خانه » همه » مذهبی » پلکسر چشم (پلاسماجت) چیست و چگونه انجام می‌شود؟

پلکسر چشم (پلاسماجت) چیست و چگونه انجام می‌شود؟

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - پلکسر چشم (پلاسماجت) چیست و چگونه انجام می‌شود؟
عصراسلام: یک روش درمانی بدون نیاز به جراحی است که جایگزین موثری برای اقدامات جراحی مانند بلفاروپلاستی (اصلاح پلک)، لیفت صورت و گردن و جای زخم می‌باشد. Plexr یک روشی فوق پیشرفته می‌باشد که برای انقباض و سفت شدن پوست در فرآیندی که ۲-۴ هفته طول می‌کشد، انجام می‌شود.
پلکسر چین و چروک‌های پلک تحتانی و خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم راهم برطرف می کند. بطور کلی هرجا که پوست اضافی (excess skin) عامل ایجاد چین وچروک است، پلکسر قابل استفاده است. بویژه در پوست اطراف چشم و پوست دورلب ها ، گردن و حتی اطراف ناف. 

در این روش به هیچ عنوان از بخیه خبری نیست. به جای بریدن پوست اضافه یا استفاده از نور شدید لیزر، در این روش از پلاسما برای ایجاد یک قوس کوچک الکتریسیته استفاده می‌شود که می‌تواند سلول‌های سطحی پوست را با استفاده از گرمای اعمالی هدف قرار دهد. خصوصیت مهم این روش عدم نفوذ به لایه‌های عمیق پوست می‌باشد. لذا مشکلاتی مانند التهاب و قرمزی طولانی مدت، گوشت اضافه، تیرگی بعداز درمان و… بسیار کمتر دیده می‌شوند. 

پلکسر در نواحی زیر قابل استفاده است: 

• پلک بالایی 

• پلک پایینی 

• خطوط پنجه کلاغی گوشه چشم 

• لیفت ابرو 

• چروک بالای لب 

• چانه 

• چروک گردن 

هنگام  درمان، به علت سوختگی سطحی بر روی نقاط درمان شده لخته تشکیل می‌شود که بعد از یک هفته جدا شده و اثری از کبودی یا اسکار برجای نمی‌ماند. این در نتیجه عملکرد بسیار سطحی پلکسر است.
با توجه به مطالب فوق، ایمنی کار با پلکسر مشخص می شود چرا که فقط بر روی لایه‌ی سطحی پوست عمل کرده و از این لایه عبور نمی‌کند مگر اینکه پزشک بخواهد به لایه عمقی‌تر هم وارد شود. با این تکنولوژی عبور جریان الکتریکی؛ رادیوفرکانس و آسیب حرارتی وجود ندارد. برای مثال در موارد جوانسازی ناحیه  دورچشم، با عملکرد بسیار دقیق و متمرکز و همچنین عدم نشت جریان الکتریکی و امواج رادیویی، آسیب به عصب چشم وسایر بافت‌های اطراف رخ نمی‌دهد. 

پس از انجام پلکسر خصوصا در پلک‌های بالایی به مدت ۴-۵ روز تورم ایجاد می‌شود که ۲-۳ روز اول معمولا زیاد بوده و کم کم از بین می‌رود. زخم سطحی هم معمولا طی یک هفته ریزش پیدا می‌کند. این اعداد برای برخی افراد کمی بیشتر یا کمتر هستند. 

عوارض عمل پلکسر 

عوارض جانبی، فوری بوده و ممکن است شامل تورم و قرمزی در ناحیه تحت درمان به مدت دو تا سه روز باشد. فرایند بهبودی شامل پوسته پوسته شدن (که باید منتظر ماند تا خود به خود بریزند) طی یک دوره‌ی حدوداً یک هفته‌ای خواهد بود. 

درمان گاهی اوقات می‌تواند منجر به قرمزی و تورم طولانی مدت در حین بهبودی پوست شود. این وضعیت بخصوص هنگامی که پلک‌ها یا نواحی نزدیک به چشم درمان می‌شوند، محتمل است. برطرف شدن آن برای برخی از افراد ۷ تا ۱۰ روز بطول می‌انجامد. می‌توان در صورت لزوم از لوازم آزایشی برای پوشاندن عوارض درمان استفاده کرد اما نباید تا ۲۴ ساعت پس از درمان استفاده شوند. نتایج فوری بوده و طی دو تا چهار هفته بهبود پیدا می‌کنند.
منابع: ارکید، گرین‌لایف

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد