره با طراحی جذاب‌تر استفاده می‌کند. متأسفانه، ما باید منتظر بمانیم تا اطلاعات بیشتری از این خودرو را در آینده دریافت کنیم، زیرا هیوندای تاکنون فقط تصاویر کمی از آن منتشر کرده است. جزئیات کامل‌تر درباره‌ی مصرف سوخت و امکانات و همچنین اطلاعات مربوط به قیمت‌گذاری نیز باید نزدیک به تاریخ فروش آن به اشتراک گذاشته شود.

هیوندای توسان پلاگین هیبریدی با ضمانت ۱۰ ساله / ۱۶۰،۰۰۰ کیلومتر معروف هیوندای برای سیستم محرکه و همچنین ضمانت محدود ۵ ساله / ۹۶،۰۰۰ کیلومتر برای خودروهای جدید پشتیبانی می‌شود. هیوندای همچنین تعویض روغن اضافی و چرخش تایر را نیز برای سه سال اول یا ۶۰ هزار کیلومتر اول مالکیت پوشش می‌دهد.

فروش هیوندای توسان پلاگین هیبریدی ۲۰۲۲ از تابستان امسال آغاز می‌شود. این خودرو در کنار سایر مدل‌های توسان در اولسان کره جنوبی مونتاژ و ساخته خواهد شد. پیش از آن نیز مدل اسپرت N Line در بهار امسال برای خریداران عرضه می‌شود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها