خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » پوتین: برای بدترین ها آماده شوید!/اعلام ساخت ارتش پهپادی توسط ارتش اوکراین/هشدار فرید زکریا درباره خطر شکست راهبرد غرب در جنگ اوکراین

دانلود کتاب های امتحان شده

پوتین: برای بدترین ها آماده شوید!/اعلام ساخت ارتش پهپادی توسط ارتش اوکراین/هشدار فرید زکریا درباره خطر شکست راهبرد غرب در جنگ اوکراین

پوتین: برای بدترین ها آماده شوید!/اعلام ساخت ارتش پهپادی توسط ارتش اوکراین

بین الملل تابناک: صد و سی و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

رئیس دومای روسیه: از استعفای جانسون درس عبرت بگیرید
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ – ۱۶:۱۸

رئیس دومای روسیه در کانال تلگرامی خود با اشاره به استعفای جانسون نوشت: این دلقک رفت.

به گزارش پایگاه خبری دومای روسیه، ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه گفت: دوست و همقطار نزدیک ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس جمهوری اوکراین که همان بوریس جانسون باشد، از سمتش به عنوان نخست وزیر انگلیس استعفا کرد. با وجود تمامی تلاش‌هایش او نتوانست به قدرت متصل بماند.

رئیس دومای روسیه ادامه داد: بوریس جانسون مسئول شلیک به شهرهای صلح طلب ما مانند بلگوگرود و کورسک است. مردم انگلیس باید این را بدانند. او یکی از ایدئولوژیست‌های اصلی به راه انداختن جنگ علیه روسیه و اوکراین است.

این مقام سیاسی دولت روسیه افزود، خوب است اگر رهبران کشورهای اروپایی به عواقب چنین سیاستی فکر کنند و از آن درس عبرت بگیرند.

هشدار فرید زکریا درباره خطر شکست راهبرد غرب در جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ – ۱۶:۱۶

فرید زکریا، ستون‌نویس و تحلیلگر واشنگتن‌پست در یادداشتی روز جمعه هشدار داده راهبرد کشورهای غربی علیه روسیه در جنگ اوکراین با خطر شکست روبرو است.

این تحلیلگر سرشناس در این مقاله که روز جمعه در واشنگتن‌پست چاپ شده تصریح می‌کند که هر برنامه جنگی بایستی پویا بوده، مدام تغییر پیدا کند و نوسازی شود.

او می‌نویسد: «هسته مرکزی راهبرد غرب دو محور داشته است: تأمین سلاح، آموزش و سلاح برای اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه. این ایده بنیادین هنوز هم با عقل جور در می‌آید، اما لازم است موازنه آن تغییر پیدا کند.»

فرید زکریا در ادامه خاطرنشان کرده است: «اکنون روشن است که جنگ اقتصادی علیه روسیه به آن خوبی که تصور می‌شد کار نمی‌کند. رئیس‌جمهور پوتین برای این موضوع که تحریم‌ها با مردم روسیه چکار می‌کند اهمیت کمتری قائل است تا اثری که این تحریم‌ها روی دولت دارند.»

فرید زکریا خاطرنشان کرده که طبق پیش‌بینی بلومبرگ، درآمدهای مسکو از محل فروش نفت و گاز در سال جاری میلادی به دلیل افزایش قیمت انرژی بیشتر از سال گذشته خواهد بود. روسیه سال گذشته ۲۳۶ میلیارد دلار درآمد از این طریق کسب کرد در حالی که در سال جاری این رقم به ۲۸۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

مطابق این تحلیل، «اصلی‌ترین مشکل جنگ‌افروزی اقتصادی علیه روسیه این است که به دلیل معاف شدن بخش انرژی از آن، فاقد گزندگی است، آن هم در شرایطی که اقتصاد روسیه، اساساً یک اقتصاد مبتنی بر انرژی است.»

او می‌نویسد: «ضمن آنکه متأسفانه غرب نمی‌تواند به راهکار توقف خرید انرژی از روسیه هم رو بیاورد چرا که عرضه کمتر در بازارهای جهانی تنها به افزایش قیمت‌ها منجر خواهد شد. اروپا به دلیل وابستگی خطرناک ه انرژی روسیه در دو دهه گذشته نمی‌تواند بدون گیر افتادن در ورطه یک رکود عمیق و ادامه‌دار وضعیت را تغییر دهد.»

فرید زکریا با توضیح درباره راهبرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته غرب باید اولویتش را شکست دادن او قرار دهد. او می‌نویسد: «به نظر می‌رسد راهبرد پوتین تحمیل هزینه به غرب و بازی با زمان است. او تصور می‌کند با افزایش مشقت‌های اقتصادی در این کشورها، ائتلاف ایجاد شده علیه او ترک برخواهد داشت.»

او با بیان این ادعا که آسیب‌پذیری اصلی پوتین در عرصه نظامی است نوشته با آنکه ارتش روسیه توانسته بر منطقه دونباس در اوکراین مسلط شود، اما این موفقیت در ازای هزینه‌های سنگین برای روسیه به دست آمده است. هزاران سرباز روسیه جانشان را از دست داده‌اند، تجهیزاتش تخریب شده‌اند و مهم‌تر از همه ارتش، جذب نیرو را دشوار می‌یابد.

او نوشته است: «سران کشورهای غربی باید این را دریابند که تحریم‌های اقتصادی در چارچوب زمانی‌ای که معقول باشد اثرگذار نخواهد بود. آها باید تا آنجا که می‌توانند عرضه انرژی را در دنیا افزایش دهند و آن تحریم‌هایی که برای غرب نسبت به روسیه بیشتر مشکل ایجاد می‌کنند عقب‌نشینی کنند.»

وی می‌افزاید: «در ضمن، آنها باید با قبول ریسک بیشتر حمایت نظامی از اوکراین را افزایش دهند. از بین بردن محاصره ادیسه یک پیروزی اقتصادی عظیم برای اوکراین و یک شکست نمادین برای روسیه خواهد بود.»

فرید زکریا در پایان نوشته که زمستان در حال نزدیک شدن است و خانوارها در اروپا ممکن است سوخت کافی برای گرم کردن منزلشان نداشته باشند. او با بیان اینکه با نشستن برف بر روی زمین، سربازان اوکراین بیرون راندن روسیه را دشوارتر خواهند یافت تأکید کرده است که زمان به نفع غرب نیست.

اعلام ساخت ارتش پهپادی توسط ارتش اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ – ۱۶:۰۹

اوکراین در حال ساخت “ارتش پهپادی” برای نظارت بر خطوط اصلی جبهه جنگ علیه روسیه است.

به گزارش نیوزویک، ابتکارعمل اهدای جهانی “United۲۴” ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در کنار ستاد کل نیروهای مسلح این کشور و وزارت اطلاع رسانی دیجیتال، تشکیل پروژه “ارتش پهپادی” را اعلام کرد.

این پروژه از اهداکنندگان بین‌المللی می‌خواهد تا به تامین مالی برای ارتش اوکراین بپردازند تا پهپاد خریداری کند.

میخایلو فدروف، معاون نخست وزیر اوکراین در توئیتی گفت که بیش از ۶.۷ میلیون دلار برای این پروژه اهدا شده و ده‌ها فروند پهپاد نیز به اوکراین داده شده است.

وی همچنین اعلام کرد که ارتش اوکراین دست کم دو سیستم پهپادی “وارمیت” مجهز به مواد منفجره برای انجام حملات شبیه به “کامیکازه” (انتحاری) خریداری کرده است.

وی همچنین در توئیتش نوشت: نخستین بخش از پهپادهایی که مورد احتیاج اوکراین است به خط مقدم جبهه جنگ علیه روسیه رسیده است. آنها اکنون به عنوان سربازان واقعی در داخل نخستین ارتش پهپادی جهان فعالیت خواهند کرد. هرکدام از این پهپادها زندگی مردم را نجات می‌دهند و اوکراین را به پیروزی نزدیکتر می‌کنند.

اوکراین امیدوار است که ۲۰۰ پهپاد تاکتیکی شناسایی را با هدف نظارت مستمر خط مقدم و تشخیص مواضع تهاجمی به عنوان بخشی از این پروژه ارتش پهپادی خریداری کند. اهداکنندگان بین‌المللی نیز به تامین مالی مستمر و آموزش کنترل‌کننده‌های پهپادها ادامه خواهند داد.

لاوروف: غرب به اوکراین اجازه مشارکت در روند صلح را نمی دهد
۱۴۰۱/۰۴/۱۷ – ۱۶:۰۸

وزیر خارجه روسیه گفت که غرب به اوکراین اجازه مشارکت در روند صلح را نمی دهد و این برای مسکو قابل قبول نیست .

به گزارش الجزیره، سرگئی لاوروف روز جمعه در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۲۰ در بالی که به میزبانی اندونزی در حال برگزاری است، اظهار داشت که کشورش آماده انجام مذاکرات با اوکراین و ترکیه بر سر صادرات غلات است اما نمی‌داند چه زمانی این مذاکرات انجام خواهد شد.

لاوروف تاکید کرد که ما به دنبال کسی برای برگزاری این نشست نخواهیم دوید اما آماده ایم.

او گفت: تمرکز غربی‌ها در نشست گروه ۲۰ معطوف به انتقاد از روسیه بود تا حل مشکلات اقتصادی. لاوروف در عین حال تصریح کرد که آمریکا مذاکرات با اوکراین را تحریم و آن را رها کرد نه روسیه.

لاوروف همچنین در خصوص مناسبات میان مسکو و پکن گفت که ما به توسعه و گسترش مقیاس همکاری خود با چین ادامه خواهیم داد.

همچنین به نوشته اسپوتنیک، لاوروف با بیان این که برخی کشورها در جریان نشست گروه ۲۰ از حملات روسیه علیه اوکراین حمایت نکردند گفت: اگر کشورهای غربی قصد شکست دادن روسیه در میدان جنگ با توجه به اوضاع پیرامون اوکراین را دارند، دیگر چیزی برای گفت‌وگو با آنها وجود ندارد.
او افزود که غربی ها به جای گفت و گو درباره مشکلات اقتصادی، به انتقاد و حمله علیه روسیه پرداختند.

لاوروف گفت که تعدادی پرسش از همتایان غربی خود در گروه ۲۰ داشتم اما پاسخ روشن و صریحی از آنها دریافت نکردم.

پوتین: برای بدترین ها آماده شوید!

ولادیمیر پوتین خطاب به مقامات کی‌یف با بیان اینکه اقدامات روسیه در اوکراین تازه شروع شده است، از مقامات این کشور خواست با پذیرش شرایط مسکو یا تن به مذاکره بر سر پایان درگیری‌ها دهند یا خود را برای بدترین‌ها آماده کنند.

به گزارش شبکه خبری “اسکای نیوز”، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در اظهاراتی تاکید کرد که آماده گفت‌وگو بر سر پایان جنگ است. وی در عین حال به کسانی که از انجام این کار امتناع می‌کنند هشدار داد که باید بدانند هر چه این درگیری بیشتر طول بکشد، معامله با ما دشوارتر خواهد بود.

پوتین که این سخنان را در مقابل رهبران پارلمان روسیه بر زبان می آورد، خطاب به مقامات کی‌یف افزود که باید به سرعت شرایط مسکو را بپذیرند یا برای بدترین ها آماده شود. وی همچنین تاکید کرد که اقدام مسکو علیه کی‌یف تازه شروع شده‌ است.

وی همچنین غرب را به دامن‌زدن به خصومت‌ها متهم کرد و گفت که اروپا و آمریکا می‌خواهند تا آخرین اوکراینی با ما بجنگد.

رئیس‌جمهوری روسیه جنگ اوکراین را یک تراژدی برای مردم این کشور دانست و در عین حال گفت «همه باید بدانند که ما هنوز هیچ کاری را به طور جدی شروع نکرده ایم».

پوتین خاطرنشان کرد که زمزمه‌هایی شنیده‌ایم که می‌خواهند ما را در میدان جنگ شکست دهند، بگذارید تلاش خود را بکنند.

اشاره پوتین در خصوص پذیرش شرایط مسکو از سوی اوکراین، قبول حاکمیت روسیه بر شبه‌جزیره کریمه، استقلال مناطق جدایی‌طلب تحت حمایت مسکو در شرق اوکراین و پذیرش وضعیت موجود از جمله دستاوردهای اخیر مسکو از زمان حمله نیروهای نظامی در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) است.

دیدار سناتورهای آمریکایی با زلنسکی

دفتر ریاست جمهوری اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور با هیاتی از سناتورهای آمریکایی در کی‌یف دیدار کرده است.

به گزارش رویترز، لیندزی گراهام سناتور جمهوری خواه از کارولینای جنوبی و ریچارد بلومنتال سناتور دموکرات از کانکتیکات روز پنجشنبه وارد اوکراین شدند.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری اوکراین، زلنسکی با آن‌ها در مورد نیاز اوکراین به سامانه‌های بیشتر دفاع هوایی قبل از شروع سال تحصیلی در اوکراین در ماه سپتامبر (شهریور) گفت وگو کرده است.

زلنسکی گفت: ما باید چنین سطحی از امنیت را بدست آوریم تا مردم اوکراین از زندگی در کشور خود هراسی نداشته باشند.

لیندزی گراهام و ریچارد بلومنتال از حامیان قطعنامه سنا برای معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم هستند.

گراهام در مصاحبه‌ای مشترک با حضور بلومنتال به رویترز ادعا کرد که این لایحه روسیه را در «رده ایران، سوریه و کره شمالی» قرار می‌دهد.

گراهام همچنین گفت که این لایحه تقریباً از حمایت تمام اعضای سنا برخوردار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پیش از این نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از درخواست اوکراین از کنگره ایالات متحده برای معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم حمایت کرده بود.

نانسی پلوسی در مصاحبه با شبکه “ام اس ان بی‌سی” در پاسخ به این پرسش که آیا او از این درخواست اوکراین حمایت می‌کند؟، گفت: کاملا از این درخواست حمایت می‌کنم و مدتی است که این امر را دنبال کرده‌ام. اگر روسیه در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار نگیرد، باید این فهرست را پاره کنیم.

پلوسی ادعا کرد: رهبر یک قدرت هسته‌ای به کشوری دیگر حمله کرده و به استفاده از تاکتیک‌های هسته‌ای تهدید کرده و سربازان خود را به تجاوز به کودکان و مادران و آدم ربایی کودکان ترغیب کرده است. این اقدامات خشن خارج از محدوده رفتار انسان‌های متمدن است.

بلاروس: آمریکا به دنبال جنگ مستقیم با روسیه است

رئیس اطلاعات نظامی بلاروس پنجشنبه شب هشدار داد که آمریکا در حال برنامه ریزی برای جنگ مستقیم با روسیه و مینسک است.

به گزارش راشا تودی، روسلان کاسیگین ادعا کرد: سناریوی جنگ مستقیم با روسیه و بلاروس به دلیل شکست جنگ نیابتی در اوکراین و دیگر راه‌های آسیب به این دو کشور محتمل‌تر شده است.

وی افزود: لهستان و همچنین کشورهای بالتیک در حال تبدیل شدن به صحنه آمادگی آمریکا برای آغاز درگیری خونین جدید در اروپا و علیه روسیه و متحدان این کشور است.

او گفت که احتمال تشدید تنش به طور فزاینده‌ای افزایش یافته زیرا غرب درحال رسیدن به این نتیجه است که روش‌های سنتی مقابله با روسیه و بلاروس نتایج لازم را ندارد.

رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته است که روسیه را به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی کند.

کانادا ۳۹ خودروی زرهی به اوکراین ارسال می‌کند

آنیتا آناند وزیر دفاع کانادا گفت که این کشور در اواخر تابستان سال جاری ۳۹ خودروی زرهی ساخت شرکت جنرال داینامیکس را به اوکراین ارسال می‌کند تا به دفاع کی یف در برابر تهاجم روسیه کمک کند.

این خودروها که اصطلاحا خودروی زرهی پشتیبانی و رزمی نام گرفته‌اند در کارخانه جنرال داینامیکس مستقر در لندن و انتاریو تولید می‌شوند و می‌توانند به عنوان آمبولانس، خودروهای تعمیر و نگهداری و بازیابی یا برای حمل نیرو استفاده شوند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هفته گذشته در پایان نشست ناتو در مادرید به ارسال این تجهیزات به اوکراین اشاره کرده بود.

این خودروها بخشی از حمایت نظامی ۵۰۰ میلیون دلاری کانادا از اوکراین است که در بودجه این کشور معرفی شده است.

وزیر دفاع کانادا همچنین اعلام کرد این ۳۹ خودرو علاوه بر ۳۶۰ دستگاه خودروی زرهی است که دولت کانادا در سال ۲۰۱۹ با شرکت جنرال داینامیکس قرارداد بسته است.

وی توضیح داد: این ۳۹ خودرو تا پایان تابستان امسال به اوکراین ارسال می‌شوند و ظرف چند ماه آینده نیز ۳۶۰ خودروی زرهی دیگر نیز به اوکراین خواهند رسید.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها