خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » ویروس کرونا، وضعیت شهرها، و نگرانی‌ها از واکسن این ویروس

دانلود کتاب های امتحان شده

ویروس کرونا، وضعیت شهرها، و نگرانی‌ها از واکسن این ویروس

ویروس کرونا، وضعیت شهرها، و نگرانی‌ها از واکسن این ویروس

ویروس کرونا می تواند شهرها را به پیراشکی تبدیل کند: مراکز خالی اما حومه پر جنب و جوش. حتی کارکنان مراقبت های بهداشتی نیز ممکن است در مورد واکسنCOVID مردد باشند – اما شواهد جدید می توانند اطمینان بخش باشند.


ویروس کرونا، وضعیت شهرها، و نگرانی‌ها از واکسن این ویروس

تصوبر: خیابان آکسفورد، لندن، در ماه مه سال 2020 خالی است. CK Travels / Shutterstock
 
بیشترین تعطیلی های ناشی از COVID-19 با اخبار هوشیار کننده از خیابان های مهم انگلیس همراه بود. گروه Arcadia ، که صاحب شاخص ترین فروشگاه های خرده فروشی لباس خیابانی در انگلستان استTopshop ،    Topman  وDorothy Perkins ، و غیره  وارد مقررات تعطیلی شده اند.
 
در همین حال ، قدیمی ترین شبکه خرده فروشی انگلستان، دبنهامز، در حال بسته شدن است. پس از تلاش برای نجات این خرده فروش، حدود 12000 نفر قرار است شغل خود را از دست بدهند، که این علاوه بر 6500  نفر شغل از دست داده امسال است.
 
همه این ها در پایان دهه ای رخ می دهد که شاهد کاهش عمده شلوغی خیابان های بزرگ انگلیس هستیم. از سال 2007، حدود 556 شرکت خرده فروشی با تعطیلی تقریباً 39،100 فروشگاه و از دست دادن 468،809 شغل به دلیل خرید آنلاین خریداران، ورشکست شده اند.
 
این تأثیرات از نظر جغرافیایی متفاوت است. بسیاری از تعطیلی ها در مراکز شهر متمرکز است. اما فراتر از هسته اصلی شهر، این احتمال وجود دارد که مراکز کوچک تر شهرها و خیابان های بلند حومه در سال 2021 قوی تر شوند زیرا مردم یاد می گیرند دو باره خرید محلی را دوست داشته باشند.
 

یک روند نزولی

مدت ها قبل از همه گیری، خرده فروشان خیابان های بالا با رقابت شدید مراکز خرید خارج از شهر و از همه مهم تر خرده فروشی آنلاین رو به رو بودند.
 
طبق آمار اداره ملی انگلستان، فروش آنلاین در نوامبر 2006 بالغ بر 2.8 درصد از کل فروش های خرده فروشی بوده است. آخرین داده ها نشان می دهد که فروش آنلاین در اکتبر 2020 به 28.1٪ از کل فروش خرده فروشی رسیده است – اما این میزان در نوامبر 2019 ، قبل از رسیدن COVID-19 به انگلستان، به 21.5٪ رسیده بود.
 
همه گیری، روند رو به پایین خیابان های سطح بالا را تشدید کرده است. هزاران مغازه بسته شده در مارس 2020 هنوز بازگشایی نشده اند.
 
اما از شهری به شهر دیگر الگوهای کاملاً متفاوتی وجود دارد. فروشگاه های خیابان های بالا با خرید راحت تر، غذاهای آماده، غذای گرم و سایر مشاغل ضروری به طور کلی عملکرد بسیار بهتری نسبت به مراکز شهرهای تحت سلطه فروشگاه های بزرگ و مغازه هایی که اقلام با ارزش بیشتری می فروشند، دارند.
 
به عنوان مثال منچستر بزرگ را در نظر بگیرید. داده های تحرک اجتماعی جامعه Google نشان می دهد که تعداد بازدیدکنندگان از فضاهای خرده فروشی و تفریحی در مراکز شهرهای کوچکتر مانند بوری و روچدیل سریع تر بهبود یافته اند.
 
در مقابل ، مرکز شهر منچستر با ادامه کار مسافران در خانه و جلوگیری از حمل و نقل عمومی، عملکرد بسیار ضعیف تری را ادامه داده است.
 
در واقع ممکن است اینگونه باشد که COVID-19 افراد بیشتری را به خرید محلی ترغیب کرده است و آنها شروع به دیدن ارزش بیشتری در مراکز شهرهای محلی خود کرده اند. این یک سؤال اساسی در مورد آینده خرده فروشی مرکز شهر ایجاد می کند.
 
لندن نمونه خوبی ارائه می دهد. اکنون که اولین واکسن COVID توسط دولت انگلستان تصویب شده است، بدون شک مرکز لندن سرانجام به قسمتی از حیات قبلی خود باز می گردد، و گردشگران و سایر بازدید کنندگان را برای لذت بردن از اقتصاد شبانه روزی، تئاترها، گالری ها و موزه ها جذب می کند.
 
اما، اگر افراد بیشتری ترجیح دهند در خانه کار کنند و از حومه شهر به مرکز لندن نروند، وضعیت پس گرفتن خرده فروشی‌ای که در سال 2020 شاهد آن بوده ایم تنها بدتر خواهد شد.
 

شهرهای توخالی

تعداد بازدید کنندگان خرده فروشی و تفریحی در مرکز لندن – شهر وست مینستر و شهر لندن – به طور خاص در مقایسه با قسمت وسیع تر شهر تحت تأثیر COVID-19  قرار گرفته است.
 
به طور کلی تعداد روزانه بازدیدکنندگان از خرده فروشی ها و مکان های تفریحی در وست مینستر و شهر لندن به ترتیب به اندازه 70.6٪ و 76.7٪ بین 15 فوریه و 24 نوامبر 2020 کاهش یافته است. جدیدترین تعطیلی که از 5 نوامبر آغاز شد، شاهد سقوط تعداد بازدید کنندگان خرده فروشی و مکان های تفریحی به 90٪ -92٪ زیر سطح قبل از COVID بود.
 
در مقایسه، میانگین تعداد بازدیدکنندگان خرده فروشی و تفریحی در شورای داخلی لندن و خارج از لندن به ترتیب 54.9٪ و 38.4٪ کاهش یافته است. عواملی وجود دارد که می تواند موجب تزلزل در پذیرش واکسن شود. نقشه برداری ما از تأثیر COVID-19 در سفر بازدید کنندگان به مکان های خرده فروشی و تفریحی در سراسر لندن به طور مؤثر “یک شهر پیراشکی” را نشان می دهد: خریداران مرکز را رها کرده اند، در حالی که حومه شهرها نسبتاً مقاوم تر هستند.
 
آینده خیابان های بزرگ مرکز شهر پس از COVID-19 نامشخص است. یک پاسخ می تواند این باشد که پیشنهاد شود با بازگشت کارگران واکسینه شده و خریداران، شهرها باز پس خواهند گشت و خیابان های خرید آنها ادامه خواهد یافت.
 
با این حال، این امر زخم های ناشی از COVID-19 را در نظر نمی گیرد. خیابان نمادین آکسفورد لندن را به عنوان مثال در نظر بگیرید. از اواخر ماه مارس، فروشگاه John Lewis اندازه فروشگاه Oxford Street خود را به نصف کاهش داده است. House of Fraser ، یک فروشگاه بزرگ دیگر، قرار است به صورت دفاتر و یک سالن ورزشی تغییر کاربری دهد. فروشگاه گل سرسبد Topshop در خیابان در معرض بسته شدن است.
 

ویروس کرونا، وضعیت شهرها، و نگرانی‌ها از واکسن این ویروس

 
تصویر: ویترین فروشگاه های تاپ شاپ. فروشگاه گل سرسبد Topshop در خیابان آکسفورد. EPA-EFE / FACUNDO ARRIZABALAGA
 
با ظهور خرده فروشی آنلاین آمازون به عنوان تنها برنده COVID-19، ما باید نسبت به آینده مرکز لندن به عنوان یک مرکز خرید واقع بین باشیم.
 
اجاره های خرده فروشی به سرعت در West End در حال کاهش است و به احتمال زیاد سایت های خرده فروشی برتر به دفاتر یا حتی خانه ها تبدیل می شوند. دولت انگلیس پیش از این مقررات برنامه ریزی را که اجازه می دهد مغازه ها بدون اجازه برنامه ریزی به کاربری های مسکونی تبدیل شوند – که بخشی از تلاش برای حل بحران مسکن است – سست کرده است.
 
ما شاهد تغییر در استفاده از فضای شهری هستیم، زیرا افرادی که از خانه کار می کنند به طور فزاینده ای وقت و پول را در خارج از مراکز شهر صرف می کنند. امید این است که خیابان های بالا و کوچک و مراکز محلی که بیشتر به عنوان قطب زندگی جامعه، و نه فقط مکان های مصرف، شناخته می شوند، در سال 2021 شاهد تجدید حیات خود باشند. به نظر می رسد که مسأله زنده ماندن مراکز بزرگتر – بیرمنگام ، منچستر و به ویژه لندن – از گیر در آمده است.
 

ویروس کرونا، وضعیت شهرها، و نگرانی‌ها از واکسن این ویروس

تردید در مورد پذیرش واکسن کرونا ویروس

هم در انگلستان و هم در سراسر جهان، کارکنان مراقبت های بهداشتی از اولین افرادی هستند که واکسن علیه ویروس کرونا به آنها ارائه می شود. اما تحقیقات حاکی از آن است که برخی از این کارمندان در پذیرش واکسن مردد هستند. چرا ممکن است در بین کارکنان بهداشت و درمان میزان دودلی برای پذیرش واکسن وجود داشته باشد، و چگونه می توانیم نگرانی های آنها را برطرف کنیم؟
 
رفتار واکسیناسیون بین افرادی که همه واکسن ها را می پذیرند، تا افرادی که نسبت به پذیرش یا امتناع از آنها (حصار کش ها) تردید دارند، تا افرادی که همه واکسن ها را رد می کنند متفاوت است. عدم قطعیت هایی که می توانند باعث تردید در افراد شوند، می تواند از احتیاط های جزئی تا نگرانی های مهم تر مربوط به واکسن باشد، اما اغلب آنها روی موضوعاتی مانند ایمنی متمرکز هستند و بنابراین این با تئوری های توطئه عجیب و غریب بیان شده توسط ضد واکسرهای سرسخت متفاوت است.
 
تحقیقات انجام شده در یکی از کشورهای خاور میانه حاکی از آن است که در حالی که اکثر کارکنان بهداشت در آن جا قصد پذیرش واکسن ویروس کرونا را دارند، حدود 22٪ از پزشکان و 39٪ از پرستاران مردد هستند، به این معنی که یا بلاتکلیف هستند و یا احتمال دارد واکسن نزنند.
 
به همین ترتیب، مطالعه ای که اخیراً روی کارکنان مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده انجام شده است نشان می دهد که فقط یک سوم از افراد آن جا واکسن را به محض این که در دسترس آنها قرار گیرد، می زنند. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق کارکنان مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده قصد دارند واکسن را در برخی از مراحل دریافت کنند، زیرا این امکان وجود دارد که غلبه بر تردید اولیه‌شان امکان پذیر باشد.
 
این بررسی ها همچنین نشان می دهد که تردید واکسن در هر شغل ممکن است متفاوت باشد. و همچنین نشان می دهد که پزشکان بیشتر از پرستارها واکسن را می پذیرند. تحقیقات نشان می دهد که میزان پذیرش در بین کارکنان مراقبت های بهداشتی که به طور مستقیم در مراقبت از بیماران ویروس کرونا نقش داشته اند، بالاتر خواهد بود. از این تعداد کارکنان، 94٪ اظهار داشتند که واکسن را می پذیرند.
 

دو دلی غیر منتظره نیست

عدم تمایل در بین کارکنان مراقبت های بهداشتی ممکن است تعجب آور باشد زیرا آنها در میان افرادی هستند که بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس هستند، اما این تردید موضوع جدیدی نیست. در انگلیس سالانه حدود یک چهارم از کارمندان بهداشت، واکسیناسیون آنفلوانزا را انجام نمی دهند، با وجود این که این واکسن به آنها پیشنهاد شده است.
 

ویروس کرونا، وضعیت شهرها، و نگرانی‌ها از واکسن این ویروس

 
تصویر: یک کارمند بهداشتی در خدمات مربوط به تزریق واکسن. کارکنان بهداشتی اغلب نگرانی های عمومی راجع به سلامتی دارند. EPA-EFE
 
اما این امیدوار کننده است که داده هایی که به تازگی توسط بهداشت عمومی انگلیس منتشر شده است نشان می دهد که در حال حاضر میزان واکسن آنفلوانزا در بین کارکنان مراقبت های بهداشتی بیشتر از میزان سال گذشته است. در پایان اکتبر سال 2020 ، 52٪ واکسیناسیون آنفلوانزا انجام شده بود، در حالی که در سال 2019 این واکسیناسیون 44٪ بود. این نشان می دهد که بیماری همه گیر تأثیر مثبتی بر جذب واکسن آنفلوانزا داشته است، که می تواند پیش درآمد مثبتی برای واکسن ویروس کرونا باشد که در شرف گسترده شدن است.
 
یک محدودیت در بررسی واکسن های ویروس کرونا این است که نظرسنج ها از مردم در مورد قصد پذیرش یک واکسن فرضی سؤال می کنند. هنگام انجام این نظر سنجی ها، اطلاعاتی در مورد عوامل مهمی مانند اثر بخشی واکسن، عوارض جانبی و تعداد دوزهای مورد نیاز در دسترس نیست. این ها به احتمال زیاد در جذب تأثیر دارند. اخبار مثبت در مورد اثر بخشی و ایمنی واکسن های در حال ظهورِ ویروس کرونا می تواند به این معنی باشد که سطح پذیرش، بالاتر از آنچه در نظرسنجی های انجام شده تاکنون ارائه شده است، خواهد بود.
 

چه چیزی کارمندان بهداشت را دچار تردید می کند؟

عواملی وجود دارد که می تواند موجب تزلزل در پذیرش واکسن شود. یکی از مهمترین آنها عدم اعتماد و اطمینان است. حتی در میان کارکنان مراقبت های بهداشتی، مهمترین دلیل مردد بودن، ترس از عوارض جانبی واکسن، به ویژه برای واکسن های جدید است. بیشتر کارکنان مراقبت های بهداشتی در زمینه واکسیناسیون متخصص نیستند و بسیاری از نگرانی هایِ مشابهِ آنچه عموم مردم در مورد واکسن ها دارند را دارند.
 
نگرانی اصلی که توسط مردم ابراز می شود این است که آیا واکسن های جدید ویروس کرونا، ویروسی نیستند. مردم نگران عوارض جانبی بالقوه و سرعتی که با آن واکسن ها تولید شده اند هستند.
 
ما باید این نگرانی ها را که کارکنان مراقبت های بهداشتی و مردم در مورد واکسن های ویروس کرونا دارند، درک کرده و با آنها مقابله کنیم تا اعتماد و اطمینان در آنها ایجاد شود. و ما باید این کار را به روش های مختلفی انجام دهیم – که یکی از مهم ترین آنها برقراری ارتباط شفاف است.
 
این ارتباط باید درمورد این که واکسن ها از چه ساخته شده اند، چگونه کار می کنند، چگونه آزمایش شده اند و این که چگونه می توان به این سرعت به مرحله واکسن تایید شده رسید، شفاف باشد. بیماری همه گیر تأثیر مثبتی بر جذب واکسن آنفلوانزا داشته است. همچنین باید هر منطقه عدم اطمینان را به رسمیت بشناسد و در مورد اثرات جانبی احتمالی شفاف باشد. به عنوان بخشی از رویکرد ایجاد اعتماد، ما همچنین باید اطلاعات غلط را هدف قرار دهیم، که می تواند باعث ایجاد تزلزل و احساسات منفی در مورد واکسن ها شود، به خصوص اگر منابع اطلاعاتی دیگری در دسترس نباشد.
 

ویروس کرونا، وضعیت شهرها، و نگرانی‌ها از واکسن این ویروس

 
تصویر: پرستاری که به بیمار واکسن می زند. پرستاران و پزشکان از جمله افرادی هستند که مورد اعتماد عموم هستند. هفتاد و چهار / شاتر استوک
 
در این زمینه، پرداختن به رفع تردید واکسن پذیری کارکنان مراقبت های بهداشتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آنها نه تنها از اولین کسانی هستند که به آنها واکسن داده می شود ، بلکه همچنین نقش مهمی در رفع تردید واکسن پذیری در بین مردم خواهند داشت، زیرا به عنوان ارائه دهندگان قابل اعتماد اطلاعات دیده می شوند. خود کارکنان بهداشتی باید نسبت به واکسن های ویروس کرونا احساس اطمینان کنند تا بتوانند درمورد آنها با مردم ارتباط مؤثری برقرار کنند، و هرگونه نگرانی را که مردم دارند گوش دهند و رفع کنند.
 
منبع: پاول جِی مَگین، فیلیپ هوبارد، لین ویلیامز، University of Strathclyde، University of Western Australia، King’s College London

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها