خانه » همه » مذهبی » چادر (پوشش مستحب)

دانلود کتاب های امتحان شده

چادر (پوشش مستحب)


چادر (پوشش مستحب)

۱۳۹۸/۰۵/۰۵


۱۷۱۰ بازدید

سلام من از چادر بدم می اید اما مانتو می پوشم با پوشش کامل ایا گناه می کنم که چادر نمی پوشم

ضروری بودن حفظ حجاب 

در اسلام پوشش برای زن در برابر نامحرم واجب است و البته دارای حدود وشرایطی است. لازم به ذکراست که پوشیدن چادر واجب نیست بلکه بهترین وبرترین حجاب که همه حدود پوشش اسلامی بطور کامل در ان رعایت می شود ،چادر است.

چرا چادر؟

در واقع بوسیله چادر علاوه بررعایت حدودشرعی، امنیت و آرامش بیشتری برای خانم ایجاد میشود. اصولا در حجاب باید کل بدن خانم و همه موهای او به جز گردی صورت ودست ها تامچ را بدون ارایش راپوشانده شود (حتی ارایش کم وداشتن زینت حرام است ) ، ودر ضمن باید تمام برجستگیهای بدن وحجم بدن نیزاز نامحرم پوشانده شود.

همچنین کیفیت ورنگ ومدل حجاب باید محرک ومهیج وموجب جلب توجه نامحرم نشود واگر رنگ ومدل موجب تحریک وجلب توجه شود پوشیدن این نوع پوشش در برابر نامحرم جایز نیست و خانم بدینوسیله مرتکب گناه می شود. 

نوعا با غیر چادر وبا مانتوهای تنگ موجود در بازار حدود حجاب رعایت نمی شود و خانم با پوشیدن این نوع مانتوها حجاب را رعایت نمی کند بلکه مرتکب گناه هم می شود؛ 

در مورد ویژگی های حجاب چادر می توانید این مقاله را مطالعه کنید: چادر، حجاب برتر

چه نوع مانتویی مناسب است؟

بله اگر مانتو به حدی گشاد باشد که اصلا حجم بدن و برجستگی های بدن خانم در ان نمایان نباشد و با روسری ویا مقتعه های بلند که موها وزیر چانه و حجم سینه ها را پوشش کامل داده شود این نیز حجاب کاملی خواهد بود. می توانید به صورت کامل تر مطلب شرایط پوشش غیر چادر را مطالعه فرمایید.

ممکن است این مطلب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها