خانه » همه » مذهبی » وزارت اطلاعات انقلابی

وزارت اطلاعات انقلابی

منظور از انقلابی ماندن و انقلابی حرکت کردن وزارت اطلاعات در همین بیان رهبری تبیین شده است که وزارت اطلاعات فراتر از نگاه حزبی و جناحی و مجموعه دولت، در خدمت اهداف و تابع سیاست های نظام با حفظ کامل مبانی و جهت‌ گیری‌های انقلاب اسلامی باشد.
ایشان، وزارت اطلاعات را تابع سیاست‌های نظام دانستند و فرمودند:«در همه جای دنیا، دستگاههای اطلاعاتی تابع سیاست‌های نظامِ حاکم بر کشورها هستند.» و با تأکید بر اینکه چارچوب سیاستهای نظام جمهوری اسلامی را حضرت امام مشخص کرده و این چارچوب براساس وصیت نامه و فرمایشات ایشان شکل گرفته است، فرمودند: «در این چارچوب، رهبری هم بخشی از نظام است و نه خودِ نظام.»ایشان با تأکید بر اینکه هرگونه جناح‌بازی در وزارت اطلاعات گناه است، فرمودند:«در وزارت اطلاعات یک جناح وجود دارد و آن، جناحِ انقلاب است.»(بیانات در دیدار وزیر و مسئولان و جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات:1397/1/29) همچنین فرمودند:«مبانی و جهت‌ گیری‌های انقلاب اسلامی باید به‌ طور کامل در وزارت اطلاعات حفظ شود.»(بیانات در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات:۱۳۹۵/۰۵/۱۹)
مقام معظم رهبری پنج شاخص عمده را برای انقلابی گری عنوان فرمودند شاخص های انقلابی گری از نظر مقام معظم رهبری:
1.پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب
اگر این پایبندی وجود داشت، حرکت، حرکت مستمر و مستقیم خواهد بود. در تندباد حوادث این حرکت تغییر پیدا نمیکند… نقطه‌ مقابل این پایبندی عمل‌گرایی افراطی است. یعنی هر روزی به یک طرف رفتن، هر حادثه‌ای انسان را به یک طرف کشاندن.
۲هدفگیری آرمانهای انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها
بعضی سعی می‌کنند جامعه و جوان‌های ما را دچار ناامیدی کنند. بگویند آقا فایده ندارد! نمی شود! نمی‌رسیم! … شاخص دوم این است که هرگز منصرف نشویم از رسیدن به آن اهداف بلند و آرمان‌های بلند. تسلیم نشویم در مقابل فشارها.
۳.پایبندی به استقلال کشور
استقلال سیاسی معنایش این است که ما در زمینه‌ سیاسی فریب [دشمن را] نخوریم… استقلال فرهنگی که از همه مهم‌تر است در این است که سبک زندگی را سبک زندگی اسلامی ایرانی انتخاب بکنیم… استقلال اقتصادی هضم نشدن در هاضمه‌ اقتصاد جامعه جهانی است.
۴.حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن
باید دشمن را شناخت، نقشه‌ او را فهمید، از تبعیت دشمن سر باز زد؛ این شاخص چهارم، این عدم تبعیت را قرآن، جهاد کبیر نام نهاده است.
۵.تقوای دینی و سیاسی
اینکه ما عرض کردیم که باید به آرمان‌ها پایبند بود، اسلام اینها را از ما خواسته است. یک تکلیف دینی است و رعایت آن تقوای دینی است. تقوای سیاسی هم همراه همین است؛ تقوای سیاسی یعنی انسان از لغزشگاه‌هایی که دشمن می‌تواند از آن استفاده بکند پرهیز بکند.
(بیانات رهبر انقلاب در حرم امام خمینی ۹۵/۳/۱۴)
این شاخص ها اختصاص به افراد نداشته و همه نهادها، مجموعه ها و جریان ها باید این شاخص ها را سرلوحه اقدامات خویش انجام دهند. بی تردید وجود این شاخص ها در وزارت اطلاعات که وظیفه خطیر حفظ امنیت و مقابله با تهدیدات علیه امنیت کشور و خنثی نمودن توطئه های دشمنان را بر عهده دارد، باید نمود بیشتری داشته باشد.
عملکرد وزارت اطلاعات در همه دوره ها نشان از وجود این خصلت در آن است و تأکید مقام معظم رهبری به منظور حفظ، مواظبت و ارتقا این ویژگی در مجموعه است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد