خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » چگونه می توانم در امر یادگیری به کودک نوپای خود کمک کنم؟

دانلود کتاب های امتحان شده

چگونه می توانم در امر یادگیری به کودک نوپای خود کمک کنم؟

سؤال روز سیصد و چهل و چهارم تولد

چگونه می توانم در امر یادگیری به کودک نوپای خود کمک کنم؟

والدین می توانند با انجام برخی کارها و خرید اسباب بازی های مناسب کودک خود در امر یادگیری به او کمک نمایند. نحوه انجام این کار را در این مقاله بیابید.


چگونه می توانم در امر یادگیری به کودک نوپای خود کمک کنم؟

به محض آن که کودک نوپا راه رفتن را یاد می گیرد، دیگر راه بازگشتی وجود نخواهد داشت. کودک شما دوست دارد به طور مداوم راه برود و این مهارت تازه بدست آورده را بهبود بخشد. فرصت های بسیاری را برای فعالیت و یادگیری و کاوش در محیطی ایمن فراهم سازید.
 
بازی هایی که ممکن است کودک شما از آنها لذت ببرد، قایم باشک بازی (قایم موشک)، تاپ تاپ خمیر و از این جمله را شامل می شود. کودکان نوپا عاشق تقلید از بزرگترها هستند و شیفته کارهای خانه می باشند. اسباب بازی های متناسب با سن برای آنها خریداری کنید که این کار را در آنها تقویت سازد به عنوان مثال جارو بروقی اسباب بازی برای او تهیه کنید تا بتواند زمانی که شما در حال تمیز کاری هستید او نیز این کار را انجام دهد، یا قاشق، ماهیتابه یا قابلمه اسباب بازی که بتواند وقتی در حال آشپزی هستید او نیز با این اسباب بازیها آشپزی کند.
 
از دیگر اسباب بازی هایی که کودکان نوپا می توانند از بازی با آنها لذت ببرند موارد زیر را شامل می شود:
 
* توپ یا گوی هایی با رنگ های روشن
 
* اسباب بازی های بلوکی، خانه سازی و تو در تو
 
* مداد شمعی یا ماژیک
 
* حیوانات اسباب بازی یا عروسک های مناسب سن او
 
* ماشین و قطار اسباب بازی
 
* پازل های ساده
 
* اسباب بازی های هل دادنی، سوار شدنی و کشیدنی
 
* خواندن کتاب قصه همچنان دارای اهمیت است. کودک نوپای شما می تواند داستانی را دنبال کرده و به تصاویری که شما نامشان را می برید اشاره کند. کوچولوی خود را تشویق کنید اسامی چیزهایی که می شناسد را بگوید.
 
در مورد کتابهایی که خوانده اید و کارهایی که آن روز انجام داده اید با یکدیگر صحبت کنید. سؤالاتی را از او بپرسید و کودک خود را ترغیب کنید به آنها پاسخ دهد.
 
به خاطر داشته باشید که سرعت رشد در کودکان نوپا  متفاوت است و طیف گسترده ای رشد طبیعی وجود دارد. چنانچه در خصوص رشد کودک خود هرگونه سؤال یا نگرانی دارید آن را با پزشک تان مطرح کنید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها