خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » کودک چگونه دچار شپش سر می شود؟

دانلود کتاب های امتحان شده

کودک چگونه دچار شپش سر می شود؟

سؤال روز سیصد و بیست و یکم تولد

کودک چگونه دچار شپش سر می شود؟

اطلاعاتی در خصوص شپش سر و راه های انتقال آن را در این مقاله بیابید.


کودک چگونه دچار شپش سر می شود؟

به گفته دکتر آلن گرین (Alan Greene) علی رغم تصور اشتباه عموم، شپش از راه جهیدن انتقال نمی یابد. در اکثر موارد برای انتقال شپش به تماس مستقیم نیاز است. این امر اغلب هنگامی اتفاق می افتد که کودکان هنگام بازی سر را لمس می کنند. شپش همچنین می تواند با استفاده از برس موی آلوده، صندلی ماشین، موی حیوانات، بالش، کلاه ایمنی و وسایل این چنینی انتقال یابد.
 
شپش بر روی پوست سر انسان زندگی و چندین مرتبه در روز از خون او تغذیه می کند. در حقیقت حشرات بدون یافتن میزبان تنها می توانند دو روز زنده بمانند. تخم های بیضی شکل شپش که رشک نامیده می شوند به رنگ زرد و سفید بوده و به قدری کوچک هستند که والدین اغلب آنها را با شوره سر اشتباه می گیرند. شپش ماده می تواند در روز تا هشت تخم بگذارد و آنها را به ساقه مو به فاصله کمتر از یک سانتی متری از پوست سر می چسباند. شفیره ها در طی یک هفته از تخم بیرون می آیند و پوسته هایی به رنگ زرد مات بر روی ساقه مو باقی می مانند.
 
شفیره تازه از تخم خارج شده شبیه به شپش بالغ به نظر می رسد، اما تقریباً به اندازه نوک سوزن می باشد. شفیره ها تقریباً در عرض یک هفته بالغ می شوند و به اندازه یک دانه کنجد رشد می کنند و شش پای بندی شکل بدست می آورند. شپش سر به رنگ قهوه ای تا سفید مایل به خاکستری است و می تواند تا 30 روز بر روی سر کودک زنده بماند.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها