خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » یادگیری نوزاد در ماه های نخستین چگونه است؟

دانلود کتاب های امتحان شده

یادگیری نوزاد در ماه های نخستین چگونه است؟

سؤال روز صد و هفتاد و یکم

یادگیری نوزاد در ماه های نخستین چگونه است؟

نوزاد در طول ماه های نخستین پس از تولد رشد و تکامل بسیاری خواهد داشت که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.


یادگیری نوزاد در ماه های نخستین چگونه است؟

نوزاد شما پس از تشخیص صدا، چهره و لمس یا تماس بدنی و ارتباط آنها با آرامش و راحتی، آنگاه شروع به نشان دادن واکنش بیشتر به شما در طول این ماه ها می کند و حتی به رویتان لبخند خواهد زد.
 
نوزادان در این سنین زمان بیشتری را به بیداری می گذرانند و درباره محیط پیرامون خود کنجکاوتر خواهند بود. آنها از نظر جسمی قوی تر شده و هماهنگی میان حرکاتشان بهتر می شود. از طریق صحبت کردن با کودک خود، پاسخ به عبارات صوتی او و تهیه اسباب بازی های رنگی متناسب با سنش روند یادگیری را در او تقویت سازید.
 
اکنون شاهد پدیدار شدن شخصیت در کودک خود خواهید بود. در یکی دو ماه اول، نوزادان جهت شروع به تعامل به دیگران وابسته هستند. اما در پایان ماه سوم کودک شما با حالات چهره، تولید صدا و حالات مختلف بدنی توجه شما را به خود جلب می کند.
 
کودکتان با دقت به حالتهای چهره شما نگاه کرده و صدایتان را گوش می کند و با تولید صداهایی شبیه به غان و غون به شما پاسخ می دهد. در حدود 2 ماهگی با لبخندی به لبخند شما پاسخ می دهد. بین 3 تا 4 ماهگی بیشتر نوزادان می توانند با شادی جیغ کشیده و با صدای بلند بخندند.
 
نوزادان شروع به باز و بسته کردن مشتهای خود می کنند. آنها می توانند جغجغه ای را در دستان خود نگاه دارند و طولی نخواهد کشید که متوجه می شوند این خودشان است که صدای جغجغه را درمی آورد.
 
نوزادان همچنین با دستان خود شروع به کاوش در محیط اطراف کرده، دستشان را به سمت اشیاء دراز می کنند، به آنها ضربه می زنند و اسباب بازی مورد علاقه خود را در دست می گیرند. آنها همچنین شروع به توجه به دستها و پاهای خود می کنند، به طوری که به منبعی از سرگرمی تبدیل می شوند. آنها از خیره شدن به دستانشان، بازی با انگشتان خود و قرار دادن دستها یا اسباب بازی خود در دهانشان لذت می برند.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها