خانه » همه » مذهبی » چرا بهتر است لیموترش منجمد مصرف کنیم؟

دانلود کتاب های امتحان شده

چرا بهتر است لیموترش منجمد مصرف کنیم؟

عصراسلام: اغلب افراد لیمو را بدون پوست استفاده می‌کنند و پوست این میوه که سرشار از خواص پنهان است دور ریخته می‌شود در حالی‌ که استفاده از پوست لیمو برای مقابله با غده‌های سرطانی و تنظیم سطح کلسترول بدن بسیار قدرتمند عمل می‌کند. استفاده از پوست لیمو به عنوان یکی از روش‌های گیاهی و طبیعی برای درمان عفونت‌ها پیشنهاد می‌شود و برای درمان انگل و میکروب‌های قوی می‌تواند استفاده شود.

لیموی منجمد را می‌توانید برای چند ماه در فریزر نگهداری کنید و اگر این مخلوط را به یک لیوان آب تمیز اضافه کنید و قبل از صبحانه بنوشید، به احیای بسیاری از سیستم‌های بدنتان کمک می‌کنید. خواص بی‌شمار این نوع استفاده به این دلیل است که آب میوه پس از ذوب شدن سریع‌تر توسط بدن جذب می‌شود. روند شوک انجماد به خلاص شدن از شر مواد مضری که در فرآوری با مواد شیمیایی می‌توانند وارد پوست شوند، کمک می‌کند.
برش‌های یخ زده لیموترش دارای ترکیبات اساسی هستند که ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن سطح کلسترول را نرمال و از پیشرفت سرطان جلوگیری می کنند. علاوه بر این، غنی از مواد مغذی مانند ویتامین های A ، B6، C و E، آهن، زینک، پتاسیم، فیبر و پروتئین است.
برش های یخ زده لیموترش حاوی فلاونوئیدها و لیمونوئیدها هستند که برای تقویت سلول ها و مبارزه با رادیکال های آزاد شناخته شده اند. مطالعات نتایج مثبتی را در مبارزه با تومورها، دیابت، تنظیم سطح قند خون، فشار خون و باعث کاهش وزن می شوند. 

چگونه لیموترش را فریز کنیم؟

لیمو ترش را به قطعه‌های کوچک ببرید و به شکل هلالی برش بزنید.

بریدن لیمو ترش به برش‌ها و تکه‌های کوچک‌تر قبل از فریز کردن باعث می‌شود، قوام لیمو ترش حفظ شود.

تکه‌های لیمو را روی یک قالب بچینید و به مدت ۲ تا ۳ ساعت در فریزر بگذارید تا زمانی که آب لیمو به طور کامل منجمد شود.

اگر لیمو‌ها سفت شوند با فشار دادن عصاره آن خارج نمی‌شود یعنی لیمو به طور کامل یخ زده است.

برش‌های لیمو را وقتی به طور کامل منجمد شد به یک کیسه پلاستیکی زیپ دار منتقل کنید و سپس در فریزر قرار دهید.

زمانی که به لیمو نیاز داشتید می‌توانید یکی از برش‌های لیموی درون کیسه را بیرون بیاورید و استفاده کنید.
می‌توانید لیمو ترش‌ها را کامل و بدون برش دادن منجمد کنید. برای اینکه بتوانید لیموترش را در فریزر نگهداری نمایید ابتدا:

لیمو ترش را با دقت فراوان بشویید، زیرا پوست لیمو را با مواد نفتی می‌پوشانند که سالم‌تر باقی بماند؛ به همین دلیل باید لیمو را خوب بشویید.

سپس لیمو‌ها را یک ساعت روی دستمالی بگذارید تا دور تا دور لیمو خشک شود.

پس از خشک شدن کامل پوست لیمو، آن را داخل نایلون فریزر یا زیپ پک بگذارید.

قبل از این که کیسه را گره بزنید، تا جایی که می‌شود هوای داخل آن را خالی کنید تا هیچگونه هوایی داخل آن باقی نماند.

لیمو‌ها را داخل فریزر بگذارید و برای زمستان نگهداری کنید.
چگونه از لیموترش یخ زده استفاده کنیم؟

پس از یخ زدگی لیموترش‌ها آنها را داخل ظرف شیشه‌ای رنده کرده و ظرف را در فریزر نگه دارید و هر زمان که خواستید از آن استفاده کنید. توصیه می‌شود از پوست رنده شده به عنوان مواد افزودنی در تهیه سالاد، سوپ، آب میوه و حتی در سس‌های خانگی استفاده کنید.
چرا لیموترش را فریز می کنیم؟
بر اساس اظهارات متخصصان مواد مغذی بیش از آب لیموترش در پوست آن وجود دارد و به همین دلیل پیشنهاد می شود لیموترش را منجمد کرده سپس برای اهداف غذایی و مراقبت از پوست آنها را استفاده کنید.
لیموترش یخ زده حاوی ترکیبات مقابله با سرطان است

بر اساس نتایج مطالعات لیموترش حاوی ترکیبات مفید برای مقابله با سرطان از جمله ویتامین C، گلیکوزیدها، پکتین و لیمونن است. لیموترش همچنین سرشار از پلی‌فنول می‌باشد که به‌عنوان آنتی‌اکسیدان، تاثیرات ۱۰۰درصد مثبت روی سلول‌های سرطانی دارد.

دفع مواد زائد و سمی بدن

بر اساس تحقیقات انجام شده برش های لیموترش یخ زده در حذف تمام مواد زائد سمی از بدن انسان از خود پتانسیل لازم را نشان داده اند و همین دلیل استفاده از آنها در درمان بیماران مبتلا به سرطان گزینه مفیدی است.

 پوست

آرایشگران همیشه با این حقیقت موافق هستند که پوست لیموترش به عنوان یک لایه بردار عالی نه تنها پوست مرده را از بین می برد بلکه باعث مرطوب شدن آن می شود.



منابع: دکترسلام، خراسان، نمناک

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها