خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » کودکان هشت تا دوازده ماهه چگونه باید بخوابند؟

دانلود کتاب های امتحان شده

کودکان هشت تا دوازده ماهه چگونه باید بخوابند؟

سؤال روز سیصد و پنجاهم تولد

کودکان هشت تا دوازده ماهه چگونه باید بخوابند؟

نوزاد از بدو تولد تا یک سالگی بایستی در اتاق والدین خود خوابانده شود، علل و نحوه انجام آن را در این مقاله بیابید.


کودکان هشت تا دوازده ماهه چگونه باید بخوابند؟

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) توصیه می کند که به منظور کاهش خطر بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) بهتر است والدین تا اولین سال تولد نوزاد خود یا حداقل 6 ماهه نخست تولد از یک اتاق مشترک با نوزاد و نه تخت مشترک استفاده کنند.
 
استفاده مشترک از اتاق به این معنا است که تخت، گهواره، محوطه بازی یا ننوی کودک را به جای قرار دادن در یک اتاق مجزا، در اتاق خواب خود بگذارید. این امر موجب نزدیک شدن نوزاد به شما شده و می تواند به تغذیه، آرام ساختن و نظارت او در شب کمک کند.
 
در حالی که استفاده از اتاق مشترک کار بی خطر و ایمنی به حساب می آید، قرار دادن نوزاد در تختخواب خودتان خطرناک خواهد بود. استفاده مشترک از تختخواب خطر بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد و سایر مرگ های مرتبط با خواب را افزایش می دهد.
 
به منظور ایجاد یک محیط خواب امن برای کوچولوی خود توصیه های زیر را دنبال کنید:
 
* همیشه کودک خود را نه به پهلو یا بر روی شکم بلکه به پشت بخوابانید. از زمان معرفی این توصیه توسط AAP در سال 1992 میزان بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد کاهش یافته است. زمانی که نوزاد شروع به چرخش مداوم از جلو به عقب و از عقب به جلو می کند، بهتر است در حالت خوابی که خود انتخاب می کند، باقی بماند.
 
* از یک سطح خواب سفت و بدون فرورفتگی برای نوزاد خود استفاده کنید. تشک را با ملحفه ای کاملاً اندازه بپوشانید به طوری که شل نبوده و محکم در تشک جاگرفته باشد. اطمینان حاصل کنید که گهواره، تخت یا محوطه بازی کودک از استانداردهای ایمنی حال حاضر برخوردار باشند.
 
* هیچ چیز دیگری را در تخت یا گهواره کودک قرار ندهید. اسباب بازی های نرم و مخملی دارای پرز، بالش، پتو، ملحفه های نامناسب، لحاف، روتختی، پوست گوسفند و بالشتک های ضربه گیر را از محل خواب نوزاد دور نگاه دارید.
 
* از گرم کردن بیش از حد کودک خودداری کنید. کودک خود را متناسب با دمای اتاق لباس بپوشانید و از پوشاندن لباس بیش از حد به او خودداری نمایید. مراقب علائم گرمازدگی، مانند تعریق یا احساس گرما به هنگام لمس باشید.
 
* کودک خود را از افراد سیگاری دور نگاه دارید. دود سیگار خطر بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش می دهد.
 
* به هنگام خواباندن کودک، در دهان او پستانک بگذارید. اما اگر علاقه ای به استفاده از پستانک نداشت، او را مجبور به این کار نکنید. در صورتی که پستانک در طول خواب از دهان کودک خارج شد مجبور نیستید آن را دوباره در دهان او بگذارید.
 
* مراقب سایر خطرات احتمالی باشید. از وسایل دارای بند، ریسمان یا روبان که ممکن است دور گردن کودک پیچیده شوند و اشیاء دارای لبه های تیز یا وسایل لبه دار خودداری کنید. به دنبال چیزهایی باشید که کودک ممکن است در زمان نشستن یا ایستادن در تخت لمس کند. وسایل آویزی، وسایل متصل به دیوار، قاب عکس، پرده یا بند پرده اگر در دسترس کودک قرار داشته باشند ممکن است برای او ایجاد خطر کنند.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها