خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » چگونه یک برنامه روزانه برای کودک خود تنظیم کنیم؟

دانلود کتاب های امتحان شده

چگونه یک برنامه روزانه برای کودک خود تنظیم کنیم؟

سؤال روز دویست و شصت و چهارم تولد

چگونه یک برنامه روزانه برای کودک خود تنظیم کنیم؟

نحوه تعیین نوعی برنامه روزانه برای ساعات خواب و تغذیه کودک از جمله مواردی است که در این مقاله به آن پرداخته شده است.


چگونه یک برنامه روزانه برای کودک خود تنظیم کنیم؟

نوزاد در چند ماه اول آماده پذیرش برنامه روزانه نیست، اما شما می توانید از این زمان برای موفقیت در آینده استفاده کنید. ابتدا تفاوت روز و شب را به کودک خود بیاموزید. ممکن است این زمانها برای کودک معکوس شده باشند زیرا در زمان قرار داشتن در رحم، با حرکت های شما به خواب می رفته است. در طول روز، هر سه ساعت یکبار کودک خود را برای تغذیه از خواب بیدار کنید و با او صحبت کرده و برایش آواز بخوانید.
 
بسته به وزن کودک، ممکن است لازم باشد او را برای تغذیه در طول شب هر چهار ساعت یکبار از خواب بیدار کنید. در طی اوقات تغذیه در شب با ساکت بودن و کم نور نگه داشتن اتاق او را به خواب مجدد ترغیب کنید.
 

تنظیم نوعی برنامه خواب

زمانی که کودک شما به 4 تا 6 ماهگی رسید، احتمالاً از پزشک خود اجازه خواهید گرفت که یک برنامه خواب منظم برای او ترتیب دهید. کوچولوی شما احتمالاً سه چرت روزانه خواهد داشت که مدت زمان آن از 30 دقیقه تا 2 ساعت متغیر خواهد بود. چرت صبحگاهی می تواند حدود دو ساعت پس از بیدار شدن کودک در طول روز شروع شود و اولین چرت بعدازظهر باید حدود چهار ساعت پس از شروع صبح آغاز شود. خواب سوم اختیاری است و می تواند حدوداً دو ساعت پس از بیدار شدن از خواب دوم باشد.
 
فواصل زمانی بالا تنها موارد پیشنهادی بودند. بیشتر مهم است که حواستان باشد کودک چه زمان چشمان خود را می مالد، کلافه شده یا علاقه خود را نسبت به اسباب بازی از دست داده است. در اولین نشانه خستگی، برنامه خواب منظم را شروع کنید به این صورت که ترانه مورد علاقه اش را بخوانید و با او در یک صندلی بنشینید. زمان ایده آل خواب، 12 ساعت پس از بیدار شدن از خواب صبحگاهی است، اما اگر در طول روز به خوبی چرت نزده باشد، ممکن است لازم باشد زودتر به خواب برود.
 

تنظیم برنامه غذایی

با بزرگ شدن نوزاد، می توان بین وعده های غذایی او فاصله بیشتری ایجاد کرد. به خاطر داشته باشید که بی قراری و نق زدن لزوماً به معنای گرسنگی نمی باشد. چنانچه کودک شما در طول روز به گونه ای رفتار می کند که گویی گرسنه است اما زمان وعده غذایی او فرا نرسیده است، ابتدا موارد دیگر مانند تعویض پوشک را بررسی کنید. جهت تعیین یک برنامه زمانی با پزشک متخصص اطفال خود در مورد تعداد و میزان تغذیه صحبت کنید. اوقات شیردهی را بر اساس زمان بیدار شدن های او و ساعات بین آنها برنامه ریزی کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که با شروع به حذف تغذیه شبانه، ممکن است لازم باشد حجم وعده های غذایی روز را افزایش دهید.

(دکتر لیزا ام. آستا (Lisa M. Asta) سخنگوی آکادمی اطفال آمریکا؛ دکتر هانا چو (Hannah Chow) مدیر مشترک مرکز بهداشت لویولا واقع در نورث ریورساید؛ دکتر جنا لیدی (Jena Liddy) متخصص اطفال)

منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها