در حالت عادی وقتی شما یک عبارت را در گوگل جستجو می‌کنید، گوگل با استفاده از IP شما می‌فهمد که شما از چه کشوری هستید و در نتیجه صفحه نتایج را به زبان همان کشور به شما نشان می‌دهد. برای درک بهتر موضوع، فرض کنید که شما در ایران ساکن هستید و به سایت گوگل می‌روید، گوگل IP شما را خوانده و می‌فهمد که باید گوگل فارسی را برای شما نمایش دهد. اما اگر IP خود را به هر طریقی تغییر دهید و یا از یک کشور خارجی وارد گوگل شوید، گوگل نیز زبانش را بسته به محل IP تغییر می‌دهد. این موضوع می‌تواند آزار دهنده شود به خصوص وقتی که گوگل را در زبان‌هایی که به آن‌ها آشنایی ندارید مشاهده کنید. در این ترفند به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید کاری کنید که گوگل این تغییر IPها را نادیده گرفته و همیشه فقط گوگل انگلیسی (google.com) را به شما نشان دهد.

برای این کار:
کافی است وارد آدرس اینترنتی زیرشوید.

http://www.google.com/ncr
با ورود به این آدرس، Cookieهای مرورگر شما طوری تنظیم می‌شوند که همیشه و در هر شرایطی مرورگر، صفحه انگلیسی گوگل (google.com) را باز خواهد کرد.
این تنظیم (ترفندستان) تا موقعی که کوکی مربوط به سایت گوگل پاک نشود، باقی خواهد ماند.
لازم به ذکر است که بایستی برای هر مرورگر این عمل تکرار شود. بدین منظور باید در هر مرورگر اینترنتی یک‌بار وارد این آدرس شوید تا در کوکی‌های آن مرورگر هم تنظیمات اعمال شود.
در صورتی که قصد بازگشت به شرایط اولیه را دارید کافی است یک‌بار کوکی مرورگر را پاک کنید.