خانه » همه » مذهبی » چشم برزخی

چشم برزخی


چشم برزخی

۱۳۹۷/۰۲/۲۹


۱۳۸۶ بازدید

سلام و خسته نباشیدمیخواستم بدونم که چشم سوم از نظر قرآن و علم به چه چیزی گفته میشه ، چطور باز میشه ، علائمش چیه و …ممنون

پاسخ: در این رابطه به چند نکته توجه نمایید:1- هدف دین و زندگی انسان رسیدن به کمال است و کمال انسان در قرب الهی و شکوفا نمودن توانایی های خود است. علامت انسان کامل این است که بتواند در جامعه و محیط اطراف خود تاثیر مثبت بگذارد و هدایت گر جامعه باشد. رسیدن به قدرت تجرد و مانند آن اگر چه ممکن است برای انسان پیش بیاید ولی هدف نیست و اگر کسی حتی در دنیا به این قدرت نرسد در عالم برزخ حتما آن را درک خواهد کرد.2-رسیدن به تجرد برزخی و باز شدن چشم برزخی نیاز به سال ها خودسازی، ریاضت و طی مراحل عرفان زیر نظر اساتید خاص دارد و اینطور نیست که کسی تنها با مدتی ذکر گفتن به این قدرت برسد.3 منظور از چشم برزخی ! چشمی است که شخص به وسیله آن حقیقت وباطن عمل را ببیند ، چون هر عملی که انجام می گیرد ظاهری دارد وباطنی ! مثلا خوردن مال حرام ! ظاهری دارد وباطنی ؛ ظاهر آن یک غذای لذیذی است وباطن آن آتش وفلزات گداخته است که شخص می خورد!
دیدن باطن عمل ، مربوط به اعمال صالحی است که شخص انجام می دهد ودر اثر عبادت وانجام واجبات وترک محرمات به دست می آید وخود شخص ، در به دست آوردن چنین چشمی نقش مؤثری دارد وآن زمانی است که شخص به مرحله یقین برسد. والبته خداوند نیز به دلیل سخاوت وبخیل نبودنش پاداش کسی را که بخواهد از باطن اعمال خبر داشته باشد ، چنین می دهد: دردنیا باطن عمل را دیدن ودر آخرت نتیجه وثمره عمل را !
و به این دلیل باطن عمل را می بیند که چون در مرحله یقین همه چیز ، شهود ونمود واقعی خودش را نشان می دهد، نه زینت وزیوری که شیطان برای فریب انسانها آن را آراسته کرده است ! پس به د ست آوردن چشم برزخی ؛ نتیجه وضعی رسیدن به مرحله شهود و معرفت یقینی است !

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد