خانه » همه » خبر » کشوری با بالاترین نرخ‌ واکسیناسیون در جهان محدودیت‌های کرونایی را لغو می‌کند

کشوری با بالاترین نرخ‌ واکسیناسیون در جهان محدودیت‌های کرونایی را لغو می‌کند

به گزارش خبرآنلاین، کره جنوبی جمعه‌ی گذشته اعلام کرد به زودی قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی کووید-۱۹ را لغو خواهد کرد. البته قانون استفاده از ماسک، به قوت خود پابرجاست؛ موج مبتلایان اومیکرون رو به کاهش است و تا ریشه‌کن شدن این بیماری، استفاده از ماسک الزامی است.

نخست‌وزیر کره جنوبی در جلسه‌ای اعلام کرد: از روز دوشنبه، کافه‌ها و رستوران‌ها اجازه فعالیت بدون منع رفت و آمد خواهند داشت و محدودیت‌هایی در خصوص تجمع نیز برداشته خواهد شد. سایر محدودیت‌ها مانند محدودیت ۲۹۹ نفری در ایونت‌ها و گردهمایی‌های دسته‌جمعی و ظرفیت ۷۰ درصدی برای مراسم مذهبی نیز روز دوشنبه برداشته می‌شود.

این اولین باری است که کره جنوبی در بیش از دو سال گذشته بدون محدودیت‌های فاصله‌گذاری، به فعالیت می‌پردازد. این کشور شاهد افزایش شمار مبتلایان به گونه‌ی اومیکرون در ماه‌های اول سال جاری بوده است که با رکورد بیش از ۶۰۰هزار نفر مبتلا در ۱۷ مارس به اوج خود رسید. مقامات روز جمعه (۱۵ آوریل) اعلام کردند که کره جنوبی آماده است تا وارد مرحله پس از همه‌گیری شود.

استفاده از ماسک در کره جنوبی در طول همه‌گیری اجباری است. مسافران ورودیِ واکسینه شده، با تست PCR منفی از اول آوریل اجازه ورود بدون قرنطینه به کره جنوبی را دارند.

این کشور یکی از بالاترین نرخ‌های واکسیناسیون را در جهان دارد، تقریباً ۸۷ درصد از جمعیت به طور کامل واکسینه شده و ۶۴ درصد دُز بوستر دریافت کرده‌اند.

منبع: upi / مترجم: الهه جعفرزاده

4747

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد