خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » ورود سربازان اوکراینی به انگلیس/تقویت نیروهای روسیه در مرز اوکراین/ ارسال پهپادهای بیرقدار ترکیه به اوکراین/ افزایش تعداد نیروهای نظامی اوکراین به یک میلیون نفر/رایزنی مخفیانه آمریکا برای توقف جنگ اوکراین

دانلود کتاب های امتحان شده

ورود سربازان اوکراینی به انگلیس/تقویت نیروهای روسیه در مرز اوکراین/ ارسال پهپادهای بیرقدار ترکیه به اوکراین/ افزایش تعداد نیروهای نظامی اوکراین به یک میلیون نفر/رایزنی مخفیانه آمریکا برای توقف جنگ اوکراین

ارسال پهپادهای بیرقدار ترکیه به اوکراین

بین الملل تابناک: صد و سی و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

رایزنی مخفیانه آمریکا برای توقف جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۱۸ – ۱۸:۴۰

جان کورنبلوم، سفیر سابق آمریکا در آلمان و رودیگر لنتز، کارشناس سیاست خارجی، به روزنامه دی ولت آلمان گفتند که ایالات متحده و شرکای اروپایی کلیدی‌اش در حال رایزنی‌های مخفیانه درباره راه‌حل‌های دیپلماتیک احتمالی برای بحران اوکراین هستند.

کارشناسان ادعا می کنند که به نظر می رسد ایالات متحده و متحدان اروپایی آن در حال مشورت در مورد روش های دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری در اوکراین هستند و جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نمی‌دهند.

کورنبلوم و لنتز همچنین استدلال کردند که یافتن دلایل “آشفتگی” غرب کار سختی نیست، زیرا اکثر رأی دهندگان اروپایی هنوز ابزارهای دیپلماتیک را بر اقدامات نظامی ترجیح می دهند.

زاخارووا: بلینکن درخصوص انزوای روسیه داستان‌پردازی می‌کند
۱۴۰۱/۰۴/۱۸ – ۱۸:۳۶

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (شنبه) گفت ادعای آنتونی بلینکن در نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ مبنی بر “انزوای وزیر خارجه روسیه” داستان‌پردازی است.

 ماریا زاخارووا،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در تلگرام خود نوشت: این همان بلینکن، وزیر خارجه آمریکاست که گفت هر کسی که رئیس جمهور [جو بایدن] را بشناسد می‌داند که او خیلی واضح و آگاهانه برای خودش صحبت می‌کند.

زاخارووا خاطرنشان کرد که بلینکن با شانه‌خالی کردن از شرکت در تعدادی از مجمع‌ها و رویدادهایی که اکثر شرکت‌کنندگان حتی متوجه غیبت ایشان نمی‌شوند، خود را به “انزوا” کشانده است.

وی افزود: و اکنون برای توجیه شکستشان، چنین داستان‌هایی می‌سازند. به ما گفته شده که شما چگونه شخصا از دیگران می‌خواهید ما را منزوی کنند، همین افراد پشت سر به شما می‌خندند چون می‌دانند که دولت فعلی پایانی شرم آور خواهد داشت.

ورود سربازان اوکراینی به انگلیس
۱۴۰۱/۰۴/۱۸ – ۱۸:۳۱

سربازان اوکراینی برای دریافت آموزش‌های لازم جهت مقابله با نیروهای روس وارد انگلیس شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخستین گروه از سربازان اوکراینی در برنامه نظامی تحت نظارت انگلیس با بن والاس، وزیر دفاع این کشور روز پنجشنبه دیدار کردند؛ این برنامه آموزشی یک هفته به طول می‌انجامد. در این برنامه قرار است ۱۰ هزار سرباز اوکراینی در ماه‌های آتی آموزش ببینند.

والاس همچنین گفت: این برنامه آموزشی جدید فاز بعدی در حمایت انگلیس از نیروهای مسلح اوکراین در مواجهه آنها با نیروهای روسی است.

وزیر دفاع انگلیس همچنین افزود: با استفاده از تخصص در سطح جهانی ارتش انگلیس، ما به اوکراین کمک خواهیم کرد تا نیروهای خود را بازسازی کند و مقاومت خود را افزایش دهد، چرا که آنها از حاکمیت کشور و حق خود برای انتخاب آینده‌شان دفاع می‌کنند.

حدود ۱۰۵۰ پرسنل خدماتی انگلیس برای اجرای این برنامه مستقر شده‌اند که در سایت های وزارت دفاع در سراسر شمال غرب، جنوب غرب و جنوب شرق این کشور برگزار می‌شود.

این برنامه آموزشی به سربازان داوطلب با تجربه نظامی اندک یا بدون تجربه، مهارت‌هایی را می‌دهد تا در نبردهای خط مقدم موثر واقع شوند. این دوره بر اساس آموزش اولیه سربازان انگلیسی، حمل سلاح، کمک‌های اولیه در میدان نبرد، تاکتیک‌های گشت‌زنی و قانون درگیری‌های مسلحانه را پوشش می‌دهد.

همچنین انگلیس تجهیزات و لباس مورد نیاز را برای کمک به سربازان اوکراینی در آموزش و استقرار در اوکراین هدیه داده است.

پادشاه اردن: تبعات بحران اوکراین به کل جهان سرایت خواهد یافت
۱۴۰۱/۰۴/۱۸ – ۱۳:۲۸

پادشاه اردن در اظهاراتی گفت، تبعات بحران اوکراین به اروپا محدود نخواهد شد، بلکه به کل جهان گسترش خواهد یافت.

 عبدالله دوم، پادشاه اردن طی مصاحبه با شبکه آمریکایی”سی ان بی سی” در پاسخ به سوالی پیرامون بحران اوکراین در منطقه، به تبعات این بحران بر امنیت غذایی اشاره کرد و گفت، چالشی با ویروس کرونا آغاز شد و اکنون با این بحران شدت یافته که بر قیمت کالاهای اساسی نیز تاثیر می‌گذارد.

وی گفت: همه امید داشتیم که این بحران رخ ندهد اما اکنون رخ داده است و ما با این بحران که احتمالا بدون پیروزی هیچ طرفی به درازا می‌کشد مواجه هستیم.

وی با اشاره به بازتاب منطقه‌ای بحران اوکراین و تاثیر آن بر کاهش حضور روسیه در سوریه گفت، حضور روسیه عامل آرامش منطقه مرزی با اردن به شمار می‌رفت. این در حالی است که اردن اکنون با تهدیدهایی در مرزها همچون قاچاق مواد مخدر و سلاح مواجه است و چالش دیگری در خصوص بازگشت تروریست‌های داعش وجود دارد.

پادشاه اردن تصریح کرد، ایجاد فرصتی برای اقدام در راستای دستیابی به صلح بر اساس احترام متقابل مورد نیاز است.

وی درخصوص آنچه پیشتر در خصوص لزوم تشکیل ائتلافی مانند ناتو برای خاورمیانه مطرح کرده بود، گفت: تشکیل ائتلاف‌ها در صورتی که ماهیت و وظایف اساسی آنها مشخص نباشد، موضوع پیچیده‌ای است.

عبدالله دوم بر لزوم حفظ ارتباط با کشورهای جهان و دستیابی به فرمولی مناسب تاکید کرد تا ماموریت ائتلاف کاملا روشن باشد وگرنه همه را سردرگم خواهد کرد.

پادشاه اردن درباره گفتگوی کشورش با کشورهای منطقه پیرامون امکان ایجاد نگرش و رویکرد جدیدی در قبال منطقه و چگونگی کنارگذاشتن سیاست و نگاه به فرصت‌های اقتصادی به عنوان راهی برای از بین بردن موانع گفت که بر این باور است که پروژه های منطقه‌ای راهی به سوی آینده با هدف ایجاد فرصت‌های کاری و زندگی بهتر برای همگان است.

پادشاه اردن با اشاره به ذخایر گندم و جو در کشورش بر ضرورت اقدام مشترک میان کشورهای منطقه برای تشکیل گروه‌هایی جهت تامین امنیت غذایی در بلندمدت تاکید کرد.

وی همچنین تصریح کرد، سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه در ماه جاری میلادی می‌تواند به شکلی مثبت در تسریع پروژه‌های منطقه‌ای سهیم باشد.

پادشاه اردن افزود: یکی از پیام‌هایی که پیش بینی می‌شود بایدن برای منطقه داشته باشد، این است که به اروپا و آمریکا تکیه کنید و اینکه غرب به شکل اثرگذاری در منطقه مشارکت خواهد داشت.

عبدالله دوم در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را از بیش از دو دهه می‌شناسد گفت، او فردی بسیار میهن پرست است که به شکوه و عظمت روسیه ایمان دارد و توسط تیمی قدرتمند احاطه شده است.

تقویت نیروهای روسیه در مرز اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۱۸ – ۱۳:۲۳

وزارت دفاع انگلیس روز شنبه اعلام کرد: روسیه در حال انتقال نیروهای نظامی ذخیره از سراسر کشور و استقرار آنها در نزدیکی اوکراین برای عملیات‌ تهاجمی آینده است.

به گزارش رویترز، واحد اطلاعات نظامی وزارت دفاع انگلیس در توئیتی اعلام کرد که بخش بزرگی از یگان‌های جدید پیاده‌نظام روسیه به همراه خودروهای زرهی «ام‌تی-ال‌بی» احتمالا در مرز اوکراین مستقر خواهند شد.

براساس این گزارش، وزارت دفاع انگلیس، خودروهای زرهی «ام‌تی-ال‌بی» را خودروهایی توصیف کرده است که از سال‌ها پیش توسط وزارت دفاع روسیه انبار شده بودند و این نخستین بار است که مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وزارت دفاع انگلیس از ابتدای جنگ اوکراین، به طور مستمر درباره آرایش نظامی ارتش روسیه ادعاهایی را منتشر می کند. مسکو، مطالب منتشر شده در رسانه‌های انگلیسی و اظهارات مقام های این کشور را بخشی از جنگ روانی علیه خود اعلام کرده است.

سفیر روسیه: نیروهای روس دیگر از جنوب اوکراین بیرون نمی‌روند
۱۴۰۱/۰۴/۱۸ – ۱۳:۲۲

سفیر روسیه در لندن به خبرنگاران گفت: روسیه نیروهای اوکراینی را در کل منطقه شرقی دونباس شکست خواهد داد و بعید است که از محدوده وسیعی از خشکی در سراسر سواحل جنوبی اوکراین عقب نشینی کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از زمان آغاز جنگ در اوکراین در تاریخ ۵ اسفند ۱۴۰۰ نیروهای روسیه کنترل بخش بزرگی از قلمرو سراسر جناح جنوبی اوکراین بر فراز کریمه را – که روسیه در سال ۲۰۱۴ ضمیمه کرد- در دست گرفته و بتدریج نیروهای اوکراینی را از دو منطقه تحت حمایت خود در شرق اوکراین بیرون رانده اند. روسیه اخیراً این دو منطقه را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخته شده است.

آندری کلین سفیر روسیه در پاسخ به این سوال که چگونه ممکن است درگیری ها پایان یابد، اظهار کرد که نیروهای اوکراین از تمام دونباس عقب رانده خواهند شد و بعید است روسیه و نیروهای تحت حمایتش از جنوب اوکراین عقب نشینی کنند.

کلین در مصاحبه ای در محل اقامت خود در لندن، جایی که وینستون چرچیل در مورد استراتژی جنگ جهانی دوم با سفیر جوزف استالین صحبت می کرد، به خبرنگار رویترز گفت: «ما تمام دونباس را آزاد می کنیم. البته پیش‌بینی خروج نیروهای ما از بخش جنوبی اوکراین دشوار است، زیرا قبلاً تجربه کرده‌ایم که پس از عقب‌نشینی، اقدامات تحریک‌آمیز شروع می‌شود و به مردم تیراندازی می‌شود و این قبیل مسائل.»

به گزارش رویترز، کلین در پایان سخنانش گفت، دیر یا زود اوکراین باید تصمیم بگیرد: یک توافق صلح با روسیه امضا کند یا “به لغزش ادامه دهد” تا ویران شود.

روسیه: آمریکا به دنبال طولانی‌تر کردن درگیری اوکراین است
۱۴۰۱/۰۴/۱۸ – ۱۳:۲۲

سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه ای نوشت: آمریکا با سلاح های بیشتری از جمله سامانه های فوق سیار موشکی و توپخانه ای (هیمارس) اوکراین را تجهیز می کند زیرا به دنبال طولانی کردن درگیری به هر قیمتی است.

 خبرگزاری تاس نوشت: بیانیه سفارت روسیه به دنبال تصمیم جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای اعطای بسته کمک نظامی به اوکراین به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار صادر شده است.

در این بیانیه آمده است: این تصمیم بر اساس تمایل شدید واشنگتن برای طولانی کردن درگیری به هر قیمتی و با استفاده از تجهیزات تسلیحاتی خود به منظور جبران افزایش تلفات در میان گردان‌های ملی‌گرا و نیروهای اوکراینی اتخاذ شده است.

افزایش تعداد نیروهای نظامی اوکراین به یک میلیون نفر
۱۴۰۱/۰۴/۱۸ – ۱۳:۲۰

وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که تعداد پرسنل نظامی کشورش بیش از یک میلیون نفر است.

به گزارش اردو پوینت، الکسی رزنیکوف افزود: ساختار ارتش اوکراین شامل نیروهای مسلح با بیش از 700 هزار نفر، پلیس ملی با بیش از 100 هزار نفر، گارد ملی با بیش از 90 هزار نفر و گارد مرزی با بیش از 60 هزار نفر است.

تقویت نیروی مسلح در اوکراین در حالی انجام می شود که حکومت نظامی در سراسر این کشور در 24 فوریه (5 اسفند) معرفی و در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور هر ماه تمدید شد.

در ماه مه (خرداد) پارلمان اوکراین حکومت نظامی و بسیج عمومی را به مدت 90 روز تا 23 آگوست تمدید کرد.

پنتاگون: 400 میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین می‌کنیم

یک مقام در وزارت دفاع آمریکا از بسته کمک 400 میلیون دلاری واشنگتن به اوکراین خبر داد.

بر اساس گفته این مقام نظامی آمریکا، این کمک‌ها شامل توپ‌های هیمارس و خمپاره اندازهای بسیار دقیق است.

وی در ادامه سخنانش گفت که گزارش‌های روسیه درباره نابود کردن تعدادی از توپ‌های آمریکایی هیمارس در اوکراین ناصحیح است.

این مقام نظامی آمریکا گفت که بسته کمک‌های نظامی جدید شامل هزار خمپاره از نوع 15 میلیمتری بسیار دقیق است که حاکی از تحول در حمایت آمریکا از اوکراین در جنگ با روسیه است.

ارسال این سامانه‌های راکتی در حالی انجام شده که روسیه پیشتر هشدار داده بود اگر این سامانه‌های دوربرد با دقت بالا به اوکراین برسد، اهدافی را در نظر خواهد گرفت «که تا کنون هدف قرار نگرفته‌اند».

طی هفته‌های گذشته، نیروهای روسی توانسته‌اند با استفاده از برتری در قدرت توپخانه‌ای، پیشروی‌های قابل توجهی در دونباس داشته باشند.

چند روز پیش نیز وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که دو سامانه موشکی زمین به هوا، بخشی از دور جدید کمک‌های این کشور به اوکراین خواهد بود.

پنتاگون اعلام کرد بسته جدید کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین، دو سامانه موشکی «ناسامس»، چهار رادار ضد توپخانه‌ای ۱۵۰ هزار دور مهمات ۱۵۵ میلیمتری را شامل می‌شود.

چند روز پیش بود که یک فرمانده ارشد اوکراینی اعلام کرده بود که نیروهای این کشور استفاده از سامانه‌های راکتی دوربرد ارسالی آمریکا (HIMARS) را آغاز کرده‌اند.

ارسال پهپادهای بیرقدار ترکیه به اوکراین
 
«آندری یرماک» رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (جمعه) از انتقال یک فروند پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» ساخت ترکیه از لیتوانی به اوکراین خبر داد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، رئیس دفتر زلنسکی ضمن تشکر از مردم لیتوانی و شرکت صنایع دفاعی «بایکار» ترکیه که سازنده پهپاد است، در پیامی توئیتری نوشت: «به افسانه بیرقدار در اوکراین خوش‌آمد می‌گویم».

لیتوانی اخیرا شاهد سازماندهی یک کمپین مردمی با هدف خرید پهپاد بیرقدار تی‌بی۲ برای اوکراین بوده و گفته شد که این کمپین، طی سه روز موفق به جمع‌آوری مبلغ شش میلیون یورو برای این کار شده است.

چند روز گذشته بود که خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که شرکت صنایع دفاعی ترکیه (بایکاار) در همبستگی با تلاش مردم لیتوانی برای کمک به اوکراین، یک فروند پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» را به صورت رایگان به این کشور تحویل داده است.

این پهپاد در لیتوانی نام «شاهین» به خود گرفته است؛ پهپادی که چهارم جولای در پایگاه هوایی «سیاولیای» با حضور «آرویداس آنوسوسکاس» وزیر دفاع لیتوانی و همچنین «خلوق بیرقدار» مدیر شرکت بایکار برگزار شده تحویل لیتوانی‌ها داده شد.

مدیر شرکت بایکار در بیاناتی به یک شبکه تلویزیونی گفته بود که قدردانی عمیق خود را از مشارکت صدها هزار لیتوانیایی در کمپین کمک مالی جهت خرید پهپاد برای اوکراین ابراز می‌کنم؛ شرکت ما پس از این اتفاق تصمیم گرفت همبستگی خود با کمپین مردمی لیتوانی را نشان داده و آن پهپاد را به صورت رایگان تحویل دهد.

اعلام نگرانی سازمان ملل درباره استفاده ارتش اوکراین از سپر انسانی

سازمان ملل اعلام کرد، حمله نیروهای روس به یک آسایشگاه سالمندان در اوکراین به خاطر استفاده نیروهای اوکراینی از این محل به عنوان پایگاه نظامی بود.

به نوشته وبگاه خبری «یو اِس نیوز»، دو هفته پس از شروع جنگ اوکراین، نیروهای روس یک آسایشگاه سالمندان را محاصره کرده و تبادل آتش آن‌ها با نیروهای اوکراینی به وقوع آتش‌سوزی در این ساختمان منجر شد و شماری از پرستاران و افراد کم‌توان به جنگل گریختند.

در آن زمان، مقامات اوکراینی از این حادثه استفاده تبلیغاتی زیادی کرده و ادعا کرده بود طی حمله بی‌دلیل روس‌ها به این مرکز، بیش از ۵۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

با این حال گزارش جدید سازمان ملل نشان داده که نیروهای اوکراینی تا حد زیادی بابت این حادثه مقصر هستند زیرا چند روز قبل از حمله روس‌ها به این ساختمان، سربازان اوکراینی در داخل آن سنگر گرفته و عملاً آن را به هدفی برای نیروهای روس تبدیل کرده بودند.

سازمان ملل در این گزارش می‌افزاید، حداقل ۲۲ نفر از ۷۱ بیمار حاضر در این ساختمان از تبادل آتش اوکراینی‌ها و روس‌ها جان به در برده‌اند اما در مورد تعداد افراد جان باخته عددی در این گزارش درج نشده است.

در این گزارش که توسط دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تهیه شده است، این جمع‌بندی دیده نمی‌شود که نیروهای اوکراینی یا روسی مرتکب جنایت جنگی شده باشند.

در عین حال این دفتر در گزارش خود درباره استفاده بالقوه نیروهای اوکراینی از «سپرهای انسانی» جهت جلوگیری از انجام عملیات نظامی در مناطق خاص ابراز نگرانی کرده است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها