خانه » همه » خبر » 10 تجربه طلایی قبول شدگان تیزهوشان !

دانلود کتاب های امتحان شده

10 تجربه طلایی قبول شدگان تیزهوشان !

برخی از دانش آموزان که می خواهند در آزمون تیزهوشان شرکت کنند، این آزمون را جدی می‌گیرند و برای قبولی در آن تلاش بسیاری می‌کنند و در نهایت پذیرفته می ‌شوند. اما برخی با انتخاب منابع نادرست و عدم استفاده از تجربیات دیگر دانش آموزان نمی توانند موفقیت لازم را کسب کنند. از آنجا که آشنایی با تجربیات داوطلبان آزمون سمپاد می تواند مسیر شما را در قبولی در این آزمون هموار سازد، در ادامه سعی می کنیم توضیحاتی را در این رابطه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

اهمیت قبولی در مدارس تیزهوشان

قبولی در مدارس تیزهوشان می تواند در آینده تحصیلی شما نقش بسزایی داشته باشد. وقتی به آمار قبولی های کنکور سال های گذشته نگاه می کنیم، می بینیم طبق آمار رسمی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و سازمان سنجش آموزش کشور، ۷۲.۵ درصد رتبه هایی که در آزمون سراسری قبول شده اند، از مدارس تیزهوشان یا سمپاد بوده اند. این در حالی است که تعداد مدارس تیزهوشان در مقایسه با تمام مدارس سراسر کشور بسیار کم بوده و تنها یک درصد مدارس تیزهوشان هستند.

با بررسی مدارس دیگر، مدارس غیرانتفاعی برتر در رتبه دوم قبولی قرار دارند و این مدارس جزو مدارس برتر و دارای آزمون ورودی هستند. در جایگاه آخر نیز مدارس نمونه دولتی و دولتی قرار می‌گیرند. اختلاف قبولی دانش آموزان مدارس تیزهوشان و غیرانتفاعی برتر نسبت به مدارس دولتی و نمونه دولتی در کنکور سراسری در حال افزایش است. به این دلیل که نوع آموزش و یادگیری در مدارس سمپاد، با دیگر مدارس متفاوت است، همین امر می تواند مسیر قبولی شما در کنکور را هموار سازد. توجه داشته باشید در هنگام آشنایی با فرایند و نحوه ثبت نام تیزهوشان، شما باید با تجربه قبول شدگان در آزمون سمپاد نیز آشنا شوید. از این رو در ادامه تجربیات بسیاری از افرادی که در آزمون تیزهوشان قبول شده اند را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

چنانچه شما دانش آموزان گرامی نیاز به دریافت راهنمایی بیشتر در ارتباط با نحوه ثبت نام در آزمون تیزهوشان هستید، می توانید از طریق شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ با کارشناسان ما در ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

10 تجربه طلایی قبول شدگان تیزهوشان !

آشنایی با تجربه های قبول شدگان آزمون تیزهوشان

آشنایی با تجارب و دانش آموزانی که در آزمون تیزهوشان یا سمپاد ثبت نام کرده اند، می‌تواند بسیار موثر باشد، چرا که شما می توانید با استفاده از تجربیات این افراد مباحث آزمون و همچنین نحوه یادگیری را فرا بگیرید. از این رو در ادامه با ۱۰ تجربه طلایی قبول شدگان تیزهوشان آشنا خواهید شد.

آشنایی دقیق با مباحث آزمون

شما در هر آزمونی شرکت کنید، چه آزمون تیزهوشان باشد چه آزمون های سایر مدارس، بدون اطلاع از منابع و مباحث آزمون نمی دانید چه مطالبی را باید بخوانید و کدام یک اهمیت بیشتری دارد. قبل از شروع برای آمادگی آزمون ابتدا از منابع به طور دقیق مطلع شوید. برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان می توانید به سایتpada.medu.ir مراجعه کرده و اگر مایل به کسب اطلاعات از منابع آزمون تیزهوشان هستید، می توانید به سایت رسمی سمپاد مراجعه کنید و برای مدارس غیرانتفاعی نیز هر کدام را به صورت جداگانه بررسی کنید.

تلاش برای یادگیری مطالب خارج از کتاب

یکی از ۱۰ تجربه طلایی قبول شدگان تیزهوشان این است که مطالبی را که خارج از کتاب و جزوه مدرسه است، مطالعه کرده اند. دو راهکار برای این موضوع وجود دارد: راهکار اول خواندن مطالب به صورت خودخوان از روی کتاب ها است و راهکار دوم که اکثر دانش آموزان آن را انتخاب می‌ کنند، شرکت در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان و خرید دوره های استعداد تحصیلی است که در آن آزمون تست هوش تیزهوشان ششم و نهم ارائه شده است.

استفاده از تمرین فراوان و تست زنی

تمام آزمون های ورودی به شکل چند گزینه ای هستند و دانش آموزانی که در تست زدن ضعیف باشند، شانس زیادی برای قبول ندارند، چراکه اکثر دانش آموزان از کلاس اول ابتدایی به صورت تشریحی آزمون داده اند. بسیاری از دانش آموزان ششم به هفتم زیاد با تست زنی و روش‌های آن آشنایی ندارند، تمرین زیاد و آشنایی با مدیریت زمان می‌تواند شانس قبولی در آزمون تیزهوشان سمپاد را افزایش دهد.

شرکت کردن در آزمون های شبیه ساز

شرکت در آزمون های شبیه ساز تیزهوشان سبب می شود که شما با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوید و برای رفع نقاط ضعف خود تلاش کنید. برای اینکار می‌توانید آموزشگاه ها یا موسسات مختلف را انتخاب کنید و اگر چنین شرایطی را ندارید، می توانید سوال های سال گذشته را به صورت آنلاین دانلود کنید و بر اساس زمانبندی خود به آن ها پاسخ دهید.

داشتن اعتماد به نفس و انگیزه بالا

برای شرکت در آزمون سمپاد، قبل از هر چیز باید اعتماد به نفس و انگیزه خود را افزایش دهید. سعی کنید که در مسیر آمادگی برای آزمون، به خودتان انگیزه بدهید و برای موفقیت در آزمون تیزهوشان با اعتماد بنفس قدم بردارید. علاوه بر این، اولیای دانش‌آموزان نیز می‌ توانند نقش به سزایی در افزایش انگیزه داوطلبان داشته باشند.

مطالعه سوالات تست هوش ریون

یکی از آزمون های هوشی که در سال‌های پیش از آن استفاده می شود، آزمون هوش ریون است. اگرچه در سال های اخیر این آزمون توسط روانشناسان به عنوان یک تست هوش منصوب شده، اما برخی از سوالات این تست در آزمون مدارس تیزهوشان مطرح شده است. اگر بتوانید این تست را تهیه کرده و برای آن تمرین داشته باشید، قطعا می توانید در روش حل تست های استعداد درخشان تحصیلی موفق شوید.

در حل تست های تحلیلی سوالات درست را نیز تحلیل کنید

ممکن است شما بتوانید جواب درست را پیدا کنید، اما نحوه حل سوال شما بسیار طولانی باشد و همین امر در جلسه آزمون زمان زیادی از شما بگیرد. یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشته باشید این است که روش درست را برای حل مسئله مورد نظر انتخاب کنید.

درس ها را به ترتیب اولویت مطالعه کنید

یکی از مهمترین کارهایی که برای آمادگی در آزمون تیزهوشان باید انجام دهید، این است که به ماهیت درس ها توجه کنید. قطعا همه درس ها ماهیت یکسانی ندارند و شما نمی توانید همه آن ها را پشت سر هم مطالعه کنید، چرا که یادگیری شما به شدت کاهش پیدا می‌ کند. شما باید در برنامه ریزی درسی خود برای آمادگی مدارس تیزهوشان ترتیب مطالعه را رعایت کنید.

برای مطالعه هر درس بین ۷۵ تا ۹۰ دقیقه زمان اختصاص دهید

بسیاری از دانش‌آموزان عادت ندارند که به صورت طولانی مدت مطالعه کنند، اما از سوی دیگر دانش آموزانی هستند که ۳ الی ۴ ساعت پشت سر هم مطالعه می کنند، بدون اینکه استراحتی داشته باشند. باید بگوییم هر دو روش اشتباه است و یادگیری شما را به حداقل می ‌رساند. اگر جزو دسته اول هستید و زیر ۶۰ دقیقه مطالعه می کنید، مسلماً در روز آزمون دچار مشکل می شوید. اگر جزو دسته دوم هستید نیز به دلیل گنجایش محدود حافظه، مطالعه شما تاثیر زیادی ندارد. بهترین زمان استاندارد برای مطالعه بین ۷۵ تا ۹۰ دقیقه است که بعد از هر واحد مطالعه، باید بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه استراحت کنید.

بر اساس رشته مورد نظر خود برنامه ریزی کنید

شما داوطلبان گرامی قبل از ثبت نام برای آزمون تیزهوشان در سامانه های اعلام شده از جمله سامانه azmoon.medu.ir، باید به رشته انتخابی و برنامه ریزی مطالعاتی برای آن نیز توجه کنید. یکی از مهمترین عوامل در قبولی آزمون تیزهوشان که جزو ۱۰ تجربه طلایی قبول شدگان تیزهوشان محسوب می‌ شود، این است که برنامه مطالعه را بر اساس رشته مورد نظر خود تنظیم کنید، چراکه بر اساس رشته ای که انتخاب می کنید، شیوه مطالعه متفاوت خواهد بود. چنان‌که در رشته تجربی ادامه تحصیل دهید، درس علوم ضریب ۴ دارد که قطعا باید وقت بیشتری را برای مطالعه آن صرف کنید. اما اگر می خواهید وارد رشته ریاضی شوید، ریاضی باید اولویت شما باشد و برای رشته انسانی هم درس فارسی اهمیت بسیار بالایی دارد. بنابراین برنامه‌ریزی شما بر اساس رشته ای که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، متفاوت خواهد بود.

اگر برای اطلاع از منابع آزمون تیزهوشان و نحوه برنامه ریزی برای این آزمون نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی هستید، کافی است با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس بگیرید تا مشاوران مجرب مجموعه ایران تحصیل شما عزیزان را یاری کنند.

10 تجربه طلایی قبول شدگان تیزهوشان !

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی ۱۰ تجربه طلایی قبول شدگان تیزهوشان پرداختیم. آزمون تیزهوشان یا همان سمپاد یکی از سرنوشت سازترین آزمون ها برای آن دسته از دانش آموزانی است که مایل به تحصیل در این مدارس هستند. اهمیت قبولی در آزمون تیزهوشان از این جهت است که در آینده تحصیلی دانش آموزان و قبولی در کنکور سراسری تاثیر به سزایی دارد.

در این مقاله سعی کردیم تجربیات افرادی که در سال های گذشته در آزمون سمپاد قبول شده اند را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. چنانچه شما داوطلبان گرامی نیازمند دریافت راهنمایی های بیشتر در ارتباط با آزمون تیزهوشان هستید، می توانید از طریق تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها