خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » چگونه می توان با کودک نوپای خود به کارهای بیرون از خانه رسیدگی کرد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

چگونه می توان با کودک نوپای خود به کارهای بیرون از خانه رسیدگی کرد؟

سؤال روز سیصد و بیست و نهم تولد

چگونه می توان با کودک نوپای خود به کارهای بیرون از خانه رسیدگی کرد؟

این مقاله راهکارهایی را برای آندسته از والدین ارائه کرده است که گاهی مجبور بوده بسیاری از کارهای بیرون از خانه را با کودک نوپای خود انجام دهند.


چگونه می توان با کودک نوپای خود به کارهای بیرون از خانه رسیدگی کرد؟

مجبور به تمدید گواهینامه رانندگی خود هستید؟ بایستی روغن اتومبیل خود را تعویض کنید؟ تا ساعت 5 بعدازظهر باید به پستخانه بروید تا بسته ای را شبانه ارسال کنید؟ گاهی اوقات چاره ای ندارید جز آنکه با کودک نوپای خود به کارهای بیرون از منزل رسیدگی کنید. اما این را در نظر داشته باشید که آنچه برای شما یک کار خسته کننده به حساب می آید می تواند برای کوچولوی شما نوعی سیاحت و ماجراجویی عالی به نظر برسد. خود را در چارچوب ذهنی کودکتان قرار دهید و این گونه گشت و گذار موفق و شادی خواهید داشت. در این بخش چند راهکار عالی ارائه شده است که با انجام آنها می توانید اکثر کارهایتان را با کودک نوپای خود انجام دهید.
 

خوشبینی و سرزندگی خود را حفظ کنید

کودکان به راستی می توانند خود را با حالات روحی والدین همساز سازند، بنابراین اگر کودک شما احساس کند با ترس و واهمه کاری را انجام می دهید، این حالت روحی به او نیز منتقل خواهد شد. توانایی، قدرت و شادی خود را با جملاتی مانند «هورا بریم اداره پست» بیان کنید و با این کار روحیه فرزندتان را در حین انجام کار خسته کننده یا دلهره آور خود بهتر سازید.
 

آن را به کاری خوشایند تبدیل کنید

تمرکز خود را بر روی بخش سرگرم کننده کارهایتان بگذارید. گفتن «می تونی به مامان کمک کنی نامه رو توی صندوق پست بندازه» بسیار خوشایندتر از زمانی خواهد بود که از همان ابتدا با جمله ای مانند «تو اجازه این کار رو نداری» یا «دست نزن…» با فرزندتان صحبت کنید. (اما در مواقعی که حفظ امنیت فرزندتان مطرح است، محکم نه گفته و مانع انجام کار توسط کودکتان شوید).
 

از کودک خود تعریف و تمجید کنید

در حین انجام کارهایتان، استفاده از واژه های مثبت و حاکی از تعریف و تمجید («آفرین که گوش کردی») حتی برای همکاری های کوچک، جهت تداوم بخشیدن به انجام کارهای خوب توسط او بسیار کمک می کند.
 

او را مشغول نگاه دارید

نمی توان مدت زمان انتظار در صف بانک یا داروخانه را پیش بینی کرد، بنابراین هنگامی که کودکتان را به این مکانها می برید، با خود کیف کوچکی از وسایل مخصوص «انتظار» مانند عروسک های انگشتی، کتاب داستان، کاغذ و مداد رنگی همراه داشته باشید. و چنانچه در حین انجام این کارها با کودک خود دست خالی هستید، (که البته برای هر کس پیش می آید) نوعی بازی از خود بسازید. «بیا تمام وسایلی که قرمز هستند رو پیدا کنیم» یا «می تونی کمکم کنی آدمای توی صف رو بشمارم؟»
 

زمان مناسبی را برای انجام کارهای خود انتخاب کنید

در صورتی که مجبورید با فرزند نه چندان صبور خود به کارهایتان رسیدگی کنید، زمان مناسبی را برای انجام آنها انتخاب کنید چرا که در اینجا زمان بسیار اهمیت دارد. در صورت امکان رفتن به اداره پست، خرید مواد غذایی و سایر کارهای خود را در خلوت ترین روز هفته انجام دهید.
 

کالسکه کودک تاشو و دارای سایبان با خود همراه داشته باشید

کسی نمی داند چه زمان ممکن است مجبور به توقف بیش از انتظارتان باشید، یا چه زمانی پاهای کوچولوی شما از ایستادن مداوم در صف خسته می شوند. به همین دلیل است که به همراه داشتن یک کالسکه تاشو می تواند ناجی شما باشد.
 

پس از انجام کارها به خودتان پاداش بدهید

هیچ اشکال ندارد که پس از انجام صحیح و با موفقیت کارهای بیرون از منزل با کودکان به خود پاداش بدهید. پاداش هایی مانند توقف در مقابل فروشگاه و خرید خوراکی برای فرزندتان می تواند برای هر دو شما شیرین باشد. اما در صورت خسته بودن، به خانه رفتن و کمی استراحت و چرت می تواند بهترین پاداش برای شما به حساب آید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها