خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » چرا باید نوزادان تازه متولد شده را برای تغذیه از خواب بیدار کرد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

چرا باید نوزادان تازه متولد شده را برای تغذیه از خواب بیدار کرد؟

‏ سؤال روز شصت و هفتم تولد

چرا باید نوزادان تازه متولد شده را برای تغذیه از خواب بیدار کرد؟

نوزادان تازه متولد شده در چند هفته نخست به کرات نیاز به تغذیه دارند، جزئیات بیشتر را در این بخش بیابید.‏


چرا باید نوزادان تازه متولد شده را برای تغذیه از خواب بیدار کرد؟
به توصیه آکادمی اطفال آمریکا (AAP)  نوزاد در دو هفته نخست (یا تا زمانی که وزن هنگام تولد خود را جبران نکرده است) نباید بیش از 4 ساعت متوالی به خواب رود و در صورت وقوع آن بایستی جهت تغذیه او را از خواب بیدار کنید. اما آیا می دانید به چه علت لازم است مرتباً و به دفعات زیاد نوزاد تازه متولد شده خود را تغذیه نمایید؟
 
* شکم کودک به راحتی خالی می شود. بخشی از آن ناشی از این واقعیت است که نوزادان شیر مادر را خیلی راحت و سریع (سریعتر از شیر خشک) هضم می کنند. این هضم سریع، همراه با شکم کوچک دلبندتان (که در 2 هفته اول فقط کمی بزرگتر از یک توپ پینگ پنگ است) به این معنی می باشد که نیاز فیزیولوژیکی نوزاد ایجاب می کند هر دو تا سه ساعت یکبار تغذیه شود. (در صورتی که نوزاد با با شیر خشک تغذیه شود، می تواند فاصله 4 تا 5 ساعتی یا این حدود را در ماه نخست تولد برای تغذیه داشته باشد، به این دلیل که شیر خشک مدت زمان بیشتری برای هضم نیاز دارد).
 
* او ممکن است در میان گرسنگی به خواب رود. در بیشتر مواقع، نوزادان نشانه های گرسنگی (صدای ملچ و ملوچ لب، دهان گردی، مکیدن انگشت) را از خود نشان خواهند داد و زمانی که شکمشان خالی است به شدت به گریه افتاده و به شما پیام می دهند که آماده تغذیه آنها باشید. اما در طول چند هفته نخست آرام و خواب آور خانه، نوزادان گاهی ممکن است در میان آلارم تغذیه به خواب روند. 
 
* کودک نیاز به افزایش وزن دارد. تغذیه ناکافی می تواند سرعت افزایش وزن نوزاد تازه متولد شده را آهسته سازد. (نوزادان تازه متولد شده بسته به شیوه زایمان، به طور معمول در چند روز نخست پس از تولد بین 5 تا 10 درصد از وزن بدن خود را از دست می دهند و لازم است در چند هفته نخست این وزن از دست رفته جبران شود). عدم تغذیه کافی در چند روز نخست همچنین می تواند عوارضی مرتبط با زردی و قند خون پایین را ایجاد کند.
 
* لازم است میزان شیر خود را افزایش دهد. عدم تغذیه کافی و مرتب موجب کند شدن تولید شیر می شود. در حال حاضر شما تنها کافی است چرخه عرضه و تقاضا را برقرار سازید که باعث می شود مقدار مناسب شیر جهت رفع نیازهای فرزندتان پمپاژ شود. در صورتی که به مدت طولانی از سینه خود شیر خارج نکنید، ممکن است میزان تولید شیر در سینه کاهش یابد.
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها