خانه » همه » خبر » یک عمرانی با سابقه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌غربی شد

یک عمرانی با سابقه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌غربی شد

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، در این مراسم که مهران قربانی مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حضور داشت، پیمان آرامون به عنوان مدیرکل جدید استان معرفی شد.

حمل و نقل یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور و آذربایجان‌غربی یک استان استراتژیک در این بخش

مهران قربانی مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این مراسم، آذربایجان‌غربی را یک استان حساس و استراتژیک به لحاظ حمل و نقل جاده ای برشمرد و خاطرنشان کرد: حمل و نقل سهم ۹ درصدی از اقتصاد کشور را دارد و ۶۱۰ هزار راننده در کشور دارای کارت هوشمند هستند که در قالب ۷ هزار شرکت حمل و نقل کالا و مسافر و ۴۵۰ هزار ناوگان فعالیت دارند.

وی افزود: آذربایجان‌غربی رتبه نخست جابجایی کالا و مسافر را از طریق مرزهای زمینی در کشور دارد و این استان موقعیت بسیار استراتژیک برای کشور در نگاه حمل و نقل است چرا که با سه کشور همسایه بوده و دروازه اصلی به اروپاست و نگهداری راههای دسترسی به این مسیرها دارای اهمیت ویژه ای است.

قربانی ادامه داد : آذربایجان‌غربی همچنین دروازه ورود کامیون‌های با عمر سه سال به کشور بوده و این استان نقش ویژه ای برای ترانزیت زمینی کالا کشورهای منطقه علی الخصوص کشورهای عربی دارد.

تاکید بر توسعه راه‌های استان از زبان معاون عمرانی استاندار

یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی نیز گفت: آذربایجان‌غربی دارای ۱۲هزار و ۱۹۵ کیلومتر انواع راه شامل ۵۲۰ کیلومتر راه اصلی ، ۱۷۵۱ کیلومتر راه فرعی ، ۴۲۴ کیلومتر بزرگراه ، ۳۵ کیلومتر آزادراه و ۷۹۸۰ کیلومتر راه روستایی است و ۵۰ درصد از راههای روستایی استان فاقد آسفالت است که با توجه به اهمیت آسفالت محور روستایی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سفرهای شهرستانی استاندار استان آسفالت این محورها جزو مصوبات اصلی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین توسعه سایر راهها در استان علی الخصوص راههای دسترسی به پایانه‌های مرزی و نیز حذف نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان دارای اهمیت ویژه ای بوده چرا که آذربایجان‌غربی به عنوان یک استان مرزی و با دارا بودن ۵ پایانه مرزی میزبان تعداد زیادی از مسافرین جهت تردد از جاده های استان است.

گریز مدیرکل جدید بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه راهداری

یمان آرامون مدیرکل جدید راهداری و حمل ونقل جاده ای استان آذربایجان‌غربی نیز گفت: کاهش سوانحات جاده ای و جلوگیری از حتی یک نفر فوتی در محورهای مواصلاتی استان دارای اهمیت بالایی است که در این راستا تلاش مضاعفی برای آشکارسازی و حذف نقاط حادثه خیز و نصب علائم و خط کشی در محورهای مواصلاتی استان انجام می‌شود.

آرامون با اعلام استقبال از تفکرات نو و پیشنهاد های سازنده استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و تشکیل اتاق فکر را جزو برنامه های توسعه و ایمن سازی محورهای مواصلاتی و حمل و نقل جاده ای عنوان نمود.

46

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد