خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » گوگل احتمالا اولین نمونه‌عکس پیکسل 5a را منتشر کرده است

دانلود کتاب های امتحان شده

گوگل احتمالا اولین نمونه‌عکس پیکسل 5a را منتشر کرده است

گوگل ساعاتی پیش در مقاله‌ای، جزئیاتی درباره‌ی برخی از قابلیت‌های دوربین گوشی‌های سری پیکسل منتشر کرد. در داخل مقاله‌ی گوگل لینکی به عکسی دیده می‌شود که در نگاه اول توجه خاصی را جلب نمی‌کند؛ اما بررسی این عکس نشان می‌دهد که با دستگاه‌های فعلی سری پیکسل ثبت نشده است.

به‌گزارش Android Authority، بررسی داده‌های EXIF عکس مذکور نشان می‌دهد که با پیکسل ۵ ای گوگل (Google Pixel 5a) ثبت شده است. گوگل مدتی پیش ساخت پیکسل 5a را تأیید کرد؛ بااین‌حال، فعلا مشخصات رسمی آن را نمی‌دانیم. درادامه، نسخه‌ی فشرده‌شده‌ی عکس ثبت‌شده با پیکسل 5a را مشاهده می‌کنید.

محیط شهر با خودرو و ساختمان و آسمان ابری عکس منتسب به دوربین پیکسل 5a گوگل

هیچ نکته‌ی استثنایی در عکس بالا به‌چشم نمی‌خورد. داده‌های EXIF نشان می‌دهد عکس ۱ اکتبر ۲۰۲۰ (۹ مهر ۱۳۹۹) را یکی از مهندسان نرم‌افزار گوگل به نام منفرد ارنست با پیکسل 5a ثبت کرده است. زمان زیادی از ۹ مهر ۱۳۹۹ می‌گذرد. جالب است دو گوشی پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G یک روز بعد (۱۰ مهر) معرفی شده بودند. اینکه یکی از مهندسان نرم‌افزار گوگل پروتوتایپی از پیکسل 5a را با خود بیرون برده و با آن عکس گرفته باشد، اتفاق عجیبی است.

این نکته را در نظر بگیرید که این احتمال مطرح می‌شود که داده‌های EXIF دقیق نباشند و تصویر یادشده با دستگاهی دیگر گرفته شده باشد (شاید پروتوتایپی از پیکسل 4a). 

طبق برخی شایعه‌ها، پیکسل 5a گوگل همچون پیکسل 4a 5G قرار است به پردازنده‌ی اسنپدراگون 765G مجهز باشد. بر‌اساس اعلام رسمی، این گوشی گوگل امسال در بازار آمریکا و ژاپن دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

تصویر اصلی مقاله گوشی پیکسل 5 را نشان می‌دهد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها