خانه » همه » مذهبی » پره‌های خشک وسط گردو چه خواصی دارد؟

پره‌های خشک وسط گردو چه خواصی دارد؟

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - پره‌های خشک وسط گردو چه خواصی دارد؟
عصراسلام: پوسته‌های خشک داخل گردو که در کناره های مغز گردو وجود دارد یکی از منابع با ارزش برای جلوگیری از افزایش قند خون است اما معمولاً افراد آن را به عنوان ضایعات دور می‌ریزد. بررسی‌ها نشان می‌دهند که خوردن این پوسته‌های خشک نیز کمک زیادی به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت و یا افرادی که در مرز ابتلا به دیابت قرار دارند، می‌کند. می‌توانید این پوسته‌ها را آسیاب کرده و مصرف کنید. 

از بین بردن جرم دندان‌ها با پوست خشک داخل گردو 

برای از بین بردن پلاک و جرم دندان و همچنین جلوگیری از خونریزی لثه‌ها چند عدد پوست سخت گردو را برداشته و داخل آب بیندازید تا حدود ۲۰ دقیقه جوش بخورد. پس از خنک شدن آب، آن را از صافی بگذرانید. آب به جای مانده همان محلول جادویی است. اکنون دندان‌های‌تان را به کمک آن آب سه مرتبه در روز مسواک بزنید. اگر این کار را دو هفته انجام دهید، به راحتی می‌توانید از شر جرم و پلاک دندان راحت شوید. علاوه بر آن، اگر با مشکل خونریزی لثه ها نیز مواجه هستید به کمک این روش می‌توانید مانع خونریزی لثه‌ها شوید، چرا که خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد. 
خواص گردو

گردو از جمله مواد مغذی است که به دلیل طبیت گرم آن از دوران کهن در تغذیه بسیار مورد توجه بوده، اما تحقیقات درباره این ماده مغذی کهن همچنان ادامه دارد. مقدار فسفر موجود در آن با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیز برابری می‌کند. 

گردو خون ساز و تصفیه کننده خون، درمان کننده بیماری‌های ریوی ومسکن دل پیچه است مربای گردو، ملین بوده و آپاندیس را تقویت می‌کند، خوردن آن از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری کرده و خوردن آن با انجیر و موز مقوی حواس و مغز است. چون گردو دارای مس می‌باشد بنابراین به جذب آهن در بدن کمک می‌کند گردو از بروز حمله قلبی جلوگیری می‌کند. 

گردو نیز از دسته میوه و خشکبار بسیار مفید و پرانرژی است. سرشار از منابع منیزیم، روی، مس، پتاسیم، ویتامین B1  B3، ویتامین E، آ و B8 می‌باشد. گردو در برخی از افراد باعث ایجاد حساسیت می‌شود. همچنین به دلیل داشتن ویتامین A برای تقویت چشم، مو و ناخن بسیار مفید است همچنین به دلیل دارا بودن کالری نسبتا زیاد از سستی و بی حالی جلوگیری کرده و باعث تقویت اعصاب می‌شود. 

ساير فوايد گردو: 

• گردو خون ساز و تصفیه کننده خون است. 

• گردو درمان کننده بیماریهای ریوی است. 

• گردو مسکن دل پیچه است. 

• اگر از گردو و عسل و مربا درست کنید برای اشخاص لاغر وتقویت و تحریک نیروی جنسی مفید است. 

• مربای گردو ملین بوده و آپاندیس را تقویت می‌کند. 

• خوردن گردو از تشکیل سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می‌کند. 

• خوردن گردو برای تقویت جنسی مفید است. 

• گردو را با انجیر و موز بخورید مقوی حواس و مغز است. 

• ۵۰ گرم برگ گردو را در یک لیتر آبجوش ریخته و بمدت چند دقیقه بجوشانید این جوشانده برای شست و شوی زخم ها و التیام انها بسیار مفید است . 

• چون گردو دارای مس می باشد بنابراین به جذب آهن در بدن کمک می کند. 

• از دیگر مزایای گردو کمک به بهبود خواب در افراد است، زیرا این ماده غذایی حاوی ملاتونین هورمونی است که باعث تنظیم خواب می‌شود. 

فوايد برگ گردو 

درمان ورم روده و معده: ۱۵ تا ۲۰ گرم برگ گردو را به مدت ده دقیقه در یك لیتر آب جوش دم كنید، برای ورم معده و روده به عنوان كرم كش ۳ فنجان در روز از این دم كرده را بنوشید. 

دم کرده برگ درخت گردو برای درمان ورم مفاصل مفید است. 

درمان خستگی و ورم: دم كرده ۵۰ گرم برگ گردو در یك لیتر آب را در آب وان بریزید این حمام آرام بخش خستگی است و ورم را بر طرف می كند همچنین در مورد مداوای سرمازدگی و بیماریهای پوستی تجویز میشود. 

درمان ورم لثه ولوزه: دم‌كرده فوق را به میزان حجمش با آب رقیق كنید و آن را غرغره كنید تا ورم لثه و لوزه شما درمان شود. 

جوشانده برگ درخت گردو درمان کننده سر درد ، سرمازدگی و بیماریهای پوستی است. 

دم کرده برگ درخت گردو برای درمان ترشحات زنانه و بیماری سل مفید است. 

برگ تازه درخت گردو حشرات موذی مانند بید و ساس را از بین می‌برد. 

شیره قسمت سبز میوه را اگر چند بار روی زگیل بمالید آنرا از بین می‌برد. 

هشدارها و مضرات: 

به هیچ وجه نباید در خوردن گردو افراط و از پنج عدد در روز بیشتر مصرف بشود، زیرا برای سلامتی زیان آور است.
 با وجود این که چربی‌های موجود در گردو جزو چربی‌های مفید محسوب می‌شوند، اما در هر حال این ماده‌ی غذایی چرب است و باید در مصرف آن دچار افراط نشوید.
زیاده روی در مصرف گردو، باعث ورم لوزه و زخم دهان می‌شود.  مخصوصا گردو برای گرم مزاج‌ها خوب نیست و معمولا بهتر است اینگونه افراد بعد از خوردن گردو دهان خود را بشویند و یا انار ترش و یا کمی سکنجبین یا سرکه بخورند.
کسانی‌که ناراحتی معده و کبد دارند نباید گردو بخورند.
کسانی که دچار حساسیت هستند گردو کمتر مصرف کنند.
خوابیدن در زیر درخت گردو به علت صدور فراوان گاز کربنیک در شب خطرناک است.
مغز گردو لطیف است و در اثر ماندن کهنه می‌شود و رنگ آن زرد یا قهوه‌ای و طعمش تند می‌شود و باعث مسمومیت خواهد شد و نباید از آن استفاده شود.



خبرگزاری‌دانشجو

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد