خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » کوالکام تصاحب نوویا را کامل کرد

دانلود کتاب های امتحان شده

کوالکام تصاحب نوویا را کامل کرد

کوالکام در بیانیه‌ای اعلام کرد فرایند تصاحب نوویا (NUVIA) را تکمیل کرده است؛ نوویا استارتاپی شامل تعدادی از افراد باتجربه‌ی صنعت تراشه است که سابقه‌ی کار روی هسته‌های CPU پرقدرت اپل را دارند و در تلاش‌ هستند با هسته‌های جدیدی در قالب خانواده‌ی Phoenix با رقبای بزرگی در بازار سرور رقابت کنند.

براساس گزارش AnandTech، همین چند هفته پیش بود که تصاحب نوویا توسط کوالکام رسانه‌ای شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد تصاحب در زمانی سریع اتفاق افتاده است. کوالکام در بیانیه‌ی جدید خود ضمن اشاره به انعقاد قرارداد ۱٫۴ میلیارد دلاری برای تصاحب نوویا، برنامه‌هایش را برای IPهای این شرکت اعلام کرد. نمونه‌ی اولیه‌ی نخستین پلتفرم‌های متکی‌بر پردازنده‌های مرکزی جدید کوالکام در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ به مرحله‌ی نمونه‌سازی می‌رسند و مخصوص لپ‌تاپ‌های فوق‌قابل‌حمل پرقدرت خواهند بود. 

تولید نمونه‌ی اولیه در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۰ بدین معنی است که کوالکام می‌تواند فرایند Tape-Out را تا نیمه‌ی نخست سال آینده‌ی میلادی تکمیل کند. کوتاه بودن زمان پیش‌برد تصاحب نوویا و آغاز طراحی تراشه به‌وضوح نشان می‌دهد کوالکام تمرکز ویژه‌ای روی پروژه‌ی جدیدش دارد. کوالکام پیش‌تر واکنش‌های مثبت زیادی به تراشه‌ی M1 اپل نشان داده بود و به‌نظر می‌رسد به‌لطف تصاحب نوویا قصد دارد جدی‌تر با M1 رقابت کند. 

نماینده‌ی کوالکام در گفت‌و‌گو با AnandTech اعلام کرد این شرکت به تکمیل شدن تصاحب نوویا به‌عنوان اتفاق استراتژیک پراهمیتی نگاه می‌کند. کوالکام سال‌ها است به IPهای خارجی مثل هسته‌های کورتکس آرم متکی می‌شود و به‌لطف تصاحب نوویا می‌تواند سراغ IPهایی اختصاصی برود. هدف فوری اعضای تیم نوویا پیاده‌سازی هسته‌های سفارشی پردازنده درون تراشه‌های اسنپدراگون کلاس لپ تاپ خواهد بود. کوالکام هنوز به‌طور واضح نگفته است که دررابطه‌با استفاده از هسته‌های کورتکس در ادامه‌ی مسیر چه برنامه‌هایی در سر می‌پروراند. 

کوالکام می‌گوید انگیزه‌ی اصلی‌اش برای تصاحب نوویا، فعالیت‌های این شرکت در بازار پردازنده‌های سرور نبوده است؛ بااین‌حال احتمال دارد در آینده سراغ پردازنده‌ّای سرور هم برود. یکی از مدیران کوالکام می‌گوید پردازند‌‌ه‌های سرور بازار سختی دارند و این شرکت هنوز به جمع‌بندی نهایی در این زمینه نرسیده است. 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها