خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » چند تغییر در نحوه استفاده از فناوری توسط چین به دلیل شیوع ویروس کرونا ‏

دانلود کتاب های امتحان شده

چند تغییر در نحوه استفاده از فناوری توسط چین به دلیل شیوع ویروس کرونا ‏

چند تغییر در نحوه استفاده از فناوری توسط چین به دلیل شیوع ویروس کرونا ‏

شیوع ویروس کشنده کرونا در چین میلیونها نفر را مجبور به خانه نشینی کرده، بسیاری از صنایع متحمل ضرر و زیان شده و برای ‏مدت زمان طولانی بر اقتصاد چین و کشورهای دیگر تأثیر گذاشته است. ‏


چند تغییر در نحوه استفاده از فناوری توسط چین به دلیل شیوع ویروس کرونا ‏
نحوه استفاده از فناوری برای آندسته از افرادی که از خانه‌های خود بیرون نیامده و سعی در پیشگیری از ابتلاء به این عفونت دارند نیز دستخوش تغییراتی شده است. شرکت‌های فنی بر آن شده‌اند که در نحوه ارائه خدمات خود خلاقیت به خرج دهند. مشاغل و اماکنی همچون سالن‌های بدن سازی که پیش از این به صورت گروهی و با تجمع افراد کلاسهای خود را برگزار می‌کردند، اکنون در حال ارائه پیشنهادات و خدمات به صورت مجازی هستند.

در این بخش برخی از بزرگترین تغییرات ایجاد شده در نحوه استفاده از فناوری توسط چین در طی یک ماه گذشته را معرفی می‌کنیم.
 

تحویل مواد غذایی بدون نیاز به برخورد حضوری

به دلیل آنکه بسیاری از افراد مجبور به خانه نشینی شده‌اند و مواد غذایی به سرعت در فروشگاه‌ها به اتمام می‌رسند، بعضی پرسنل شجاع تحویل دهنده مواد غذایی قدم پیش گذاشته و به افراد گرسنه و ناتوان از تهیه مایحتاج  روزانه خود خدمات رسانی می‌کنند.
اما مانند هر شخص دیگری، پیک‌ها نیز باید از خود در برابر کرونا ویروس محافظت نمایند.اما مانند هر شخص دیگری، پیک‌ها نیز باید از خود در برابر کرونا ویروس محافظت نمایند. میتوان (Meituan) از جمله نخستین شرکتهایی است که تحویل مواد غذایی «بدون تماس» را در چین معرفی کرد. نحوه عملکرد آن در اصل به این صورت است که مایحتاج مشتری را در یک ناحیه مشخص از ساختمان قرار داده و فرد بدون تماس با مأمور تحویل دهنده، خود اقدام به برداشتن آن می‌کند. این شرکت همچنین قفسه‌های قابل بازیافت از وعده‌های غذایی را برای کادر درمانی بیمارستانهای ووهان نصب نمود.

در چند هفته گذشته KFC و Pizza Hut شروع به انجام خدمات مشابهی کرده به طوری که اقدامات انجام شده فراتر از تحویل غذا پیش می‌رود. بر اساس اعلام وزارت بازرگانی چین، چندین شرکت تجارت الکترونیکی نیز جهت جلوگیری از شیوع عفونت، تحویل درب منزل بدون تماس را ارائه می‌دهند.
 

برگزاری آنلاین کلاسهای درسی

تصور کنید کلاسهای درس خود را از طریق اینترنت برگزار کنید. این در واقع همان اتفاقی است که در چین رخ می‌دهد، به طوری که سایتهای ویدئویی مانند Yuoku پس از به تعلیق درآمدن کلاسهای درس به دلیل شیوع ویروس کرونا، کلاس‌هایی را برای دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه به صورت مجازی برگزار کرده‌اند.

سایر شرکتهای آموزش آنلاین از جمله New Oriental Group بزرگ‌ترین شرکت خصوصی آموزش چین و شرکتهای دیگر نیز کلاسهای رایگان را در طول این بیماری همه گیر ارائه می‌کنند.

البته اتفاق غیر عادی‌تر آن است که سالن‌های بدن سازی نیز برای کمک به تناسب اندام و سلامت مشتریان خود اقدام به برگزاری کلاسهای خود به صورت مجازی کرده‌اند. در گزارش رسانه‌های محلی آمده است که باشگاه‌های بدن سازی پس از تعطیلی اجباری، در پلتفرم‌های ویدئویی همچون Douyin کلاسهای آمادگی جسمانی خود را برگزار می‌کنند.
 

پر کردن خلاء سینما به‌ وسیله پلتفرم‌های ویدئویی

کرونا ویروس به سینماها نیز رحم نکرده و موجب تعطیلی آنها شده است، اما در این میان پلتفرم‌های ویدئویی با رقابت در آخرین عناوین فیلم‌های مطرح از آن سود می‌برند.

اکنون بسیاری از اپلیکیشن‌ها خدمات پخش فیلم‌های سینمایی را برعهده گرفته‌اند. در کشور چین کمپانی فیلم سازی Huanxi Media نیز فیلم‌هایی را بر روی پلتفرهای خود به نمایش گذاشته است. بسیاری از فیلم‌هایی که قرار بود در سینما به نمایش گذاشته شوند اکنون در پلتفرم‌های ویدئویی قرار داده شده‌اند.

پلتفرم‌های ویدئویی تنها برای وقت کشی بکار گرفته نمی‌شوند. سکنه ووهان که ویروس کرونا نخستین بار در آن شیوع پیدا کرد در حال حاضر تحت قرنطینه قرار دارند و برای به اشتراک گذاشتن جدیدترین اخبار یا فیلم‌هایی «جالب» از خود در طول اجبار به خانه نشینی از اپلیکیشنهای ساخت و به اشتراک گذاری فیلم کوتاه استفاده می‌کنند.
 

خرید خانه به‌وسیله واقعیت مجازی (VR)

به نمایش گذاشتن خانه جهت جلب مشتری از طریق واقعیت مجازی یا VR مدتی است که به روی کار آمده است، اما با وجود خانه نشینی بیشتر خریداران، شرکت‌های املاک و مستغلات امیدوارند این فناوری بالأخره محبوبیت خود را به دست آورد. بزرگ‌ترین سایت طبقه بندی شده 58.com و دیگر سایتهای املاک خدمات رسان VR در زمان محدود، خدمات آنلاین و زنده را به خریداران جهت انتخاب خانه بدون نیاز به مراجعه حضوری ارائه می‌کنند.
اکنون بسیاری از افراد می‌توانند از طریق بستر اجتماعی یا پلتفرم‌های مشاوره پزشکی با انجمن‌های پزشکی و بسیاری از پزشکان به صورت آنلاین در ارتباط باشند.البته بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند خانه خود را بر اساس VR و تنها با دیدن آن در واقعیت مجازی خریداری نکنند، به ویژه آنکه نمی‌توانند جزئیات خانه را به چشم ببینند. اما سایر خدمات مانند وقت ملاقات با پزشک و از آن جمله نیز به صورت آنلاین درآمده‌اند. اکنون بسیاری از افراد می‌توانند از طریق بستر اجتماعی یا پلتفرم‌های مشاوره پزشکی با انجمن‌های پزشکی و بسیاری از پزشکان به صورت آنلاین در ارتباط باشند.

انجام بازی به منظور رهایی از کسالت

در صورتی که بخواهید بدانید افرادی که مجبور به خانه نشینی شده و حوصله‌شان سر می‌رود چه کارهای دیگری انجام می‌دهند، جواب آنقدر که تصور می‌کنید شوکه کننده نخواهد بود چرا که بیشتر این افراد به بازی روی می‌آورند. بازی‌های آنلاین آنقدر به محبوبیت رسیده‌اند که بسیاری از سرورها مانند Game for Peace نسخه‌های ارتقاء یافته برخی بازی‌ها را در اختیار افراد قرار داده‌اند.

در حالی که تماشای فیلم از سینما، گرد همایی‌ها و سایر رویدادهای این چنینی چند هفته‌ای است که لغو شده‌اند، علاقه‌مندان بازی‌های اینترنتی اکنون وقت بیشتری صرف انجام سرگرمی‌های مورد علاقه خود می‌کنند.

در حالی که صنعت بازی و سرگرمی از شیوع این ویروس خطرناک یعنی کرونا بهره مند بوده است، هم شرکتهای بازی سازی و هم خود افرادی که این بازی‌ها را انجام می‌دهند به منظور متوقف ساختن این ویروس مرگبار کمک‌های مالی زیادی را اهداء کرده‌اند. شرکت‌های فناوری محلی متعهد شده‌اند میلیونها یوان و همچنین تجهیزات پزشکی و حتی توان محاسباتی هوش مصنوعی و الگوریتم‌های تحقیق ژنومی را اهداء نمایند.
 

استفاده از پهباد جهت کمک رسانی

در بعضی از مناطق به شدت آسیب دیده، پهباد یا هواپیماهای بدون سرنشین با حمل تجهیزات پزشکی و نمونه‌های بیماران به نجات جان افراد آمده‌اند. این امر موجب صرفه جویی در وقت، افزایش سرعت تحویل و جلوگیری از خطر آلودگی نمونه‌ها می‌شود. پهبادها همچنین با پلاکاردهای کد QR پرواز کرده، به طوری که می‌توانند برای ثبت اطلاعات بهداشتی اسکن شوند. پهبادهای کشاورزی نیز در حومه شهرها مواد ضد عفونی کننده را در سطح شهر می‌پاشند. پهبادهای با قابلیت تشخیص چهره نیز برای پخش هشدارهای لازم به شهروندان استفاده می‌شوند تا از خانه خود خارج نشوند و نیز در صورت عدم استفاده از ماسک به آنها از طریق این پهبادها هشدار داده می‌شود.

 
منبع: techinasia

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها