خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » کرونا باعث کاهش ۵۰ درصدی تولید آیفون 12 اپل در هند شده است

دانلود کتاب های امتحان شده

کرونا باعث کاهش ۵۰ درصدی تولید آیفون 12 اپل در هند شده است

ماه گذشتهٔ میلادی، اپل خبر داد که تولید آیفون ۱۲ را در کارخانه‌های فاکسکان واقع در هند آغاز کرده است؛ اما بر اساس گزارش‌ها، برنامه‌های اپل با مشکلات مختلفی مواجه شده و تولید آیفون ۱۲ در هند مطابق با برنامه‌های کوپرتینویی‌ها پیش نمی‌رود.

Gizmochina خبری منتشر کرده است که طبق آن، تولید آیفون ۱۲ و مدل‌های دیگر آن در کارخانه‌های هند با بیش از ۵۰ درصد کاهش روبه‌رو شده است و علت این اتفاق، شیوع ویروس کرونا بیان می‌شود. دو منبع آگاه از وضعیت کارخانه‌های فاکسکان در هند، به رسانه‌ها توضیح داده‌اند کارگران بسیاری به ویروس COVID-19 مبتلا شده‌اند و در نتیجه‌، کاهش نیروی کار در کارخانه‌ها به افت شدید تولید آیفون‌ منجر شده است.

گفته می‌شود نتیجهٔ آزمایش بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه‌های فاکسکان در هند مثبت بوده است و شرکت را مجبور ساخته تا کارخانه‌های خود در شهر چنای را به‌صورت موقت تا اوایل ماه خرداد به حالت ورود ممنوع درآورد. در چنین حالتی، کارگران می‌توانند کارخانه را ترک کنند؛ اما هیچ شخصی حق ورود به کارخانه ندارد.

منابع توضیح داده‌اند که بیش از نیمی از ظرفیت تولید کارخانه از دست رفته است؛ اما به‌طور دقیق توضیح نداده‌اند که ظرفیت تولید به چه مقداری می‌رسد و کارخانه‌های فاکسکان در شهر چنای هند تا چه حد قادر به تولید آیفون هستند. همچنین مشخص نیست چه تعداد کارگر در کارخانه حضور دارند و در چه وضعیتی به سر می‌برند.

سران فاکسکان با انتشار بیانیه‌ای گفتند: «برای فاکسکان، سلامت و ایمنی کارکنان شرکت در اولویت قرار دارد و به همین علت است که ما همکاری نزدیکی با مقامات محلی و سازمان‌های بهداشتی داریم تا از پس مشکلات پیش‌آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا برآییم.»

تامیل نادو، محلی که کارخانه‌های فاکسکان در آنجا قرار دارد، از جمله مناطق هند است که بدترین شرایط را در موج دوم کرونا دارد. به علت گسترش شیوع کرونا در تامیل نادو و از دست خارج شدن ابتلا به بیماری، مقامات محلی تصمیم گرفتند تامیل نادو از این هفته به‌صورت کامل به حالت قرنطینهٔ عمومی درآید. طبیعتاً چنین شرایطی بزرگ‌ترین ضربه را به شرکت‌ها و کارخانه‌های سازندهٔ گجت‌های هوشمند مانند آیفون ۱۲ وارد کرده است.

با بررسی شرایط می‌توان گفت حداقل تا زمانی‌که شیوع بیماری کرونا در شهر چنای هند به وضعیت کنترل‌شده تغییر نیابد، ساخت آیفون ۱۲ اپل و دیگر مدل‌های آن کماکان با مشکلات مختلف همراه خواهد بود. اپل هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

در میان شرکت‌های مختلف، تنها فاکسکان نیست که از وضعیت به‌وجودآمده در هند به مشکل خورده است؛ بلکه می‌توان به اوپو و نوکیا نیز اشاره کرد که پس از گسترش کرونا مجبور به تعطیلی موقت کارخانه‌های خود در هند شدند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها