در این ترفند قصد داریم به معرفی چند کلید کاربردی در محبط ویندوز XP بپردازیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تنها با دو کلید، یکی از برنامه‌های موجود در ویندوز را فراخوانی کنید. این کلیدها می‌توانند سرعت شما را در کار با کامپیوتر بالاتر ببرند و شما را حرفه‌ای‌تر جلوه دهند.

شما می‌توانید کلید Windows را نگاه دارید و در همان حالت که آن کلید را نگه داشته‌اید کلید E را بزنید. مشاهده می‌کنید که My Computer باز می‌شود.

شما می‌توانید کلید Windows را نگاه دارید و در همان حالت که آن کلید را نگه داشته‌اید، کلید D را بزنید. مشاهده می‌کنید که Show Desktop می‌شود. برای آنکه با مفهوم این جمله آشنا شوید قبل از اجرا این ترفند یک پنجره مانند My Computer را به صورت باز داشته باشید. بعد از اجرای این ترفند می بینید که صفحه فعال شما به صورت Hidden می‌شود.

شما می‌توانید کلید Windows را نگاه دارید (ترفندستان) و در همان حالت که آن کلید را نگه داشته‌اید، کلید R را بزنید. مشاهده می‌کنید که Run در سیستم شما اجرا می‌شود.

شما می‌توانید کلید Windows را نگاه دارید و در همان حالت که آن کلید را نگه داشته‌اید، F را بزنید. مشاهده می‌کنید که Search برای شما فعال می‌شود.

شما می‌توانید کلید Windows را نگاه دارید و در همان حالت که آن کلید را نگه داشته‌اید، کلید U را بزنید. مشاهده می‌کنید که برنامه Utility Manager فعال می‌شود.

اگر همین ترفند را برای سایر کلیدها امتحان کنید خواهید دید که اگر برنامه‌ای در Desktop داشته باشید که ابتدای آن با همان حرفی که شما زده‌اید شروع شود اجرا می‌شود.