خانه » همه » آموزشی » چرا همسرم به من بی اعتماد است؟

چرا همسرم به من بی اعتماد است؟

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - چرا همسرم به من بی اعتماد است؟

 

?گروه روانشناسی و مشاوره خانواده

چرا همسرم به من بی اعتماد است؟

هر چند زندگي با يک فرد بي اعتماد به نظر مشکل مي رسد، اما اگر يک همسر بي اعتماد داريد توصيه هاي زير مي تواند به داشتن رابطه اي با تنش کمتر با همسرتان کمک کند:

❤️ توقعات غيرواقعي نداشته باشيد

در صورتي که بي اعتمادي و بدرفتاري همسرتان تحت تأثير دوران کودکي اوست، نبايد انتظار اين را داشته باشيد که اين مشکل به سرعت رفع شود. گاهي اين طور به نظر مي رسد که تلاش شما به منظور ايجاد اعتماد و خوش بيني، نه تنها ثمري ندارد، بلکه موجب افزايش خصومت او نسبت به شما مي شود و شما را بيش از پيش نسبت به بهبودي شرايط مأيوس مي کند. اگر قادر به پذيرش همسر بي اعتماد خود هستيد و همزمان اميد به درمان داريد، شرايط بهتري براي تحمل بدرفتاري هاي ناشي از بي اعتمادي خواهيد داشت.

❤️صبورانه اعتمادش را جلب کنيد

برقراري رابطه با چنين فردي و جلب اعتماد او، مستلزم عملکرد سنجيده و شکيبايي بسيار است؛ بنابراين به تدريج و بدون هيچ گونه فشار و يا اجباري وارد رابطه با او شويد و اجازه دهيد که اندک اندک به شما اعتماد کند. به ياد داشته باشيد که به همسر خود درباره اعتماد فرصت لازم را بدهيد و اصرار زود هنگام در اين باره نداشته باشيد؛ براي مثال نگوييد: «چرا تو نمي تواني به من اعتماد کني؟» اگر چنين کنيد فرضيه همسرتان مبني بر اين که شما فردي انتقادگر هستيد، به اثبات خواهد رسيد و در نتيجه با شما مقابله خواهد کرد.

❤️اگر چه سخت است؛ اما از او خشمگين نشويد

طبيعي است که شما در برابر بدبيني، اتهامات، سرزنش ها و بدرفتاري هاي او، با خشم و ناراحتي از خود واکنش نشان مي دهيد. اما مشکل اين جاست که اين فرد از آن جا که به شما بي اعتماد است، دقيقاً انتظار همين رفتار را از سوي شما دارد. 

?ارامش سهم همه ماست

تیم روانشناسی ماز

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد