خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » چگونه می توان در صورت ابتلاء کودک به بیماری آنفولانزا از انتشار ویروس آن جلوگیری کرد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

چگونه می توان در صورت ابتلاء کودک به بیماری آنفولانزا از انتشار ویروس آن جلوگیری کرد؟

سؤال روز دویست و هشتاد و چهارم تولد

چگونه می توان در صورت ابتلاء کودک به بیماری آنفولانزا از انتشار ویروس آن جلوگیری کرد؟

اطلاعات موجود در این مقاله می تواند به شما کمک کند در صورتی که کودک بیماری در خانه دارید از انتشار ویروس به سایر افراد خانواده جلوگیری کنید.


چگونه می توان در صورت ابتلاء کودک به بیماری آنفولانزا از انتشار ویروس آن جلوگیری کرد؟

زمانی که فرزندتان به واسطه ویروس ناخوشایندی مانند آنفولانزا دچار بیماری می شود، شما نیز (گاهی حتی بیشتر از فرزندتان) از آن رنج خواهید برد. به هنگام شروع علائم، این نگرانی به شما دست می دهد که آیا کار درستی است در این وقت شب (نیمه شب) با پزشک متخصص اطفال تماس بگیرید و زمانی که کوچولوی شما حالش خوب نیست دچار استیصال می شوید. همچنین نگران هستید که چگونه دیگر اعضای خانواده را از ابتلاء به این بیماری در امان نگاه دارید.
 
در این بخش اخبار اطمینان بخشی برای شما داریم: علائم آنفولانزا معمولاً تنها یک یا دو هفته دوام می آورند و معمولاً با مصرف مایعات زیاد، استراحت و مراقبت توأم با عشق و محبت برطرف می شوند. داروهایی مانند استامینوفن (برای کودکان 2 ماه به بالا) یا ایبوپروفن (برای کودکان 6 ماه به بالا) نیز می توانند در کاهش تب و تسکین بدن درد مفید باشند.
 
اما به این دلیل که کودکان خردسال نسبت به بزرگسالان بیشتر در معرض میکروب و ویروس قرار دارند، ممکن است به تلاش بیشتری برای جلوگیری از ابتلاء آنها به بیماری هایی مانند آنفولانزا و متوقف ساختن سرایت آن به سایر اعضاء خانواده که خود نیز شامل آن می شوید نیاز باشد. در ادامه نحوه حفظ سلامتی سایر افراد خانواده در صورت ابتلاء یکی از کودکان به آنفولانزا را نشان داده ایم:
 
1- فرزند خود را در صورت امکان در یک اتاق خواب جداگانه قرار دهید و تا آنجا که می توانید از دیگر افراد خانواده دور نگاه دارید. به عقیده مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، یک عطسه یا سرفه از یک فرد مبتلا به آنفولانزا می تواند دیگران را در شعاع شش پایی معادل با یک متر و هشتاد دو سانتی متری آلوده سازد. بنابراین سعی کنید کوچولوی خود را تا آنجا که ممکن است از افراد دیگر دور نگاه دارید و در اتاق خودش یا اتاق «بیمار» از او مراقبت نمایید (و در صورتی که حمام و دستشویی جدا دارید آن را به کودک خود اختصاص دهید). پیش از آنکه بخواهید او را به مهد کودک یا مدرسه بازگردانید یا اجازه دهید از نزدیک با دیگر اعضاء خانواده تماس داشته باشد، تا زمان قطع شدن تب او به مدت حداقل 24 ساعت و تسکین از عطسه و سرفه صبر کنید.
 
2- کودک خود را تمیز نگاه دارید. اگر قادر به بلند شدن است، از او بخواهید دست های خود را به طور مرتب و کامل با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشوید (کف مالی کردن نامنظم دست و شستشوی سریع آن در از بین رفتن میکروب بی فایده است). آیا نمی تواند از رختخواب خود بیرون بیاید؟ در این صورت در کنار او دستمال مرطوب مخصوص کودکان قرار داده و از او بخواهید پس از هر بار استفاده از دستمال کاغذی و پیش از غذا خوردن از این دستمال برای ضدعفونی کردن دست خود استفاده کند (یا خود این کار را برایش انجام دهید).
 
3- سرفه و عطسه فرد بیمار حاوی ویروس آنفولانزا هستند. میکروب ها در طول فصل شیوع آنفولانزا از طریق سرفه و عطسه انتقال می یابند. بیمار کوچولوی شما می تواند در هر بار عطسه یا سرفه تعداد زیادی از ویروس آنفولانزا را به اطرافیان خود منتقل کند. به منظور جلوگیری از انتشار میکروب های آنفولانزا، به کودک خود یادآوری کنید که درون یک دستمال سرفه یا عطسه نماید و چنانچه در کنار خود دستمال ندارد درون آرنج خود این کار را انجام دهد. این تذکر و یادآوری را هر اندازه لازم باشد تکرار کنید.
 
4- تلاش برای حفظ محیط زیست امر پسندیده ای است. اما در زمان شیوع آنفولانزا بهتر است از دستمال یک بار مصرف استفاده کنید و از کودک خود بخواهید هر مرتبه که از دستمال کاغذی استفاده می کند بجای حفظ آن برای مرتبه بعد، بلافاصله دستمال را به دور بیندازد. دستمال های آلوده ای که در اطراف قرار می گیرند می توانند سطوح را آلوده ساخته و به این ترتیب موجب  انتشار میکروب شوند. قرار دادن یک سطل زباله یا کیسه در نزدیک کودک، او را ترغیب می سازد به سرعت دستمال حاوی میکروب را به دور بیندازد. شما نیز به طور مرتب سطل زباله را خالی یا کیسه حاوی دستمال های آلوده را به دور اندازید و بلافاصله پس از این کار دستان خود را بشویید.
 
 5- با استفاده از اسپری ضد عفونی کننده، تمیز کردن با دستمال و شستشو از انتشار میکروب جلوگیری کنید. تا آنجا که می توانید تمام سطوح را ضد عفونی کنید. سطوحی که فرزند دلبندتان به آنها دست زده است از جمله دستگیره درب، سیفون دستشویی، شیر آب، تلفن و کنترل تلویزیون را با یک دستمال ضدعفونی کننده یا محلول تمیز کننده مخصوص از بین بردن میکروب و ویروس پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که کودک از حوله، اسباب بازی، پتو، بالش، لیوان، ظرف غذا، ظروف آشپزخانه و موارد دیگر مشترک استفاده نمی کند و حتماً هر آنچه را به آن دست می زند و استفاده می کند را پیش از استفاده مجدد به طور کامل بشویید. خبر خوب آنکه با این کار به جنگ میکروب می روید. در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی نیازی نیست ظروف و لیوان کوچولوی بیمار خود را از ظروف خود جدا کنید.
 
البته یادآور می شویم که پیشگیری تا حد زیادی به جلوگیری از ابتلاء به آنفولانزا کمک می کند. چنانچه در فصل شیوع آنفولانزا قرار گرفته  و هنوز به آن مبتلا نشده اید سعی کنید برای تمام اعضاء خانواده واکسن آنفولانزا تهیه کنید (و اطمینان حاصل کنید که در تمام فصول آینده نیز یک مورد تزریق این واکسن را داشته باشید). به خاطر داشته باشید که پس از تزریق واکسن به دو هفته زمان نیاز است تا ایمنی لازم به طور کامل ایجاد شود، بنابراین طبق آن برنامه ریزی لازم را انجام دهید.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها