خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » گزارش رسانه آمریکایی از درخواست کمک روسیه از ایران در جنگ اوکراین/کمک نظامی جدید اسرائیل به اوکراین

دانلود کتاب های امتحان شده

گزارش رسانه آمریکایی از درخواست کمک روسیه از ایران در جنگ اوکراین/کمک نظامی جدید اسرائیل به اوکراین

گزارش رسانه آمریکایی از درخواست کمک روسیه از ایران در جنگ اوکراین/کمک نظامی جدید اسرائیل به اوکراین

بین الملل تابناک: صد و چهلمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

گزارش رسانه آمریکایی از درخواست کمک روسیه از ایران در جنگ اوکراین

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، تحریم‌های ضدروسی را عامل نزدیکی بیشتر تهران و مسکو ارزیابی کرد و نوشت: کرملین دنبال تقویت همکاری‌های راهبردی، نظامی و اقتصادی با ایران، برای دور زدن تحریم‌ها و مقابله با غرب است.

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی درباره سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به ایران نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به همراه همتای ترکیه‌ای خود در حالی هفته آینده به تهران سفر می‌کنند که چشم‌انداز بازار نفت بسیار پیچیده است.

این روزنامه غربی با اشاره به این موضوع که سفر پوتین به تهران، دومین سفر خارجی وی از زمان شروع جنگ اوکراین در ماه فوریه خواهد بود، نوشت: جنگ اوکراین و تحریم‌ها روابط ایران و روسیه را متحول کرده است.

این روزنامه آمریکایی به محدود شدن سفرهای خارجی پوتین در دوران شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: باوجود تداوم کرونا، از زمان شروع جنگ اوکراین، پوتین استفاده از دیپلماسی برای جلب حمایت نظامی و اقتصادی کشورهای غیرغربی برای مقابله با تحریم‌ها را در پیش گرفته‌است.

این روزنامه چاپ نیویورک با اشاره به اظهارات مشاور امنیت ملی دولت بایدن درباره تلاش روسیه برای دریافت پهپاد به ویژه پهبادهای موشک‌انداز از ایران، نوشت: مسکو نه تنها در شرایط کمبود تسلیحات ممکن است دنبال دریافت پهپاد از ایران باشد بلکه به ایران به عنوان یک شریک اقتصادی جدید برای دور زدن تحریم‌ها و صادرات نفت می‌نگرد.

نیویورک تایمز، محدودیت‌های اعمال‌شده روی صنعت دفاعی روسیه را یادآور شد و افزود: ایران به عنوان متحد سنتی مسکو، از زمان شروع جنگ اوکراین برای پوتین اهمیت بیشتری پیدا کرده و مراودات و رایزنی‌ها بین مقامات دو کشور بیشتر شده است.

این روزنامه، اظهارات پوتین در دیدار با آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ایران در عشق‌آباد را یادآور شد و نوشت: پوتین در این دیدار، روابط دو کشور را عمیق و راهبردی خواند و از افزایش ۸۱ درصدی تجارت بین تهران و مسکو در سال گذشته ابراز خرسندی کرد.

نیویورک تایمز، پذیرش نهایی ایران در نشست ماه سپتامبر سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان را یادآور شد و به نقل از سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نوشت: پیوستن ایران به سازمان شانگهای گامی برای تقویت چندجانبه گرایی و کاهش نفوذ جهانی آمریکاست.

این روزنامه با بیان اینکه تحریم غرب، روسیه را به ایران نزدیک کرد، افزود: پیش از جنگ اوکراین، روسیه خواهان حفظ روابط با اسرائیل و کشورهای عرب منطقه بود اما اکنون، شرایط تغییر کرده و تحریم موجب نزدیکی مسکو به تهران شده است.

نیویورک تایمز، چنددهه تجربه جمهوری اسلامی برای دور زدن تحریم‌های غرب را یادآور شد و نوشت، روسیه می‌خواهد از تجربه ایران برای دور زدن تحریم‌ها استفاده کند.

روسیه: لهستان دنبال تجزیه اوکراین است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه مدعی شد لهستان دنبال تجزیه اوکراین و تسلط بر مناطق غربی این کشور است.

خبرگزاری تاس به نقل از سرگئی ناریشکین رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه، نوشت: لهستان امیدوار بود زمانی که درگیری در اوکراین به مرحله حل‌وفصل دیپلماتیک برسد، طرفین مجبور شوند «توسعه لهستان» را به عنوان یک واقعیت، به رسمیت بشناسند.

وی خاطرنشان کرد: لهستان دنبال مخفی کردن توسعه‌طلبی خود در غرب اوکراین است و علنی شدن طرح ورشو برای تجزیه اوکراین، مقام های لهستانی را عصبانی کرده‌است.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه تصریح کرد: ورشو امیدوار بود که در شرایط تقابل شدید ژئوپلیتیک بین واشنگتن، کی‌یف و مسکو، کسی متوجه تلاش‌های لهستان برای تصرف سرزمین‌های غرب اوکراین نشود.

ناریشکین با بیان اینکه ورشو با تبلیغات گسترده تلاش می‌کند تا از تاثیر افشای این طرح بر روابطش با ناتو و اتحادیه اروپا بکاهد،گفت: لهستان تلاش می‌کند تا در پوشش همکاری با مجارستان و رومانی و دیگر همسایگان اوکراین، نقشه‌های توسعه طلبانه‌اش را در این کشور پیاده کند.

وی، عقده توسعه‌طلبی لهستان را در طول تاریخ مایه آزار شرکای این کشور ارزیابی کرد و گفت: سیاست‌های توسعه‌طلبانه ورشو مانع صلح و ثبات در قاره اروپاست و با جایگاه سیاسی، مالی و نظامی آن تناسب ندارد.

کمک نظامی جدید اسرائیل به اوکراین

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از برخی کمک‌های نظامی به اوکراین خبر داد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تحویل یک کامیون کمک اضافی شامل برخی تجهیزات به نیروهای امداد و نجات و نهادهای غیرنظامی اوکراین موافقت کرد.

طبق اعلام سرویس مطبوعاتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، تجهیزاتی که ظرف چند هفته آینده به اوکراین تحویل داده خواهند شد، شامل ۱۵۰۰ کلاه نظامی، ۱۵۰۰ جلیقه ضد گلوله، ۱۰۰۰ ماسک شیمیایی، صدها لباس محافظ برای خنثی‌سازی مین، ده‌ها فیلتر شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای برای خدمات اضطراری و نهادهای غیرنظامی هستند.

این وزارتخانه پیشتر نیز اعلام کرده بود که ۱۸ مه گذشته ۲۰۰۰ کلاه ایمنی و ۵۰۰ جلیقه ضد گلوله را به اوکراین تحویل داده است.

ورود ۱۶ کشتی حمل غلات به بنادر اوکراین

۱۶ کشتی برای بارگیری غلات اوکراینی عصر روز سه شنبه ۲۱ تیر از دهانه بیستره آبراه دانوب در دریای سیاه عبور کردند. همچنین گزارش می رسد ۹۰ کشتی دیگر در نوبت هستند.

به گزارش تارنمای اوکراینی بابل، وزارت زیرساخت اوکراین خبر داد که بیش از ۹۰ کشتی منتظر نوبت خود برای ورود به بنادر اوکراین در کانال سولینا هستند. در مجموع ۱۳۵ کشتی در حال ورود به کانال سولینای رومانی هستند.

ظرفیت و سازماندهی کار در این کانال به صورتی است که امکان ورود تنها چهار کشتی، یا در صورت لزوم، حداکثر هشت کشتی در روز را فراهم می کند. بنا به نوشته این وب سایت خبری اوکراینی، دولت اوکراین هم اکنون در حال مذاکره با رومانی و نمایندگان کمیسیون اروپا برای افزایش تعداد گذرگاه ها از طریق کانال سولینا است.

یوری واسکوف، معاون وزیر زیرساخت اوکراین افزود: در این شرایط و با در دسترس بودن مسیر از دهانه بیستر، انتظار داریم که ظرف یک هفته ازدحام کشتی‌ها در این منطقه برطرف شود و بتوانیم صادرات ماهیانه غلات را به ۵۰۰ هزار تن افزایش دهیم.

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها