خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » کار هایی که افراد با اعتماد به نفس بالا متفاوت انجام می دهند

دانلود کتاب های امتحان شده

کار هایی که افراد با اعتماد به نفس بالا متفاوت انجام می دهند

کار هایی که افراد با اعتماد به نفس بالا متفاوت انجام می دهند

افراد با اعتماد به نفس بالا در زندگی روزمره‌شان به عادت‌هایی پایبند هستند که برای‌شان موفقیت به ارمغان می‌آورند. اگر هرکسی اندکی در جهت تغییر عادت‌های غلطش گام بردارد، می‌تواند به یک فرد با اعتماد به نفس بالا تبدیل شود که قادر است توانمندی‌هایش را به ثمر بنشاند.


کار هایی که افراد با اعتماد به نفس بالا متفاوت انجام می دهند

برخی افراد، علیرغم نداشته هایشان (پول، ظاهر یا ارتباطات اجتماعی)،همیشه با اعتماد به نفس و پر انرژی ظاهر می شوند؛ فکر می کنید دلیل این امر چیست؟

اعتماد به نفس واقعی که در نقطه ی مقابل اعتماد به نفس کاذب (این نوع از اعتماد به نفس برای پنهان کردن عدم امنیت، به نمایش گذاشته می شود)  قرار دارد، چهره ی مخصوص به خود را دارد. یک چیز قطعیت دارد: افراد با اعتماد به نفس واقعی، تردید و تغییر پذیری را تحت کنترل خود دارند؛ چرا که می توانند الهام بخش دیگران باشند و همه چیز را ممکن می کنند.

هنری فورد، بنیانگذار کمپانی خودروسازی فورد می گوید: “اگر فکر می کنیدمی توانید، یا اگر فکر می کنید نمی توانید ،در هر صورت حق با شماست.”

منظور هنری فورد این است که طرز فکر شما، بر توانایی دستیابی به موفقیت، تاثیر قدرتمندی دارد. مطالعات جدیدی که در دانشگاه ملبورن انجام شده نشان می دهد، افرادی که اعتماد به نفس دارند، دستمزد بالاتری می گیرند و زودتر از سایرین، ترفیع می گیرند. در واقع، افرادی که اعتماد به نفس حقیقی دارند، روی افرادی که با آنها در ارتباط هستند، تاثیر عمیقی می گذارند. آنها تنها به یک دلیل می توانند چنین تاثیری داشته باشند، چرا که از درون، نفوذ زیادی روی خودشان دارند.

ما تنها اینگونه از افراد را از خارج می بینیم. ما شاهد نوآوری های آنها هستیم، ما می بینیم که آنها با فکر خود حرف می زنند و خود را برای آرزوهای بهتر و بزرگ تر آماده می کنند. با اینحال، بهترین قسمت را از دست می دهیم.

ما نمی دانیم که چه کارهایی را برای توسعه ی اعتماد به نفس بیشتر انجام می دهند. آنها هر روز، کاری را از روی عشق انجام می دهند که شاید با منطق ما سازگار نیست.

برخی عادت های اینگونه از افراد، مثل همه ی ما، با شرایط مختلف تغییر می کند؛ اما عادت های منحصر به فرد آنها، همیشه ثابت باقی می ماند. پیگیری متمرکز آنها از عادت هایی سرچشمه می گیرد که شما نیز می توانید آنها را شبیه سازی کرده و جذب کنید. برای دانستن این عادت ها، با ما همراه شوید:

آنها با اطمینان صحبت می کنند

به ندرت می بینید که افرادی با اعتماد به نفس بالا، با تردید حرف بزنند و یا برای مثال بگویند: “خیلی مطمئن نیستم…” یا “فکر می کنم…” اینگونه از افراد، قاطعانه حرف می زنند؛ چرا که می دانند بدون اعتقاد به ایده هایشان، نمی توانند دیگران را قانع کنند و یا آنها را برای شنیدن حرف هایشان، مجاب کنند.

کار هایی که افراد با اعتماد به نفس بالا متفاوت انجام می دهند

آنها از پیروزی های کوچک خود حرف می زنند

کسانی که اعتماد به نفس واقعی دارند، تمایل دارند که خودشان را به چالش بکشند و رقابت کنند؛ حتی اگر تلاش های آنها به دستاوردهای کوچک منجر شود. پیروزی های کوچک، تولید گیرنده های آندروژن در بخش هایی از مغز را تحریک می کنند؛ این بخش ها در واقع مسئولیت پاداش ها و ایجاد انگیزه را به عهده دارند. افزایش گیرنده های آندروژن باعث افزایش تستوستررون می شود که این دو در نهایت منجر به افزایش اعتماد به نفس و اشتیاق برای روبرو شدن با چالش های آینده می شوند. زمانی که موفقیت های کوچک خود را جشن می گیرید، افزایش اعتماد به نفس به وجود آمده ناشی از آن، تا ماه ها ادامه خواهد داشت.

آنها ورزش می کنند

نتیجه ی مطالعاتی که در موسسه ی تحقیقاتی Eastern Ontario انجام شده نشان می دهد، افرادی که هفته ای دو بار، طی ده هفته ی متمادی ورزش می کنند، احساس بهتری در روابط اجتماعی، علمی و ورزشی دارند. مهم تر از همه اینکه، علاوه بر تاثیرات مثبت تغییرات فیزیکی در بدن آنها، احساس مثبت ناشی از ترشح اندورفین در هنگام ورزش، احساس متفاوتی را در آنها به وجود می آورد.

آنها به دنبال جلب توجه نیستند

مردم اغلب ترجیح می دهند که از افرادی که به دنبال جلب توجه هستند، فاصله بگیرند. افرادی که اعتماد به نفس واقعی را در خود پرورش می دهند می دانند که ابراز شخصیت واقعی، موثر تر از این است که تلاش کنیم تا خودمان را مهم تر جلوه دهیم. مردم به سرعت می توانند رفتار شما را تشخیص می دهند و زمانی که رفتارهای مناسبی را در شما ببینند، بیشتر به سمت شما کشیده می شوند. به نظر می رسد که افراد با اعتماد به نفس، همیشه رفتار درستی را بروز می دهند.

اینگونه از افراد، متخصص انتشار توجه هستند. زمانیکه به خاطر دستاوردهایشان، مورد توجه قرار می گیرند، سریعا این میزان توجه را میان سایر افرادی تقسیم می کنند که در دستیابی به این موفقیت، تاثیرگذار بوده اند. آنها به دنبال تاییدیه از طرف اطرافیان نیستند؛ چرا که ارزش واقعی را از درون خود دریافت می کنند.1

دیگران را قضاوت نمی‌کنند

افراد با اعتماد به نفس سعی نمی‌کنند موفقیت‌های دیگران را با قضاوت‌های کوبنده‌شان کم‌ارزش جلوه دهند، چرا که می‌دانند هر کسی به هر حال توانمندی‌هایی دارد که قابل احترام است. این افراد هرگز برای اینکه احساس خوشایندتری نسبت به خودشان پیدا کنند، دیگران را پایین نمی‌کشند. افراد با اعتماد به نفس کاملا درک کرده‌اند که اگر خودشان را در مقام مقایسه‌ با دیگران قرار دهند، راه به جایی نخواهند برد. پس این افراد وقت‌شان را صرف سبک‌ و‌ سنگین کردن موفقیت‌های دیگران نمی‌کنند و برای‌شان اهمیتی ندارد که موفقیت‌های‌شان چقدر از موفقیت‌های‌ دیگران بااهمیت‌تر یا کم‌اهمیت‌تر است.

از درون، احساس شادی می‌کنند

شادمانی یکی از مهم‌ترین عناصر سازنده‌ی اعتماد به نفس است. برای اینکه بتوانید به کاری که انجام می‌دهید باور داشته باشید، قبل از هر چیزی باید از چیزی که هستید احساس شادی کنید. افراد با اعتماد به نفس برای اینکه شاد باشند به دیدگاهی که دیگران نسبت به موفقیت‌هایشان دارند تکیه نمی‌کنند، بلکه خشنودی و رضایتمندی این افراد از خود موفقیت‌هایشان حاصل می‌شود.

بیشتر از اینکه صحبت کنند، گوش می‌دهند

افراد با اعتماد به نفس بیشتر از اینکه صحبت کنند گوش می‌دهند، چرا که احساس می‌کنند نیازی ندارند خودشان را به دیگران ثابت کنند. این افراد می‌دانند اگر با جان و دل به صحبت‌های دیگران گوش دهند، بیشتر می‌توانند به دانسته‌هایشان اضافه کرده و رشد کنند. افراد با اعتماد به نفس به جای اینکه در تلاش باشند تا در تعاملات‌شان خودشان را به دیگران ثابت کنند، به خودِ تعامل و گفت‌و‌گویی که در جریان است توجه می‌کنند و می‌دانند که این طرز برخورد، راهکار سازنده‌تری در هم‌نشینی با دیگران است.2

خطر می‌کنند

افراد با اعتماد به نفس هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهند. این افراد به جای اینکه نگران موانع باشند، از خودشان می‌پرسند: «الآن چی داره مانعم می‌شه؟ چرا نمی‌تونم از این فرصت استفاده کنم؟» و بعد از اینکه خودشان را مورد پرسش قرار دادند، به سمت فرصت‌های پیش رو قدم برمی‌دارند. افراد با اعتماد به نفس هرگز از روی ترس عقب‌نشینی نمی‌کنند، چرا که می‌دانند اگر کاری را امتحان نکنند، هیچ‌وقت نمی‌توانند در زمینه‌ی دلخواه‌شان به موفقیت برسند.

کار هایی که افراد با اعتماد به نفس بالا متفاوت انجام می دهند

از اشتباه کردن نمی‌ترسند

افراد با اعتماد به نفس از اشتباه کردن نمی‌ترسند. این افراد نظرات‌شان را با دیگران به اشتراک می‌گذارند تا از درستی یا نادرستی نظرات‌شان آگاه شوند. افراد با اعتماد به نفس وقتی اشتباه می‌کنند، از اشتباهات‌شان درس می‌گیرند و وقتی هم که در مسیر درست قدم برمی‌دارند، فرصتی را فراهم می‌کنند تا دیگران از عملکردشان درس بگیرند. افرادی که به خودباوری رسیده‌اند می‌دانند از چه قابلیت‌هایی برخوردارند و به اشتباهات‌شان به عنوان یک ضعف شخصیتی نگاه نمی‌کنند.

از موفقیت دیگران شاد می‌شوند

افراد با اعتماد به نفس پایین به شایستگی و ارزشمندی خودشان باور ندارند و به همین دلیل، برای اینکه خودشان را ثابت کنند، به عیب‌جویی از دیگران روی می‌آورند. این در حالی است که احساس خودارزشی افراد با اعتماد به نفس بالا از جهان درونی خودشان ناشی می‌شود. این افراد از مشاهده‌ی توانمندی‌های دیگران لذت می‌برند و قادرند موفقیت‌های اطرافیان‌شان را تحسین کنند.3

پی نوشت:
1.www.ucan.win
2.www.chetor.com
3.www.vista.ir

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها