خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » کیفرخواست پرونده حادثه متروپل آبادان علیه ۲۰ متهم صادر شد/احمد خاتمی: مسئولان به مردم بگویند، مذاکرات در چه مرحله‌ای است؟ /واکنش وزیر راه به خبر سقوط میزان ساخت مسکن در تهران به پایین‌ترین حد خود در ۱۸ سال گذشته: مردم را ناامید نکنید

دانلود کتاب های امتحان شده

کیفرخواست پرونده حادثه متروپل آبادان علیه ۲۰ متهم صادر شد/احمد خاتمی: مسئولان به مردم بگویند، مذاکرات در چه مرحله‌ای است؟ /واکنش وزیر راه به خبر سقوط میزان ساخت مسکن در تهران به پایین‌ترین حد خود در ۱۸ سال گذشته: مردم را ناامید نکنید

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

آیت الله جوادی آملی: بر فرض با فشار، این روسری را یک قدری جلو بیاورد، این که عفاف و حجاب نیست
حساب توییتری آیت الله عبدالله جوادی آملی، بخشی از اظهارات او در سال جلسه درس خارج فقه روز چهارم آذرماه سال ۱۳۹۶ در خصوص حجاب را بازنشر کرده است. در این مطلب آمده است: «گاهی نامه می‌نویسند که شما چرا ساکت هستید، درباره حجاب و عفاف حرفی نمی‌زنید، بر فرض با فشار، انسان این روسری را یک قدری جلو بیاورد، این که عفاف و حجاب نیست! این، آن فساد را جلوگیری نمی‌کند! ازدواج است که جلوگیری می‌کند. با بگیر و ببند، حداکثر ممکن است ظاهر حفظ شود. این آشفته بازار بودنِ مساله حجاب و عفاف با فشار سرنیزه حل نمی‌شود، از راه دیگری فساد را توسعه می‌دهند. عمده همین است آن که ما را آفرید، صلاح و فلاح ما را در همین دانست که مساله ازدواج را اهمیت بدهید و دیر ازدواج نکنید و توقع بیجا نداشته باشید.»

واکنش معاون زنان ریاست جمهوری به برخورد گشت ارشاد با یک مادر
معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به عذرخواهی و دلجویی پلیس در ماجرای ویدئو منتشره از گشت اشارد و یک مادر، بر حفظ کرامت زن و مادر تاکید کرد. انسیه خزعلی در صفحه توییتر خود نوشت: آنچه عامل جریحه‌دار شدن عواطف عمومی است، بحث کرامت زن و مادر در فرهنگ ایرانی اسلامی است. وی با بیان اینکه بابت این جایگاه خداوند را هزاران بار شاکریم، ادامه داد: مواخذه، عذرخواهی و دلجویی فوری نشان از آن دارد که نیروی انتظامی نیز به این جایگاه بخوبی واقف است. امید است که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

لغو کنسرت سیروان خسروی در اهواز با پخش مداحی مقابل سالن
سیروان خسروی با انتشار نامه‌ای از اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان خوزستان از لغو کنسرت‌هایش در این استان خبر داد. کنسرت سیروان خسروی در اهواز قرار بود چهارشنبه در سینما هلال برگزار شود. فیلم‌های منتشره نشان می‌دهد که عده‌ای در مقابل سالنی که قرار بود کنسرت در آن برگزار شود، مداحی پخش کرده اند.

واکنش وزیر راه به خبر سقوط میزان ساخت مسکن در تهران به پایین‌ترین حد خود در ۱۸ سال گذشته
به تازگی نموداری با عنوان میانگین ماهانه ساخت مسکن در تهران توسط یک رسانه منتشر و در این نمودار گفته شد که تولید مسکن در بهار امسال به پایین‌ترین میزان ۱۸ سال گذشته سقوط کرده است که این آمار از سوی وزیر راه و شهرسازی رد شد. رستم قاسمی وزیر راه گفت: رسانه‌ها باید دقت کنند و آمار ناامیدکننده و غیرواقعی به مردم ندهند و مردم هم مراقب باشند به آمار‌های غیررسمی توجه نکنند و فقط از آمار‌های رسمی استفاده کنند. وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت یک میلیون و ۳۸۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن را شروع کرده‌ایم و در چند ماه آینده این رقم به ۲ میلیون واحد می‌رسد. رستم قاسمی بعدازظهر امروز در برنامه زنده شبکه خبر با اشاره به انتشار آماری درباره تولید مسکن در بهار امسال در پایتخت، اظهار داشت: مرجع صدور آمار پروانه ساخت شهرداری تهران است، طبق آماری که ما از شهرداری تهران اخذ کردیم، در اوج صدور پروانه ساخت در پایتخت از سال‌های ۹۰ تا ۹۳ تعداد ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار پروانه صادر شده که تعداد زیادی از این خانه‌ها هم ساخته نشده است. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با استناد به همین آمار در سال ۹۶ تعداد ۱۴ هزار و ۳۰۰ پروانه ساخت، در سال ۹۷ تعداد ۱۸ هزار پروانه ساخت و در سال ۹۸ تعداد ۱۹ هزار پروانه ساخت صادر شده است.

مدیرکل ارشاد: برگزاری کنسرت در استان خوزستان تا اطلاع ثانوی لغو شده
رضا کلاه‌کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین اهواز تا اطلاع ثانوی برگزاری کنسرت در اهواز لغو شده است. حجت الاسلام و المسلمین رضا کلاه‌کج اظهار کرد: برگزاری کنسرت در استان خوزستان تا اطلاع ثانوی لغو شده و دلیل آن مصوبه شورای تامین شهرستان اهواز است. وی افزود: در خصوص دلیل این مصوبه، فرمانداری اهواز امکان اطلاع‌رسانی را دارد. به اداره کل ارشاد این مصوبه ابلاغ شده است و در این خصوص تصمیم‌گیرنده نیست. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص حواشی پیش آمده در برگزاری کنسرت سیروان خسروی در شامگاه چهارشنبه ۲۹ تیرماه گفت: با وجود تجمع برخی افراد، دو سانس این کنسرت برگزار شد و مردم استفاده کرده‌اند. وی ادامه داد: افرادی که تجمع کردند دلیل خود را مخالفت با نوع پوشش و حجاب اعلام کرده‌اند که با حضور نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط مدیریت شد و هیچ اختلالی در برگزاری کنسرت صورت نگرفت. شامگاه چهارشنبه ۲۹ تیرماه افرادی در مقابل محل برگزاری کنسرت یکی از خوانندگان پاپ در سینما هلال اهواز، تجمع اعتراضی برپا کرده و با پخش مداحی سعی در جلوگیری از برگزاری این کنسرت را داشته‌اند.

کیفرخواست پرونده حادثه متروپل آبادان علیه ۲۰ متهم صادر شد
کیفرخواست پرونده حادثه متروپل آبادان صادر و به زودی جهت ادامه رسیدگی به محاکم کیفری ۲ اهواز ارسال خواهد شد. مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: در پی تاکیدات رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی دقیق و سریع به حادثه متروپل آبادان و با پیگیری مستمر دادستان کل کشور، کیفرخواست پرونده حادثه متروپل آبادان علیه ۲۰ نفر صادر شد. بر اساس این گزارش با توجه به اهمیت موضوع و با توجه به گستردگی ابعاد حادثه، این پرونده دقیق در شعبه ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز مورد ارزیابی و کارشناسی‌های تخصصی قرار گرفته و بر این اساس کیفرخواست صادر گردیده است. در این پرونده ۲۱ تن مقصر حادثه شناخته شده‌اند که علیه ۲۰ تن از افراد موثر کیفرخواست صادر شده است. در بخشی از کیفرخواست صادر شده با توجه به فوت مالک ساختمان و بر طبق تبصره ۱ ماده ۸۵ قانون آئین دادرسی کیفری درخواست پرداخت دیه به نسبت تقصیر از دادگاه محترم درخواست شده است.

احمد خاتمی: مسئولان به مردم بگویند، مذاکرات در چه مرحله‌ای است؟
آیت الله سید احمد خاتمی در حاشیه نهمین نشست هیات رییسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران درباره موضوعات بررسی شده در این نشست، اظهار کرد: این جلسه بر اساس تبصره۲ ماده۱۵ آیین نامه خبرگان بود که در فاصله دو اجلاسیه عادی خبرگان، باید برگزار شود. وی ادامه داد: تا این لحظه ۲۰ تن از اعضای خبرگان با حضور رییس جمهور صحبت کردند و عمدتا حول محور مسائل معیشتی و گرانی‌ها و راهکار‌هایی که وجود دارد، اظهار نظر کردند، چون اعضای خبرگان نمایندگان مردم هستند و باید دغدغه مردم را به مسئولان برسانند. وزیر اقتصاد هم حضور دارند که در این زمینه صحبت می‌کنند. خاتمی افزود: مسأله دیگر، برجام بود که گفته شد، مقداری که از روند مذاکرات برجام قابل توضیح است، برای مردم گفته شود و مسئولان بگویند این مذاکرات در چه مرحله‌ای است.

حکم افشاگر ماجرای «سیسمونی گیت» صادر شد
فعال رسانه‌ای تصویر حکم پرونده اتهامی خود بابت افشای سفر خانواده قالیباف به ترکیه را منتشر کرد. وحید اشتری، فعال رسانه‌ای نوشت: ۲ سال حبس تعزیری و ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب، سخنرانی و یا هر چیز دیگر بابت افشای خبر #سیسمونی نوه آقای قالیباف و خیریه آقای حسین طائب و مطالب مرتبط با #هولدینگ_یاس و … تمام.

واکنش وزیر ارشاد به کمپین #حجاب_بی_حجاب
اسماعیلی وزیر ارشاد درباره حاشیه تازه درباره حجاب گفت: ما در این باره، کاملاً رویکردی مبتنی بر واقعیت‌های جامعه ایرانی داریم. جامعه ایرانی یک جامعه عفیف، پاک و دارای سابقه ۷ هزار ساله است و موضوع پوشش برای آن یک موضوع هویتی است. ما این دو گانه سازی‌های سیاسی را که به قصد ایجاد گسل در جامعه ایران انجام می‌گیرد به شدت محکوم می‌کنیم و بنای دولت بر این است که با حرکتی ایجابی و نگاهی مبتنی بر مولفه‌های تاریخی، فرهنگی ایران حرکت کند و تحت تاثیر جوسازی‌ها و مسائل حاشیه‌ای قرار نگیرد.

برخی دستگاه‌های اجرایی پادشاهی اداره می‌شوند
حسن بیادی بالاترین درجه امنیت در کشور را رضایتمندی مردم و مشارکت شفاف آنان در اجرای امور خواند  و ادامه داد: اگر مردم خوب و مقاوم راضی باشند، در هر شرایطی پای تصمیمات مسئولان می‌ایستند که چنین وضعیتی را در سال‌های جنگ شاهد بوده‌ایم. هم اکنون مسئولان  با عملکردشان در حال ناامیدکردن مردم هستند. دبیرکل جمعیت آبادگران جوان با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کشور امروز پادشاهی اداره می‌شوند و اصلا شأن و شئون مردم را رعایت نمی‌کنند و هیچ‌گونه پاسخگوی مردم نیستند، تأکید کرد: اگر امروز مردم با مشکلی مواجه شوند، نمی‌دانند باید به کجا زنگ بزنند تا پاسخ مناسبی دریافت کنند. این‌ها همه شعار بود که ۱۵ روزه برای یک بنگاه اقتصادی جواز کسب و کار صادر خواهد شد.   

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها