خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » واریز زیاد رمزارز شیبا اینو، بایننس را به‌زحمت انداخته است

دانلود کتاب های امتحان شده

واریز زیاد رمزارز شیبا اینو، بایننس را به‌زحمت انداخته است

به‌گزارش کوین‌تلگراف، توکن شیبا اینو (SHIB) پس از فهرست‌شدن در چندین صرافی مختلف در ۴۸ ساعت گذشته، رشد انفجاری ۹۹۶ درصدی را ثبت و در همین حال، ازنظر ارزش بازار رتبه ‍۱۸ را ازِآن خود کرده است. این ارز دیجیتال جدید خود را «قاتل دوج‌کوین» نامیده و با اضافه‌شدن به بایننس در دوشنبه باعث تعجب همگان شده است. بسیاری از افراد انتظار داشتند بایننس قبل از فهرست‌کردن این توکن جدید، بررسی بیشتری انجام می‌داد.

بیشتر بخوانید: اصطلاحات رایج دنیای ارز دیجیتال

با درنظرگرفتن این واقعیت که ۵۰ درصد از توکن‌های SHIB تنها در دست یک نفر است، این تصمیم بایننس را تعجب‌برانگیز تر ساخته است. تیم سازنده شیبا به‌عمد ۵۰ درصد از یک کوادریلیون (یک با ۱۵ صفر جلوی آن) موجودی توکن‌های شیبا را برای هم‌بنیان‌گذار اتریوم، ویتالیک بوترین، فرستاده‌اند تا این توکن‌ها را از گردش خارج کنند. ظاهرا ۵۰ درصد بقیه برای ایجاد نقدینگی به صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ فرستاده شده است. سازندگان شیبا ادعا می‌کنند با این کار توکنی کاملا غیرمتمرکز ساخته‌اند که سرنوشت آن کاملا در دست بازار است.

مؤسس بایننس، چانگ پنگ ژائو، دوشنبه درباره شیبا در توییتر اظهارنظر کرده و گفته است که این اقدام بایننس، تنها در پاسخ به تقاضای مشتریان بوده است. به‌گفته ژائو، تقاضا برای SHIB آن‌قدر زیاد بوده است که آدرس واریز برای این توکن مبتنی‌بر شبکه اتریوم، در بایننس تمام شده است. او اعتقاد دارد:

بعضی از افراد درباره فهرست‌کردن شیبا اظهار نگرانی کرده‌اند. ما تنها پیرو کاربران هستیم. تعداد بسیار زیادی از کاربران تقاضای آن را دارند، تا جایی که آدرس‌های واریز اتریوم مربوط به شیبا امروز به‌پایان رسیده است. این امر تاکنون هیچ‌گاه برای توکن‌های ERC20 اتفاق نیفتاده بود… از آن حمایت نمی‌کنیم؛ زیرا ریسک بسیار زیادی دارد.

ظهور اخیر شیبا اینو به‌دنبال صعود دوج کوین رخ داده است. شیبا مانند دوج کوین نماد سگ شیبا اینو دارد و همانند دوج پس از ماه‌ها فعالیت‌نکردن، ناگهان از خواب برخواسته است و در ۳۱ فروردین (۲۰ آوریل) همان روزی که دوج کوین به ۰٫۴۲ دلار رسید، بیشترین رکورد قیمتی‌اش را ثبت کرده است.

چه چیزهایی درانتظار این سگ‌ بامزه است؟ شیباسواپ (ShibaSwap) صرافی غیرمتمرکزی است که در آن دارندگان توکن شیبا می‌توانند توکن‌هایشان را معاوضه و در کشت سود مشارکت کنند. درحال‌حاضر، این صرافی در دست بررسی‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌های نهایی است. پروژه مذکور علاوه‌بر SHIB، سیستم توکن چندگانه متشکل از توکن‌های BONE و LEASH را شامل می‌شود. همه این توکن‌ها در امر کشت سود شیبا اینو استفاده خواهد شد.

طبق خبری که امروز منتشر شد، علاوه‌بر بایننس و FTX، صرافی OKEx در صف فهرست‌کردن شیبا اینو قرار گرفته است. مدیرعامل OKEx، جی هاو، از واژه «آزمایشی» برای توصیف انگیزه این صرافی در فهرست‌کردن این توکن استفاده و تمایلش را به فهرست‌کردن توکن‌های «مم‌وار (memetic)» اعلام کرده است.

کوین‌گکو، تجمیع‌گر داده‌های صرافی‌ها، هنوز شیبا اینو را به‌درستی فهرست نکرده است. دلیل این امر آن است که تاکنون تعداد کل توکن‌های درگردش این توکن به‌درستی مشخص نیست؛ زیرا این وب‌سایت تعداد معاملات انجام‌شده در هر صرافی را به‌نمایش می‌گذارد.

کوین‌تلگراف از بایننس درباره حضور ۵۰۰ تریلیون شیبا (معادل ۱۵ میلیون دلار ) در ولت شخصی ویتالیک بوترین و چگونگی اثرگذاری‌اش بر محاسبات توکن‌های درگردش سؤال کرده؛ اما بایننس از پاسخ به پرسش‌های مرتبط به شیبا اینو طفره رفته است.

***

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها