خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » چگونه افتادگی سینه پس از بارداری را برطرف سازم؟

دانلود کتاب های امتحان شده

چگونه افتادگی سینه پس از بارداری را برطرف سازم؟

‏ سؤال روز هشتاد و یکم تولد

چگونه افتادگی سینه پس از بارداری را برطرف سازم؟

بعضی از خانم ها پس از زایمان دچار افتادگی سینه می شوند که در این مقاله علت و نحوه برطرف ساختن آن را نشان می دهیم.‏


چگونه افتادگی سینه پس از بارداری را برطرف سازم؟
بعد از بارداری، بسیاری از مادران با افتادگی سینه روبرو می شوند، وضعیتی که پزشکان به آن پتوزیس (ptosis) گویند. برایان رینکر پزشک متخصص در جراحی پلاستیک و استاد دانشکده پزشکی کنتوکی واقع در لکسینکتون عنوان می کند که: «سینه ها در طول دوران بارداری سنگین تر می شوند و این اضافه وزن موجب کشیده شدن پوست می شود». «سینه به طور خودکار به طور کامل بر روی قفسه سینه وصل نیست، بنابراین هنگامی که پوست کشیده می شود، بافت سینه نیز با آن دچار کشیدگی می شود». شگفت آنکه مقصر این مسئله شیردهی نمی باشد. طی مطالعه منتشر شده در مجله Annals of Plastic Surgery، دکتر رینکر و همکاران او سطوح پتوزیس در صدها بیمار را مورد ارزیابی قرار دادند و سپس با این افراد در خصوص سوابقشان مصاحبه نمودند. به گفته این پزشک: «شیردهی عامل افتادگی سینه نبوده بلکه تعداد یا دفعات بارداری در این امر دخیل می باشد». برخورداری از سینه های بزرگ، افزایش وزن 50 پوند (حدود 23 کیلوگرم) به بالا در دوران بارداری و استعمال سیگار نیز این افتادگی را افزایش می دهد. (دخانیات موجب پیری پوست سراسر بدن شما می شود).
 
بنابراین چگونه سینه ها مجدداً به حالت اولیه باز می گردند؟ علی رغم ادعاهای مربیان ورزشی و برخی افراد، تمرینات سینه به تنهایی کارساز نخواهند بود. به گفته دکتر رینکر: «رباط هایی که سینه هایتان را به قفسه سینه متصل ساخته اند، نمی توانند سفت شوند». در حالی که یک سینه بند یا سوتین مناسب می تواند برای راحتی و ظاهر شما شگفتی کند، اما شواهد علمی کمی وجود دارد که سوتین بتواند در واقع از این افتادگی سینه جلوگیری نماید.
 
چنانچه ترجیح می دهید به طور صحیح این مشکل را برطرف سازید، مؤثرترین درمان جراحی لیفت سینه است که در آن پوست کشیده شده برداشته و سینه به بالا کشیده می شود.

 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها