خانه » همه » مذهبی » کند شدن حرکت زمین

کند شدن حرکت زمین


کند شدن حرکت زمین

۱۳۹۸/۱۰/۲۸


۶۴۵ بازدید

ایا این موضوع که در هنگام ظهور حرکت زمین کند میشود درست است؟؟!!!

در بعضی از روایات از کُند شدن واز سرعت افتادن حرکت سریع افلاک صحبت شده است. چنانکه شیخ مفید، از ابی بصیر واز از حضرت باقر(ع) روایت کرده است که حضرت در حدیثی طولانی در سیر وسلوک حضرت مهدی (ع) فرمودند: «حضرت قائم(ع) بر این سلطنت هفت سال درنگ می کند ومقدار هر سال از این هفت سال به اندازه ده سال شماست، آنگاه خداوند آنچه را که می خواهد، انجام می دهد». گفتم: «فدای تو شوم! چگونه هر سال این همه مدّت پیدا می کند؟» حضرت فرمود: «خداوند فلک را به درنگ کردن امر می فرماید وبه همین خاطر روزها وسالها طول می کشد». گفتم: «ایشان می گویند اگر فلک تغییر پیدا کند، عالم نابود می شود». حضرت فرمود: «این سخن زنادقه است، امّا برای مسلمانان در این سخن، شکّ وشبهه ای نیست، زیرا که خداوند ماه را برای پیامبر خود دو نیم کرد، وقبل از آن آفتاب را برای یوشع بن نون برگرداند وبه طول روز قیامت واینکه آن روز مثل هزار سال است، از آن چه شما می شمارید خبر داد».
ونیز روایست کرده که: «مدّت حکومت آن حضرت نوزده سال است که روزها وماههای آن طولانی است».ونیز عبدالکریم خثعمی از امام صادق (ع) همانند خبر قبلی روایت کرده است. فضل بن شاذان در کتاب «غیبت» خود از امام صادق(ع) روایت کرده است که فرمود: «حضرت قائم(ع) هفت سال حکومت می کند که مطابق هفتاد سال از سالهای شما می شود».وشیخ طوسی در کتاب «غیبت» در روایتی طولانی آورده است که: «خداوند در زمان آن حضرت به فلک امر می فرماید که گردش او کُند شود تا اینکه در ایّام حکومت او هر روز، ده روز؛ وهر ماه، ده ماه؛ وهر سال، ده سال می شود».
در بعضی از خبرها نیز آمده است که مدّت حکومت حضرت مهدی (ع) بیشتر از این است.فضل بن شاذان در کتاب «غیبت» از حضرت باقر(ع) روایت کرده است که فرمود: «حضرت قائم (ع)، سیصد ونه سال پادشاهی خواهد کرد، همانطور که اصحاب کهف در غار درنگ کردند، آن حضرت زمین را از عدل وداد پر خواهد کرد، آنگاه که پر از ظلم وجور شده باشد».

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد